iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

گزارش برگزاری دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

Ravabet-Omomi-Open-layer-3D-3-M1-200x125Ravabet-Omomi-Open-layer-3D-3-M1-200x125طی مراسمی که عصر روز سه شنبه 27 مرداماه  با حضور دکتر امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی،‌ حسن محرابی، مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ ‌اعضای هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی در بخش دولتی و خصوصی و همچنین برگزیدگان دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی برگزار شد، تندیس و لوح تقدیر جشنواره به برگزیدگان اهداء شد.


به دنبال پایه گذاری اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی هستیم
در ابتدای این مراسم دکتر مهدی باقریان، رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ضمن تشکر از حضور مدیران و کارشناسان و میهمانان این مراسم و ضمن خرسندی از افزایش استقبال شرکت کنندگان که در دوره دهم با جهشی 20 درصدی همراه بوده است،‌ گفت: باید حضور همه میهمانان عزیز بخصوص برگزیدگان این جشنواره که با هفته پر برکت کرامت همراه شده است،‌ صمیمانه خوشامد و خیر مقدم عرض کنم و اذعان کنم که خوشبختانه با هدفگذاری هایی که انجام شده است،‌ این جشنواره توانسته است با حضور موثر و پر نشاط سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی به تقویت بنیه علمی روابط عمومی کمک کند و در حوزه انتشارات روابط عمومی موثر باشد. دلیل و مدعای این حرف من هم وجود آثار فاخری است که در عین کم بودن،‌ توانسته اند در دهمین جشنواره نشان دهند که در این زمینه پیشرفت هایی حاصل شده است. پیشرفت هایی که هر چند ما را راضی نمی کند ولی حکایت از تغییر و تحول و تولید آثاری قابل توجه در این حوزه است.


دکتر باقریان با اشاره به این موضوع که از ابتدا شروع و آغاز این جشنواره یکی از هدف های اساسی و محوری آن استاندارد سازی آثار روابط عمومی ها در زمینه انتشارات بوده است،‌ افزود: استانداردسازی و حرکت به سوی استانداردکردن بخش های مختلف در روابط عمومی و از جمله انتشارات روابط عمومی یکی از مسائلی است که توانسته است اثر خود را در این حوزه بگذارد و خوشبختانه طی سال های 93 و 94 موفق شدیم دو جلد کتاب را که در بخش های مختلف استانداردهای خاص هر بخش از فعالیت های روابط عمومی را ارائه کرده اند با حمایت و پشتیبانی صمیمانه برخی نهادها و سازمان ها و اساتید و صاحب نطران این حوزه تدوین و منتشر کنیم. این در حالی است که در انجمن متخصصان روابط عمومی همواره به فن آوری های جدید و کاربرد آن در روابط عمومی و ارتباطات توجه داشته ایم و مقید بوده ایم که در هر صورت و موقعیتی از اتصاف به اخلاق حرفه ای و تولید محتوای مناسب و موثر غفلت نکنیم.


نویسنده کتاب فنون روابط عمومی با اشاره به این موضوع که ما هم از موضوع بی اعتمادی در بحث برخی جوایزی که در روابط عمومی داده می شود،‌ بی اطلاع نیستیم، افزود: ملاک ما برای این که از داوری های این جشنواره دفاع کنیم، شفافیت در بررسی و اعلام آثار برگزیده و همچنین اعتمادی است که از این رهگذر از سوی شرکت کنندگان ابراز شده است و همواره شاهد افزایش ارسال آثار به این جشنواره بوده ایم و افزایش 20 درصدی ارسال آثار به جشنواره دهم حاکی از همین موضوع است.


دکتر باقریان افزود: انجمن متخصصان روابط عمومی چند سالی است که در ابتدای هر سال برنامه های سالانه خود را  اعلام می کند و در سال جاری هم برنامه هایی مثل تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی، برگزاری نمایشگاه بین المللی روابط عمومی با شرایط گشایش پسا تحریم و برنامه ریزی برای پایه گذاری اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی که در سطح جهانی با عنوان (APR) شناخته می شود، در دست برنامه ریزی و اجرا است که امیدواریم با همراهی و مشارکت همه مدیران و کارشناسان و متخصصان روابط عمومی به سرانجام برسد.


