iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

وقف را با هوش مصنوعی مولد و ارتباطات عاطفی، ترویج کنیم

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی، در همایش وقف و رسانه که با مشارکت انجمن متخصصان روابط‌عمومی در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار شد، از دو راهکار جدید برای ترویج فرهنگ وقف خبر داد.

مهدی باقریان که روز یکشنبه در آخرین روز از هفته وقف صحبت می‌کرد، افزود: استراتژی‌های هوش مصنوعی مولد و ارتباطات عاطفی، دو راهکار کارآمدی هستند که می‌توانند به ترویج فرهنگ وقف در جامعه کمک کنند. با استفاده از این راهکارها، می‌توان اطلاعات و آگاهی مردم را در مورد وقف افزایش داد و آنها را به انجام این عمل خیرخواهانه تشویق کرد.

وی گفت: استفاده از ابزارهای کارآمد مانند چت‌ربات‌های هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا و اطلاع‌رسانی پیرامون اهمیت و ارزش وقف با استخراج و تحلیل اطلاعات وقف‌نامه‌ها و سایر اسناد و اطلاعات موجود، می‌توان به ترویج و نهادینه‌سازی این فرهنگ کمک کرد.

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به کاربردهای ارتباطات عاطفی و داستان‌سرایی در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: این روش‌ها می‌توانند به مردم کمک کنند تا درک بهتری از وقف داشته باشند و در نتیجه دایره خیرین و واقفان گسترش پیدا می‌کند.

باقریان با بیان این مطلب که استفاده از ارتباطات عاطفی در حوزه وقف می‌تواند یک راه موثر برای ترویج این فرهنگ و افزایش مشارکت مردم باشد، گفت: ایجاد حس همدلی و نوع‌دوستی، تقویت حس ارزشمندی و ایجاد حس امید و انگیزه در واقفان، مردم را به انجام این عمل خیرخواهانه تشویق می‌کند.

وی در پایان با اشاره به روش‌های استفاده از ارتباطات عاطفی در حوزه وقف، گفت: با داستان‌سرایی، روایت زندگی واقفان، استفاده از تصاویر و فیلم‌های عاطفی در اطلاع‌رسانی‌، تهیه و انتشار داستان‌های عاطفی درباره وقف و سایر قالب‌ها و روش‌های شناخته شده و ناشناخته که عواطف و افکار مخاطبان را نشانه می‌گیرد می‌توان شناخت مردم را با مفهوم و کارکردهای وقف افزایش داد و آنها را به انجام این اقدام ارزشمند و ماندگار ترغیب کرد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *