بخش رقابتي – شاخص هاي سنجش و ارزيابي آثار جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي همايش – معرفي چهارمين همايش تخصصي توليد محتوا در روابط عمومي – فرم ثبت نام چهارمين همايش تخصصي توليد محتوا در روابط عمومي
كارگاههاي آموزشي – كارگاه “سواد بصري”- استاد: دكتر محمود مختاريان استاد پيشكسوت ارتباطات و روابط عمومي – كارگاه “عكاسي خبري پيشرفته” – استاد: دكتر عليرضا فرزين مدرس ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي |
اشاره
جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، جشنواره اي براي انتخاب و معرفي بهترين الگوها و عملكردها در زمينه انتشارات روابط عمومي هاست كه توسط انجمن متخصصان روابط عمومي همه ساله برگزار مي گردد. اين انجمن با استعانت از پروردگار عالميان و به پشتوانه همياري و همدلي صاحب نظران و متخصصان و با حمايت و همكاري دست اندركاران روابط عمومي سازمانها، موسسات دولتي و غيردولتي، استادان، كارشناسان و دانشجويان اين رشته، در نظر دارد تا براي سيزدهمين بار، جشنواره ملي انتشارات را در تير ماه سال 1397 برگزار نمايد.
اهداف
– آشنايي با اصول و استانداردهاي نشرالكترونيك و مكتوب در روابط عمومي و ارائه آثار و تجارب موفق
– توسعه و ارتقاي سطح توانمنديها و مهارتهاي مديران و كارشناسان روابط عمومي در حوزه فعاليتهاي انتشاراتي
– فرهنگ سازي مناسب و تكريم و معرفي نخبگان و الگوهاي برتر در حوزه انتشارات
– تبيين نقش تكنولوژيهاي نوين ارتباطي و آموزشي در فرآيند انتشارات
– دستيابي به راهكارهاي مناسب براي اعتلا و ارتقاي نشر الكترونيك و مكتوب در روابط عمومي ها
– ايجاد فضاي رقابتي سالم و شور و نشاط علمي و تعامل بين متخصصان و كارشناسان اين عرصه
– فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه فعاليتهاي برتر و شاخص و تحرك بخشيدن به فعاليتهاي انتشاراتي به لحاظ كيفي و كمي
برنامه هاي جشنواره
الف: بخش رقابتي
ب: بخش آموزشي
1- كارگاههاي آموزشي
2- همايش تخصصي توليد محتوا
ج: نمايشگاه محدود جشنواره انتشارات
د: تهيه و انتشار كتاب استانداردهاي نشر در روابط عمومي
ه. انتشار ويژه نامه جشنواره
موضوعات جشنواره
1) ادبيات
1-1- مستندسازي: “گردآوري، تدوين، پردازش، تصحيح، بروز رساني و نگهداري داده ها و اطلاعات (مانند مستندسازي فرايندها، تجارب، پروژه ها، سوابق، رويدادها، عملكرد سازمان و…)
1-2- داستانسرايي: توصيفي دقيق از موفقيت يك مدير يا شخص (بيوگرافي)، سازمان يا شركت، و … از طريق مشاهده عيني(مانند داستان هاي سازماني، داستان هاي موفقيت، داستان هاي خبري و …)
2) برنامه انتشاراتي
اين جايزه به روابط عمومي هايي كه بهترين برنامه انتشاراتي را در طي سال گذشته براي بخشهاي مختلف انتشارات موسسه به اتمام رسانيده باشند و مستندات لازم را ارائه كنند، اهداء مي گردد.
3) انتشارات اصلي
3-1- كتاب
3-2- نشريه داخلي
در اين بخش آثار ارسالي در هفت شاخه: (1) سرمقاله، (2) مقاله، (3) گزارش، (4) خبر، (5) صفحه خوانندگان، (6) مصاحبه و (7) صفحه آرايي مورد ارزيابي داوران قرار مي گيرد.
توجه: روابط عمومي ها بايد آثارشان را در هفت بخش اعلام شده، به طور جداگانه و تفكيكي تعيين نموده و براي ارزيابي ارسال نمايند. تاكيد مي شود هيچ نشريه اي خارج از قالب مذكور و به طور كلي و به عنوان “نشريه برتر” مورد ارزيابي قرار نمي گيرد.