همه کارکردهای حوزه روابط عمومی با انتشارات ارتباط دارد
در ادامه این مراسم استاد کاظم متولی که با وجود کسالت و بیماری در این مراسم شرکت کرده بود در سخنانی،‌گفت: برگزاری دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی حاکی از آن است که اراده همکاران و دوستان ما بسیار بزرگتر و مستحکم تر از برخی مشکلات و ناگواری های این راه است و الحمدالله این راه با همت چنین مردان و زنان و حمایت مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادامه خواهد یافت.


این استاد ممتاز روابط عمومی افزود: به بیانی می توان گفت همه کارکردهای روابط عمومی نسبتی با انتشارات دارد،‌ به گونه ای که حتی یک پیامک هم که چیزی را منتشر می کند در همین حوزه انتشارات قرار می گیرد و در واقع پرداختن به حوزه اننتشارات که با هوشمندی توسط انجمن متخصصان روابط عمومی گزینش و تبدیل به یک جشنواره پویا و پایا شده است،‌ نشان از درک درست این مسئله و حرکت در مسیر توسعه و کارآمدی روابط عمومی دارد.  


استاد کاظم متولی در پایان تاکید کرد: افکارسنجی در روابط عمومی و در همه حوزه ها کار بسیار مهم و تاثیر گذاری است و اساسا اگر حرف از توسعه و پیشرفت می زنیم، چنین کاری بدون افکارسنجی و دخالت دادن نظر و خواسته مشتریان و مخاطبان ممکن و موثر نخواهد بود.


ضرورت تعامل رسانه و روابط عمومی به خوبی تبیین و عملیاتی نشده است
حسن محرابی، ‌مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که در این مراسم حضور پیدا کرده بود، ‌با اشاره به ارزش و اهمیت چنین جشنواره هایی،‌گفت: امروز برای من و شما روزخوب و مبارکی است و امیدوارم همه روزها و اوقات کاری و زندگی ما این گونه صرف و وقف مسائل کاری و فکری شود. من به مناسبت شغلی که دارم گاه نگاهی به پرونده های مطبوعاتی دهه های 20 و30 شمسی و دوران معاصر می اندازم و می بینم که مطبوعات و رسانه ها ما همواره از نداشتن و یا نرسیدن به دست مخاطب رنج برده اند،‌ یعنی مثلا اگر مطبوعه و یا مجله ای در زمینه بهداشت منتشر شده است،‌ متولیان آن به دنبال این موضوع بوده اند که برای خودشان مشتری و مخاطبی دست و پا کنند و تاریخ و آنچه به صورت مکتوب باقی مانده است و به نوعی تاریخ رسانه و مطبوعات ما هم به حساب می آید،‌ نشانگر این است که ناشران و پدید آورندگان چنین رسانه هایی نتوانسته اند تولیدات خود را آن گونه که انتظار داشته اند و یا شایسته بوده است،‌آن را به دست مخاطبان خود برسانند و این در حالی است که حداقل در چند دهه گذشته مخاطبان و عموم مشتریان چنین رسانه هایی نیاز به دانستن آن اطلاعات داشته اند.


این مقام مسئول در حوزه مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع اهمیت آسیب شناسی رابطه مطبوعات و رسانه ها با روابط عمومی ها افزود: شاید حلقه واسطی مثل روابط عمومی ها که بتواند از یک سو چنین رسانه هایی را به مخاطبان معرفی و از سوی دیگر خواسته ها و نیازهای مخاطبان را به رسانه ها منعکس کند،‌ همواره خالی بوده است و حتی با توسعه و شکل گرفتن روابط عمومی در شکل نوین آن این شناخت و نیاز و ضرورت تعامل رسانه و روابط عمومی به خوبی تبیین و عملیاتی نشده است تا ما شاهد توسعه و نفوذ بیشتر رسانه ها و مطبوعات در بین مخاطبان باشیم.
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این موضوع که مایلیم در این حوزه قدم های مثبت و موثری برداریم،‌ اعلام کرد: ما در حوزه اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داریم که در همین زمینه کلاس هایی را برای همکاران خودمان در روابط عمومی ها برگزار کنیم و خبرنگاران مجرب ما هم آمادگی برگزاری کلاس های مهارت افزایی و حرفه ای در زمینه خبر و خبرنگاری را در سازمان ها و نهادهای مختلف دارند که امیدواریم با تعامل بیشتر شاهد اتفاقات خوب و موثری در این زمینه باشیم.

شما با برگزاری دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی کار بزرگی انجام داده اید
دکتر امیر خجسته نماینده مجلس و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه چنین جشنواره هایی، گفت: دلیل حضور من در این جشنواره این است که قصد و اراده مجلس شورای اسلامی و دست اندرکاران قوه مقننه را در حمایت از چنین برنامه هایی و یا در معنای کلی تر آن حمایت از روابط عمومی کشور اعلام کنم. به زعم من روابط عمومی در کشور ما مظلوم واقع شده و آن توجه ویژه ای را که لازم دارد در باره آن لحاظ نشده است. البته شما و همه کسانی که دراین حوزه فعال هستید باید مطالبات خودتان را به مجلس و هر جای دیگری که می تواند برای اعتلای  روابط عمومی کاری بکند، اعلام کنید و بدانید که هر مجموعه ای که مطالبه برحق و منطقی داشته باشد،‌ موفق خواهد شد و ما هم با تمام توان خود در خدمت حوزه روابط عمومی و ارتباطات کشور و دلسوزان وتلاشگران این صحنه مهم خواهیم بود.


رئیس کمیسون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: باید اعتراف کنیم که در رابطه با روابط عمومی سرمایه گذاری لازم را انجام نداده ایم و چون دولت تدبیر و امید هم قول داده بود در این خصوص اقداماتی انجام دهد،‌ همچنان منتظر این افدامات برای حمایت از روابط عمومی هستیم و من بر خودم وظیفه می دانم از کار بزرگی که امروز شما با برگزاری دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی انجام داده اید،‌ صمیمانه تشکر کنم. همین جا هم اعلام می کنم که ما و همکارانمان در مجلس شورای اسلامی آماده هستیم تا نشستی تخصصی در زمینه روابط عمومی و اقدامات مشترکی که می توان انجام داد،‌ برگزار کنیم و در پایان هم تاکید می کنم هر جا که توانسته ایم خوب از هنر و حرفه روابط عمومی و ارتباطات استفاه کنیم موفق بوده ایم و باید از چنین تجربه ای بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

 

بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
بار دیگر فرصتی دست داد که کارنامه یک دهه برپایی جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را ورق بزنیم وبا تجربه نه دوره، گام خود را در دهمین جشنواره بگذاریم و زمینه ای فراهم کنیم تا فعالان عرصه نشر در فضای مکتوب و الکترونیک آثار و عملکرد خود را به بوته نقد و ارزیابی گذاشته و از منظر مقایسه و رقابت با سایر همکاران خود، آینده نویی را فرا روی خود قرار دهند.


اگرچه تاریخ 64 ساله روابط عمومی ایران ثابت کرده است که ارتقای هر فعالیتی در این چار چوب نیازمند نگاه حرفه ای، مشاوره و جامع نگری بوده است، اما در کنار این گزاره مهم باید بدانیم در دهه های اخیر پیدایش انجمن های حامی روابط عمومی در ایران با آموزه های اصیل کارکردی در این حوزه از جمله برگزاری جشنواره های رقابتی آزاد و مثبت نگر، زمینه های مناسبی را برای رشد و ارتقاء کیفی روابط عمومی ها ایجاد کرده است. از این منظر، برگزاری جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به ابتکار  انجمن متخصصان روابط عمومی در دهمین گام خود، فرصت مغتنمی برای روابط عمومی ها فراهم آورده تا بر پایه تلاش های فردی وگروهی همراهی های سازمانی و مدیریتی، وضعیت تولید محتوا در فعالیت های انتشاراتی خود را بهبود بخشند.


جشنواره دهم با نگاهی جامع سعی کرده همگام با فناوری ها وضرورت های روز در حوزه تولیدات انتشاراتی مکتوب و آنلاین حرکت کرده و هر سال نوآورهایی را در زمینه ایجاد شاخه های جدید ارزیابی فراهم آورده وخود به مثابه الگویی برای ارتقاء سطح کمی وکیفی تولیدات انتشاراتی اقدام نماید. برای این منظور در بخش رقابتی این دوره انتخاب شاخه های جدید فعالیتی نظیر برنامه های کاربردی الکترنیکی (اپلیکیشن ها) در کنار سایر آثار چاپی به این بخش اضافه گردید تا از نقش و سهم مدیران وکارشناسان فعال و کارآمد این حوزه که نقش بی بدیلی در تولید محتوای نشریات روابط عمومی ایفا می کنند قدردانی شود.


بر پایه فراخوان انجمن متخصصان روابط عمومی بالغ بر130 سازمان در این رویدادعلمی با ارائه بیش از 2هزاراثر مشارکت داشته اند که این امر حکایت از اقبال چشمگیر جشنواره همچون گذشته مبتنی بر اعتماد دست اندرکاران روابط عمومی به حامیان خود دارد.


تمامی آثار رسیده در چند مرحله مجزا به وسیله اساتید مجرب حوزه ارتبا طات و روابط عمومی و کارشناسان خبره مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.


بررسی آثار و مستندات حاکی از آن است که گرچه انتشارات الکترونیکی و چاپی روابط عمومی به لحاظ کمی از رشد و تنوع قابل توجهی برخودار شده است اما همچنان نیاز به برنامه ریزی به لحاظ توسعه کیفی تولیدات انتشاراتی بویژه حوزه استفاده از تکنیک های جدید نشر الکترنیک درروابط عمومی ها احساس می شود و پاره ای از رشته های مورد ارزیابی از رشد مناسبی برخوردار نیستند و امکان انتخاب برای داوران محترم جشنواره را محدود می ساخت که در ذیل برخی از کاستی های مورد اشاره به استحضار می رسد:


الف) دربخش برنامه انتشاراتی کمتر روابط عمومی دارای برنامه بوده لذا توصیه می شود که روابط عمومی ها برای حوزه انتشارات، برنامه ریزی داشته و در این برنامه، تدوین ساختار و فرایندها، تدوین اولویت های انتشاراتی، زمانبندی، بودجه بندی و ارزیابی را در نظر بگیرند.


ب) در بخش نشریات داخلی در زمینه تولید خبر، نگارش مقاله و مصاحبه و گزارش، اخباری که دارای ارزش های خبری دربرگیری و یا شگفتی برای کارکنان باشد کمتر مشاهده شده است. عمده مطالب متون خبری وگزارشی به انعکاس فعالیت های مدیران اختصاص داشت و بر عنصر شهرت افراد استوار بود و از سبک های نوین خبرنویسی بهره لازم گرفته نشده است. همچنین نگارش مقالات و سر مقاله ها نیازمند تلاش علمی و تخصصی بیشتر است.


ج) در بخش ارتباط الکترونیکی، آثار روابط عمومی‌ها در چهار شاخه وب‌سایت، مولتی مدیا، نسخه موبایلی سایت وبرنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) مورد ارزیابی داوران قرار گرفت که در مجموع می توان گفت روابط عمومی ها در این بخش لازم است برنامه ریزی ورویکردی جدید و نوینی را برای استفاده از قابلیت های بالای نرم افزاری وسخت افزازی وبهر ه گیری از شبکه های اجتماعی به عمل آورند.


د) در بخش فیلم وتیزر پس از بازبینی فیلم های دیده شده می توان گفت که نبود سناریوی قوی و پرکشش و بی توجهی در استفاده از تصاویر جذاب ومخاطب پسند در قالب آثار رسیده مشهود است. اما برخی از آثار رسیده از تنوع تصویر و بصری، تدوین و گفتار متن متناسب با تصویر و تصویربرداری درست همراه بوده است. ایجاز و اختصار در اغلب آثار مورد توجه قرار نگرفته است. پیشنهاد می شود همکاران روابط عمومی از مشورت صاحب نظران این حوزه بهره بیشتری ببرند.

