iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

راهکارهای حضور موثر زنان در عرصه فعالیت های روابط عمومی

همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)- در سال های اخیر افزایش قابل توجهی در میزان اشتغال زنان در جامعه مشاهده شده است. اما با وجود پیشرفت آن ها در مشاغل مدیریتی محسوس نبوده است. نابرابری های جنسیتی به ویژه در حوزه مدیریت روابط عمومی سبب شده است تا آن گونه که شایسته است از نیروی بالقوه زنان استفاده نشود. اما باورهای غلطی که مدیریت را به مردانگی نسبت می دهند. عملا منجر به کم شدن مدیران زن می شود. سبک مديريتي هر جامعه متاثر از ارزش هاي حاکم بر آن جامعه است و در بسياري از عرصه هاي مديريتي جهان، زنان هم در کنار مردان توانسته اند مديران شايسته و توانايي باشند. الگوهاي مديريت اسلامي نيز منبعث از اصول و قوانين مشخصي است که بر اساس ملاک هاي اسلامي استوار گشته و سمت و سويي الهي دارد و هدف آن ارتقاي انسان در جهت کمال و بهبود نظام هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و خانوادگي است همان گونه كه مى‏دانيم، زن و مرد از لحاظ جسمى و روحى تفاوت‏هايى با هم دارند كه هيچ كس نمى‏تواند منكر آن‏ها گردد اين تفاوت‏هاى طبيعى موجب گرديده تا از نظر وظيفه نيز زن ومرد در برخى موارد با هم تفاوت‏هايى داشته باشند. البته اين به معناى كمال يكى از اين دو جنس و يا نقصان ديگرى نيست.در مسأله مديريت و بالاخص در حوزه حساس مدیریت روابط عمومی که به نوعی نمودی از توانایی برخورد سازمان با محیط محسوب می شود نيز؛ بايد به اين تفاوت‏ها و سرمايه‏هاى وجودى زن و مرد توجه داشت و به هر يك در حد توانش مسؤوليت داد. بنابراین از آن جا كه زنان نيمى از سرمايه‏هاى انسانى جهان محسوب مى‏گردند، بايد با استفاده  و الگوگیری از تعالیم نورانی دین مبین اسلام، از تخصص و دانش زنان به بهترين وجه استفاده نمود. و حضور موثر و سازنده در جايگاه خطير روابط عمومي ميتواند نويد بخش و راهگشاي حضور زنان در عرصه هاي مديريتي باشد. این مقاله سعی بر این بوده است که با کاوشی دوباره ی راهکارهاي حضور موثر زنان در عرصه فعاليت هاي روابط عمومي با نگاهی نو بدان پرداخته شود.

ادامه مقاله
http://www.prwomen.ir/fa/?current=article&Articlerogsfaid=4318

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *