آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » نشست اعضای هیئت داوران “جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران”

نشست اعضای هیئت داوران “جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران”

از دیگر برنامه های اجرا شده در پنجمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش‌های روابط عمومی، برگزاری نشست پرسش و پاسخ و ارایه دیدگاه ها و نظرات اعضای هیئت داوارن بود که با حضور سید شهاب سید محسنی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی، محمود مختاریان رییس هیئت داوران و قرانعلی تنشگیر عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی برگزار شد.

در این نشست ابتدا سید شهاب سید محسنی با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بر ضرورت حرکت روابط‌عمومیها به سمت انجام کار برنامه ای تاکید کرد و دراین باره گفت: در ارزیابی آثار، مشخص شد که نهاد روابط عمومی در کشور از فقدان برنامه جامع روابط عمومی و انجام فعالیت ها در قالب کار برنامه ای رنج می برد و همچنان با دچارشدن به روزمرگی ها به اجرای فنون و تکنیک های متعدد بدون داشتن برنامه می پردازد.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران داشتن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در تحق اهداف و رسالت های نهاد روابط عمومی موثر دانست و خاطرنشان ساخت: تدوین سند جامع راهبردی توسط روابط عمومی ها ضمن ارایه چشم انداز و ترسیم مسیر حرکت، موجب استمرار در برنامه ها منطبق با اصول تببین مسئله، تحقیق و مطالعه، برنامه ریزی و اجرا و ارزیابی و دریافت بازخوردها می شود؛ مضاف بر اینکه مدیران ارشد سازمان نیز اهتمام و توجه بیشتری به روابط عمومی دارای برنامه خواهند داشت.

سید شهاب سید محسنی با اشاره به آثار ارسالی از سوی شستا، این شرکت را یکی از معدود روابط عمومی های شرکت کننده در جشنواره که آثار خود را منطبق با استراتژی های مدون در بخش های ارتباطات رسانه ای ، برند سازی و سایر بخش ها به جشنواره ارسال کرده بود و اظهار امیدواری کرد شاهد ارتقا و رشد روابط عمومی ها در این بخش باشیم.

گفتنی است رییس هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی صنعت روابط عمومی با اشاره به اثر ارسالی روابط عمومی ذوب آهن اصفهان که درآن با تصویرگری اقتباسی از نقاشی یکی از کودکان و یا به داستانسرایی در مورد زندگی کارگری پرتلاش پرداخته شده است، افزود: سیر زندگی یک کارگر شریف با خلاقیت و داستانسرایی موثر موجب شد تا این اثر مورد توجه هیئت داوران قرار گیرد.

محمود مختاریان با بیان اینکه برخی آثار جشنواره امسال از لحاظ کیفی و اقدامات خلاقانه بسیار جالب توجه بودند، گفت: من از مدیران و کارشناسان درخواست می‌کنم به سمت خلاقیت و نوآوری حرکت کنند و از رویه‌های تکراری و معمول فاصله بگیرند.

وی افزود: هیچ اقدام روابط‌عمومی نباید بدون برنامه‌ و بی‌بهره از نوآوری باشد و روابط‌عمومی‌هایی که از این اصول پیروی می‌کنند و در همه امور، خلاقیت و نوآوری را مدنظر قرار می‌دهند آثار متمایزی تولید می‌کنند که این امر هم در انتقال و درک بهتر پیام کمک می‌کند و هم در ارتقای خوشنامی موسسه اثرگذار است و هم به جلب رضایت مخاطب و مشتری منجر می‌شود و فلسفه روابط‌عمومی جز این نیست.

رییس هیات داوران در جمع‌بندی نهایی سخنان خود با اشاره به رویه این جشنواره که شناسایی و معرفی آثار خلاقانه و متمایز است، اظهار داشت: در بررسی آثار جشنواره، موارد به ظاهر کوچکی وجود داشت که به خاطر بهره گیری از ایده‌های نو و عملکرد حرفه‌ای، قابل توجه بودند و به همین دلیل داوران نمی‌توانستند از این آثار چشم‌پوشی کرده و مورد تجلیل قرار ندهند.

قربانعلی تنگشیر از اعضای هیئت داوران نیز با بیان اینکه حضور روابط عمومی‌ها در این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی قابل توجه بود، از رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی آثار تولیدی روابط عمومی ها خبر داد و با تاکید بر ضرورت بکارگیری خلاقیت و نوآوری در اجرای فنون و تکنیک های روابط عمومی، خواستار حرکت روابط عمومی ها به‌سوی بهره گیری از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی بروز و کارآمد شد.

عضو هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی صنعت روابط عمومی با تاکید برضرورت جلب رضایت مخاطبان درون و برون سازمانی، هدف اصلی برگزاری بخش رقابتی را معرفی الگوهای برتر و انتقال تجارب روابط عمومی ها دانست و تلاش های روابط عمومی های استان ها را مورد تقدیر قرار داد.

تنگشیر در ادامه با اشاره به نماآهنگ تولیدی توسط روابط عمومی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین کلیپ بیمه دی و برخی آثار متمایز دیگر اشاره کرد و به عنوان یک اقدام خلاقانه و حرفه ای مورد تجلیل قرار داد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top