iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

کتاب سال روابط‌عمومی ایران 93 منتشر شد

Jeld Daerectore

  کتاب سال روابط عمومی1393 از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شده است.


به گزارش شارا، این کتاب در هشت بخش تدوین شده است. گفتگو، گزارش، قوانین، مدیریت بحران، رویدادها، تازه های نشر، بین الملل و معرفی برنامه های انجمن متخصصان روابط عمومی در سال 94 از جمله فهرست این کتاب ارزشمند می باشد.


در بخشی از مقدمه این کتاب که به قلم مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر شده، آمده است:

نگارش کتاب سال روابط عمومي فراتر از بعد تاريخي اش، نشان دهنده يک روند تغيير در يک حوزه پوياي علمي است؛ حوزه اي که عليرغم فاصله زياد نسبت به جهان پيشرفته در سال هاي اخير توانسته دستاوردهاي معتنابهي داشته باشد و کتاب سال روابط عمومي يکي از راه هاي درک اين تغيير است.
کتاب سال روابط عمومي 1393 با محورهاي مهم و توصيه هاي مقام معظم رهبري به دولت آغاز مي شود؛ توصيه هايي که مي توانند چشم انداز مناسبي را براي آينده روابط عمومي در کشور ترسيم نمايند. منشور اخلاقي روابط عمومي انجمن متخصصان روابط عمومي يکي از دستاوردهاي اين انجمن در سالي که گذشت بود که در صفحات آغازين کتاب به آن پرداخته شده است.
بخش هايي براي گفتگو، مقاله و گزارش در اين کتاب جايگذاري شده است که به مباحث فرهنگ پاسخگويي، شبکه اي شدن روابط عمومي، مسئوليت اجتماعي، مديريت بحران، رسانه هاي اجتماعي، رسانه هاي جديد و اختيار عمل در روابط عمومي مي پردازد.
سالي که گذشت براي روابط عمومي هاي دولتي خبر خوشي به همراه داشت. از جمله بخشنامه معاون اول رييس جمهور به دستگاه هاي اجرايي بود که آنها را به شايسته سالاري و تخصص گرايي در روابط عمومي تشويق مي کرد. علاوه بر آن در بخش قوانين به بخشنامه ها و دستورالعمل هاي حوزه رسانه، تبليغات و روابط عمومي پرداخته شده است.
توسعه رسانه اجتماعي و بهره گيري از آن به منظور بالا بردن کيفيت زندگي شهروندان، بخش بسيار مهم از اقدامات روابط عمومي در ايران و جهان بوده است و به همين منظور گزيده اي از بهترين کمپين هاي روابط عمومي رسانه اجتماعي در اين کتاب گنجانده شده است.
اگرچه گردهم آيي ها در حوزه روابط عمومي همچنان با نقدهايي همراه بوده است اما برگزاري آن در شرايطي که فاصله معني داري ميان روابط عمومي در جهان و ايران وجود دارد مي تواند بارقه اي از اميد به همراه داشته باشد. ضمن اينکه از برگزاري متعدد جشنواره ها و اهداء بيش از روال جوايز که منجر به بي اعتمادي در اين حوزه شده است بايدبه طور جد پرهيز و جانب احتياط را رعايت کرد.
در سال 1393، بازار نشر کتاب در حوزه روابط عمومي همچون سال گذشته شرايط مناسبي نداشت اما تعداد بيست جلد کتاب تخصصي منتشر شد که با توجه به شرايط موجود، آمار نسبتا مناسبي به نظر مي رسد.
در بخش بين الملل مهمترين يادداشت ها و مقالات منتشر شده در جهان روابط عمومي مورد توجه قرار گرفته که مي تواند براي استفاده کارگزاران، کارشناسان و متخصصان مفيد فايده باشد.
با اين اميد که اين تلاش بتواند خلاء دسترسي به منابع روز دنيا را به زبان فارسي پر کند تا بتوانيم با صنعت هنر روابط عمومي جهان همگام تر گام برداريم…

کتاب سال روابط عمومی 1393
صاحب امتیاز: انجمن متخصصان روابط عمومی
زیر نظر هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی
مدیران پروژه: مهدی باقریان- سید شهاب سید محسنی
قطع: رحلی- رنگی- کاغذ گلاسه
قیمت: 25 هزار تومان
تعداد صفحات: 168 صفحه

فهرست مطالب کتاب سال

کليات
| مقدمه
| محورهاي مهم و توصيه روابط عمومي اي رهبر معظم انقلاب به دولت
| روابط عمومي ها بايد به دقت همه امور را رصد کنند
| منشور اخلاقي روابط عمومي

گفتگو
| روابط عمومي ها بايد فرهنگ پاسخگويي به مخاطبان را نهادينه کنند- استاد کاظم متولی
| الزامات، اهداف و کارکردهاي شبکه اي شدن روابط عمومي ها- دکتر یونس شکرخواه
| روابط عمومي ها بايد تحقق مسئوليت اجتماعي در سازمان ها را جدي بگيرند- مهندس سیدمسعود همایونفر

مقاله
| روابط عمومي مديريت بحران
| روابط عمومي رسانه هاي اجتماعي
| رسانه هاي جديد و توانمند سازي اجتماعي و سياسي
| اهميت اختيار عمل در روابط عمومي

گزارش
| کداميک در توفيق روابط عمومي موثرترند؟ اجراي قانون يا تعهد به اخلاق حرفه اي!
| گزارش برگزاري نهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي
| گزارش برگزاري نشست پايان سال فعالان روابط عمومي
| گزارش تصويري نشست فعالان روابط عمومي

قوانين
| بخشنامه معاون اول رييس جمهور به دستگاه هاي اجرايي در خصوص انتصاب در روابط عمومي ها
| “  آيين نامه روشنگري رسانه اي” در دولت تدبير و اميد
| قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات
| دستورالعمل نحوه انتشار آگهي نامه توسط کانون هاي آگهي و تبليغاتي
| دستورالعمل نحوه استفاده از تصوير هنرمندان و ورزشکاران در تبليغات

مديريت بحران
| کمپين روابط عمومي سطل آب يخ
| بحران روغن پالم
| مديريت بحران آب
| بحران اسيدپاشي
| بيماري ابولا و بحران اعتماد

رويداد
| يازدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران
| دهمين سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي
| نهمين همايش «روابط عمومي الکترونيک»
| اجلاس جهاني روابط عمومي در اسپانيا (2014)
| اخبار

تازه هاي نشر
| کتاب هاي منتشر شده به زبان فارسي در سال 1393

بين الملل
انجمن متخصصان روابط عمومي
| انجمن متخصصان روابط عمومي در يک نگاه
| معرفي اعضاء هيأت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي
| برنامه هاي انجمن متخصصان روابط عمومي در سال 1394
| فراخوان دهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي
| فراخوان «مستندنگاري و تاريخ شفاهي روابط عمومي ايران»

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *