iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

گزارش برگزاری نشست هم اندیشی استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی

مهدی باقریان در نشست هم اندیشی استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی که به همت رييس انجمن متخصصان روابط عمومي  و با همکاری اداره کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه و بانک قوامین در هتل ارم در تهران برگزار شد عملکرد و اقدامات انجام گرفته یک سال گذشته از سوی این انجمن را تشریح کرد.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی از تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران با همکاری موسسه کارگزار روابط عمومی در سال آینده خبر داد و گفت: تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی یک پروژه ملی است که به حفظ و نگهداری حافظه چهره های تاثیرگذار روابط عمومی ایران منجر می شود.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط عمومی در آستانه روز روابط عمومی در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط عمومی ایران در آستانه روز روابط عمومی و در دهه سوم اردیبهشت 94 در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد.

وی در ادامه یادآور شد: سال آینده جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در هشت بخش رقابتی؛ انتخاب بهترین برنامه انتشاراتی، انتخاب نشریه داخلی برتر، انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی، انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی، انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب، انتخاب بهترین تحلیل محتوا و انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی برگزار می شود.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان اینکه جلد اول دانشنامه 10 جلدی علوم ارتباطات با عنوان ارتباطات منتشر شده است، گفت: جلد دوم این دانشنامه که به روابط عمومی اختصاص دارد، تا روز روابط عمومی یعنی بیست و هفتم اردیبهشت ماه 94 به همین عنوان منتشر خواهد شد.
به گفته باقریان همچنین کتاب سال انجمن نیز به زودی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی همچنین گفت: انجمن متخصصان روابط عمومی در سال جاری منشور اخلاقی روابط عمومی را در جلسات متعدد تدوین کرد.

وی گفت: این منشور دارای ده رکن است و رفتار انسانی، التزام به قانون، خدمت به مردم، حرفه گرایی، صداقت، گفتگو، شفافیت، رازداری، مشارکت گرایی و رقابت سالم از بندهای اصلی این منشور است.


** لزوم توجه به جایگاه روابط عمومی
در ادامه این نشست، رئیس انجمن روابط عمومی نیز با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه روابط عمومی در کشور به ویژه سازمان های دولتی، این حرفه را شغلی پر استرس خواند.

سیدغلامرضا کاظمی دینان گفت: اگر خودمان جایگاه روابط عمومی را حفظ نکنیم، در جامعه هم به آن اهمیتی داده نخواهد شد.

** تاکید بر همبستگی فعالان روابط عمومی
در این مراسم همچنین آقایی مدیرکل اسبق دفتر تبلیغات وزارت ارشاد در سخنان کوتاهی خواستار همبستگی فعالان عرصه روابط عمومی در روزآمد کردن فعالیت های این عرصه شد.

** تولد روابط عمومی در ایران
همچنین استاد دانشگاه در رشته روابط عمومی در سخنانی گفت: با گذشت 62 سال از تولد روابط عمومی در ایران، ما همچنان در دوران نوباوگی به سر می بریم.

هوشنگ عباس زاده تصریح کرد: متاسفم که بگویم روابط عمومی در ایران هنوز یک شغل خدماتی و تشریفاتی است.

وی افزود: روابط عمومی ها می توانند مغز متفکر سازمان باشند، ولی هنوز این گونه نیست.

** نپذیرفته ایم که جهان، جهانی شده
پدر توسعه فرهنگی فناوری اطلاعات در ایران هم در این مراسم، گفت: مشکل اساسی ما در کشور این است که نپذیرفته ایم جهان، جهانی شده است. اساساً اینترنت آمد برای جهانی شدن. کشوری مانند چین برای برگزاری خوب مسابقات المپیک، به 500 هزار نفر زبان انگلیسی و البته روابط عمومی آموزش داد.

** بی توجهی فعالان روابط عمومی به موضوعات کلان جامعه ایرانی
علی اکبر جلالی در ادامه با انتقاد از اینکه فعالان عرصه روابط عمومی به موضوعات اصلی و کلان جامعه ایرانی بی توجه هستند، گفت: تصور کنید همین امشب وزیر امور خارجه اعلام کند که ایران با گروه 1+5 به توافق رسیده است. آیا ما که از فردا باید با جهان جدید تعاملات دو جانبه داشته باشیم، دانش لازم را در این خصوص کسب کرده ایم؟.

وی افزود: روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ما با جهان ضعف دارد و به نظر من اولین چالش ما بعد از حل احتمالی مشکل هسته ای، برقراری ارتباط با دنیا است.

در این مراسم همچنین محسن امینی از فعالان عرصه روابط عمومی بر لزوم دانش بنیان بودن عرصه روابط عمومی در ایران و خردگرایی در این حوزه تاکید کرد.

** تدوین ردیف بودجه برای حمایت از برنامه های علمی و آموزشی روابط عمومی
حسن ربیعی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این برنامه از تدوین ردیف بودجه مشخصی در این سازمان برای حمایت از برنامه های علمی و آموزشی به ویژه با محوریت موضوع روابط عمومی و ارتباطات خبر داد.

در پایان این مراسم از 10 عنوان کتاب جدید در عرصه روابط عمومی و علوم ارتباطات که توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شده با حضور نویسندگان آنها رونمایی شد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *