iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

روابط‌عمومی‌ها نمی‌توانند از مزایای هوش مصنوعی چشم‌پوشی کنند

NRUs2zzWVGrr

 

رئيس انجمن متخصصان روابط‌عمومي به تغييرات گسترده مشاغل و صنايع به دنبال حاكميت هوش مصنوعي اشاره كرد و گفت: همه مشاغل و صنايع در معرض فناوري هوش مصنوعي مولد قرار دارند و صنعت روابط‌عمومي از اين قاعده مستثني نيست. هر چند فناوري هوش مصنوعي مولد ممكن است خطرها و پيامدهاي مختلفي به همراه داشته باشد اما متخصصان روابط‌عمومي مي‌توانند از ابزارهاي مختلف هوش مصنوعي مولد براي تقويت ارتباطات معنادار، افزايش بهره‌وري، خلاقيت و دست‌يابي به اهداف مختلف استفاده كنند.

مهدي باقريان كه در «هم‌انديشي هوش مصنوعي و تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطاتي در روابط‌عمومي» صحبت مي‌كرد در ادامه افزود: يكي از مزاياي اصلي استفاده از ابزارهاي هوش مصنوعي مولد، اتوماسيون و خودكارسازي بخش زيادي از فعاليت‌ها و وظايف روابط‌عمومي است. براي نمونه، چت‌ربات‌ها به عنوان دستيارهاي مجازي مي‌توانند به سوالات مشتريان پاسخ بدهند و خدمات و پشتيباني شبانه‌روزي ارايه دهند بنابراين خودكارسازي فعاليت‌هاي روابط‌عمومي بايد جدي گرفته شود.

رئيس انجمن متخصصان روابط‌عمومي با اشاره به خدمات ديگر ابزارهاي هوش مصنوعي تصريح كرد: يكي از اين خدمات كه هوش مصنوعي مولد مي‌تواند ارايه كند شخصي‌سازي پيام‌هاست كه هم تعامل و تجربه روابط‌عمومي را افزايش مي‌دهد و هم ارتباط قوي‌تري بين شركت و مشتريان و مخاطبان ايجاد مي‌كند كه در نهايت منجر به رضايت بيشتر و وفاداري مشتريان مي‌شود.

باقريان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: فناوري هوش مصنوعي مولد به يك ابزار موثر و بي‌بديل تبديل شده و روابط‌عمومي‌ها نمي‌توانند از مزاياي آن چشم‌پوشي كنند.

رئيس انجمن متخصصان روابط‌عمومي در پايان تاكيد كرد: متخصصان روابط‌عمومي بايد ارتباطات مبتني بر هوش مصنوعي را بپذيرند و با انطباق خود با تغيير چشم‌انداز و كسب مهارت و دانش جديد و احترام به ملاحظات اخلاقي و شفافيت و حفظ اصالت در ارتباطات به تدوين و ارايه استراتژي‌هاي ارتباطي مؤثرتر هوش مصنوعي و گسترش قابليت‌هاي روابط‌عمومي كمك كنند.

گفتني است نشست هم‌انديشي «كاربرد هوش مصنوعي و تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطاتي و اطلاعاتي در روابط‌عمومي» كه با همكاري گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسي دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات و كميته آموزش و پژوهش انجمن روابط‌عمومي ايران و با مديريت افسانه مظفري مدير گروه علوم ارتباطات برگزار شده بود، به تريبوني براي به «اشتراك گذاشتن دغدغه‌ها» تبديل شد.

در اين نشست خسرو رفيعي رئيس انجمن روابط‌عمومي ايران، سيد غلامرضا كاظمي دينان مدير اسبق روابط‌عمومي بانك ملي و رييس باشگاه مديريت ارتباطات يونسكو، مهدي باقريان رئيس انجمن متخصصان روابط‌عمومي، حسن خسروي عضو انجمن روابط‌عمومي و نويسنده كتاب روابط‌عموميو ارتباطات، تلاش كردند تا ضمن تبادل‌نظر به راهكاري براي مواجهه و سازگاري با اين تحول بزرگ در عرصه روابط‌عمومي دست يابند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *