– شاخص های سنجش و ارزیابی آثار جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
– کاربرگ ارسال آثار
– کاربرگ کارشناس برتر انتشارات
– بسته پیشنهادی حمایت از جشنواره
– معرفی نه کتاب برای استانداردهای روابط عمومی
اشاره
جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، جشنواره ای برای انتخاب و معرفی بهترین الگوها و عملکردها در زمینه انتشارات روابط عمومی هاست که توسط انجمن متخصصان روابط عمومی همه ساله برگزار می گردد. این انجمن با استعانت از پروردگار عالمیان و به پشتوانه همیاری و همدلی صاحب نظران و متخصصان و با حمایت و همکاری دست اندرکاران روابط عمومی سازمانها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته، در نظر دارد تا برای سیزدهمین بار، جشنواره ملی انتشارات را در تیر ماه سال 1397 برگزار نماید.
اهداف
– آشنایی با اصول و استانداردهای نشرالکترونیک و مکتوب در روابط عمومی و ارائه آثار و تجارب موفق
– توسعه و ارتقای سطح توانمندیها و مهارتهای مدیران و کارشناسان روابط عمومی در حوزه فعالیتهای انتشاراتی
– فرهنگ سازی مناسب و تکریم و معرفی نخبگان و الگوهای برتر در حوزه انتشارات
– تبیین نقش تکنولوژیهای نوین ارتباطی و آموزشی در فرآیند انتشارات
– دستیابی به راهکارهای مناسب برای اعتلا و ارتقای نشر الکترونیک و مکتوب در روابط عمومی ها
– ایجاد فضای رقابتی سالم و شور و نشاط علمی و تعامل بین متخصصان و کارشناسان این عرصه
– فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه فعالیتهای برتر و شاخص و تحرک بخشیدن به فعالیتهای انتشاراتی به لحاظ کیفی و کمی
برنامه های جشنواره
الف: بخش رقابتی
ب: بخش آموزشی
1- کارگاههای آموزشی
2- همایش تخصصی تولید محتوا
ج: نمایشگاه محدود جشنواره انتشارات
د: تهیه و انتشار کتاب استانداردهای نشر در روابط عمومی
ه. انتشار ویژه نامه جشنواره
موضوعات جشنواره
1) ادبیات
1-1- مستندسازی: “گردآوری، تدوین، پردازش، تصحیح، بروز رسانی و نگهداری داده ها و اطلاعات (مانند مستندسازی فرایندها، تجارب، پروژه ها، سوابق، رویدادها، عملکرد سازمان و…)
1-2- داستانسرایی: توصیفی دقیق از موفقیت یک مدیر یا شخص (بیوگرافی)، سازمان یا شرکت، و … از طریق مشاهده عینی(مانند داستان های سازمانی، داستان های موفقیت، داستان های خبری و …)
2) برنامه انتشاراتی
این جایزه به روابط عمومی هایی که بهترین برنامه انتشاراتی را در طی سال گذشته برای بخشهای مختلف انتشارات موسسه به اتمام رسانیده باشند و مستندات لازم را ارائه کنند، اهداء می گردد.
3) انتشارات اصلی
3-1- کتاب
3-2- نشریه داخلی
در این بخش آثار ارسالی در هفت شاخه: (1) سرمقاله، (2) مقاله، (3) گزارش، (4) خبر، (5) صفحه خوانندگان، (6) مصاحبه و (7) صفحه آرایی مورد ارزیابی داوران قرار می گیرد.
توجه: روابط عمومی ها باید آثارشان را در هفت بخش اعلام شده، به طور جداگانه و تفکیکی تعیین نموده و برای ارزیابی ارسال نمایند. تاکید می شود هیچ نشریه ای خارج از قالب مذکور و به طور کلی و به عنوان “نشریه برتر” مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.
3-3- بروشور
3-4- ویژه نامه
3-5- محصولات انتشاراتی خلاقانه و نوآورانه (ایده پردازی)
4) هنرهای تجسمی
4-1- پوستر
4-2- اینفوگرافی
4-3- عکس
4-4- کاریکاتور
ابعاد آثار: حداقل اندازه ضلع بزرگتر آثار 20 سانتی متر و حداکثر 150 سانتی متر است. علاوه بر نسخه کاغذی، فایل لوح فشرده آن نیز باید فرستاده شود.
5) رسانه های دیداری و شنیداری
5-1- فیلم های مستند
5-2- تیزر
5-3- کلیپ
5-4- انیمیشن
5-5- موشن گرافیک
5-6- برنامه های ویدیوئی کوتاه
6) رسانه های دیجیتالی
6-1- وبسایت
6-2- مولتی مدیا
6-3- برنامه های کاربردی و پیام رسان های موبایلی
6-4- رسانه های اجتماعی (تلگرام (از جمله ربات تلگرامی)، …)
6-5- پایگاه خبری الکترونیک
7) تبلیغات
7-1- تبلیغات مکتوب شامل تبلیغات در مطبوعات و رپرتاژآگهی
7-2- هدایای انتشاراتی (اشانتیون)
8) تحلیل محتوا
تحلیل محتوای رسانه های درون و برون سازمانی
9) کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی
در این بخش، کارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار و مستندات خود را به شکل حقیقی و یا حقوقی برای ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از میان آنها فعالان این حوزه انتخاب شوند.
10) نحوه ارائه آثار
در این بخش شرکت کنندگانی که بهترین دسته بندی و ارائه آثار را به دبیرخانه جشنواره داشته انتخاب و مورد تقدیر قرار می گیرند.
جوایز
نفرات برگزیده هر بخش: تندیس زرین/ دیپلم افتخار /
تقدیر از نفرات دوم و سوم: لوح سپاس /
شرایط شرکت در جشنواره
1. جشنواره در دو بخش ملی و استانی برگزار شده و همه روابط عمومی ها در بخشهای دولتی و خصوصی می توانند در آن شرکت نمایند.
2. شرکت کنندگان می توانند آثار خود را که از دی ماه 1395 به بعد تولید کرده اند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
3. ضروری است در همه بخشهای جشنواره به همراه اصل اثر و نسخه های کاغذی آن، فایل لوح فشرده (به تفکیک هر بخش یا زیربخش یک سی دی یا دی وی دی) آن نیز فرستاده شوند.
4. هر شرکت کننده می تواند حداکثر برای هر رشته و بخش دو اثر ارسال کند.
5. روابط عمومی ها باید آثارشان را در بخشهای اعلام شده، به طور جداگانه و تفکیکی تعیین نموده و برای ارزیابی ارسال نمایند. فهرست تفکیکی آثار و بخشهای دهگانه جشنواره (همراه با تعیین زیرمحورهای آن) باید دقیقا در “نامه ارسال آثار و فرم های ثبت نام” ذکر شود؛ در غیر این صورت مطلقاً پذیرفته نمی شود. در واقع آثار ارایه شده باید دارای فرم ثبت نام، عنوان بندی و فهرست شرکت در بخشهای مختلف جشنواره و همچنین فیش هزینه شرکت در جشنواره و داوری باشد.
6. مسئولیت اصالت آثار به عهده شرکت کنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال کننده مسئول بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه دبیرخانه جشنواره نخواهد بود.
7. استفاده از آثار ارسالی جهت انتشار و سایر اقلام انتشاراتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای انجمن متخصصان روابط عمومی مجاز است.
8. در صورت عدم رعایت مقررات جشنواره، آثار ارسالی از فرایند ارزیابی حذف می شود.
9. تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است.
10. تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده و اعلام نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره است.
نحوه ارسال آثار
ارسال آثار به نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران- شیراز جنوبی- نبش همت غرب به شرق (پایین همت) – کوچه یاس شرقی – پلاک4- واحد5.
دبیرخانه جشنواره
تلفن های تماس: 88617576-88617577
پایگاه اینترنتی: www.iaprs.ir
کانال تلگرامی جشنواره: https://t.me/prpupfestival