3-3- بروشور
3-4- ويژه نامه
3-5- محصولات انتشاراتي خلاقانه و نوآورانه (ايده پردازي)
4) هنرهاي تجسمي
4-1- پوستر
4-2- اينفوگرافي
4-3- عكس
4-4- كاريكاتور
ابعاد آثار: حداقل اندازه ضلع بزرگتر آثار 20 سانتي متر و حداكثر 150 سانتي متر است. علاوه بر نسخه كاغذي، فايل لوح فشرده آن نيز بايد فرستاده شود.
5) رسانه هاي ديداري و شنيداري
5-1- فيلم هاي مستند
5-2- تيزر
5-3- كليپ
5-4- انيميشن
5-5- موشن گرافيك
5-6- برنامه هاي ويديوئي كوتاه
6) رسانه هاي ديجيتالي
6-1- وبسايت
6-2- مولتي مديا
6-3- برنامه هاي كاربردي و پيام رسان هاي موبايلي
6-4- رسانه هاي اجتماعي
6-5- پايگاه خبري الكترونيك
7) تبليغات
7-1- تبليغات مكتوب شامل تبليغات در مطبوعات و رپرتاژآگهي
7-2- هداياي انتشاراتي (اشانتيون)
8) تحليل محتوا
تحليل محتواي رسانه هاي درون و برون سازماني
9) كارشناس برتر انتشارات روابط عمومي
در اين بخش، كارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار و مستندات خود را به شكل حقيقي و يا حقوقي براي ارزيابي به دبيرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از ميان آنها فعالان اين حوزه انتخاب شوند.
10) نحوه ارائه آثار
در اين بخش شركت كنندگاني كه بهترين دسته بندي و ارائه آثار را به دبيرخانه جشنواره داشته انتخاب و مورد تقدير قرار مي گيرند.
جوايز
نفرات برگزيده هر بخش: تنديس زرين/ ديپلم افتخار /
تقدير از نفرات دوم و سوم: لوح سپاس /
شرايط شركت در جشنواره
1. جشنواره در دو بخش ملي و استاني برگزار شده و همه روابط عمومي ها در بخشهاي دولتي و خصوصي مي توانند در آن شركت نمايند.
2. شركت كنندگان مي توانند آثار خود را كه از دي ماه 1395 به بعد توليد كرده اند به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
3. ضروري است در همه بخشهاي جشنواره به همراه اصل اثر و نسخه هاي كاغذي آن، فايل لوح فشرده (به تفكيك هر بخش يا زيربخش يك سي دي يا دي وي دي) آن نيز فرستاده شوند.
4. هر شركت كننده مي تواند حداكثر براي هر رشته و بخش دو اثر ارسال كند.
5. روابط عمومي ها بايد آثارشان را در بخشهاي اعلام شده، به طور جداگانه و تفكيكي تعيين نموده و براي ارزيابي ارسال نمايند. فهرست تفكيكي آثار و بخشهاي دهگانه جشنواره (همراه با تعيين زيرمحورهاي آن) بايد دقيقا در “نامه ارسال آثار و فرم هاي ثبت نام” ذكر شود؛ در غير اين صورت مطلقاً پذيرفته نمي شود. در واقع آثار ارايه شده بايد داراي فرم ثبت نام، عنوان بندي و فهرست شركت در بخشهاي مختلف جشنواره و همچنين فيش هزينه شركت در جشنواره و داوري باشد.
6. مسئوليت اصالت آثار به عهده شركت كنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال كننده مسئول بوده و هيچ گونه مسئوليتي متوجه دبيرخانه جشنواره نخواهد بود.
7. استفاده از آثار ارسالي جهت انتشار و ساير اقلام انتشاراتي و برگزاري نمايشگاه با ذكر نام صاحب اثر براي انجمن متخصصان روابط عمومي مجاز است.
8. در صورت عدم رعايت مقررات جشنواره، آثار ارسالي از فرايند ارزيابي حذف مي شود.
9. تكميل فرم ثبت نام و ارسال آثار به منزله قبول شرايط و مقررات جشنواره است.
10. تصميم گيري در خصوص موارد پيش بيني نشده و اعلام نشده بر عهده دبيرخانه جشنواره است.
نحوه ارسال آثار
ارسال آثار به نشاني دبيرخانه جشنواره: تهران- شيراز جنوبي- نبش همت غرب به شرق (پايين همت) – كوچه ياس شرقي – پلاك4- واحد5.
دبيرخانه جشنواره
تلفن هاي تماس: 88617576-88617577
پايگاه اينترنتي: www.iaprs.ir
كانال تلگرامي جشنواره: https://t.me/prpupfestival