و) در بخش تحلیل محتوای آثار انتشاراتی، پژوهش های بنیادی تولید نشده است و آثار رسیده با کیفیت لازم علمی تطابق لازم را نداشتند هر چند اصول تحلیل محتوا انجام گرفته است اما موضوعات انتخابی از موضوعات کلیدی روابط عمومی محسوب نمی شود.


ه) در بخش تبلیغ مکتوب با توجه به ضرورت ارایه سریع پیام و ارتباط بین طرح و پیام ارایه شده کمتر مورد توجه قرار گرفته و بیشتر تبلیغات از جذابیت کمتر، خلاقیت و نوآوری محدودتری برخوردار بود و بطور کلی انسجام طرح های ارایه شده وجود نداشت و در بیشتر آثار، محتوای ارایه شده با طرح تناسب کافی نداشته و عمدتا گزارش های تبلیغی به جای تبلیغ با رعایت ساختار و اصول منطقی آن ارسال شده است.


ی) در بخش کارشناس برتر انتشارات، این بخش هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی نسبت به سال گذشته بسیار ضعیف بود. توصیه می شود روابط عمومی ها برای حضور کارشناسان در این بخش برنامه ریزی داشته باشند و معرفی کارشناسان برتر از سوی روابط عمومی ها و انتخاب آن و معرفی ایشان در جشنواره های رقابتی، در افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه تاثیر بسزایی دارد.


در پایان هیات داوران جشنواره دهم ضمن تقدیر از تمامی روابط عمومی های کشور که با حضور خود در برپایی این رویداد علمی بر شایستگی آن افزودند، بر استمرار و تسری آموزش های علمی و کاربردی و همچنین استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های حرفه ای وکارشناسی و مشورتی بویژه درحوزه نشر مکتوب و الکترونیک بیش از پیش تاکید و توصیه دارد.

با سپاس مجدد از تلاش ها و زحمات مدیران و کارشناسان و دست اندرکاران عرصه روابط عمومی کشور و به امید حضور و مشارکت بیشتر در جشنواره های آینده

 

کارشناسان برتر انتشارات روابط عمومی

 نتابج داوری بخش انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی به شرح زیر است:

 

سطح ملی
رتبه اول
بهمن علی بخشی   موسسه اعتباری کوثر
رتبه دوم
شادی توکلیان    بانک شهر

سطح استانی
رتبه اول
فردین چهار دولی    سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان

 

پدیدآورندگان روابط عمومی

 دکتر فرشاد فخیمی مدیر کل روابط عمومی بانک شهر
حسن خسروی مدرس روابط عمومی

دکتر حسن ربیعی مدیر کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه
عادل میرشاهی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران


در پایان این مراسم از سازمان ها،‌ نهادها و دیگر دستگاه های دولتی و خصوصی که آثار آنان به مرحله نهایی راه یافته و حائز رتبه شده بود به شرح ذیل تقدیر به عمل آمد و تندیس و لوح سپاس جشنواره به آنان اعطاء شد:
نشریه داخلی برتر
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
بخش‎های:
مقاله – رتبه اول
گزارش – رتبه اول
خبر – رتبه اول
مصاحبه – رتبه اول

وزارت کشور
بخش‎های:
ویژه‎نامه – رتبه اول
صفحه‎آرایی – رتبه اول
صفحه خوانندگان – رتبه اول
گزارش – رتبه دوم
مصاحبه – رتبه سوم
وبسایت – رتبه سوم

 سطح ملی(رتبه ‎های اول)

سازمان اوقاف و امور خیریه کشور
در بخش‎های:
سرمقاله – رتبه اول
ویژه نامه – رتبه اول
گزارش – رتبه سوم
مولتی مدیا – رتبه دوم
تبلیغات مکتوب – رتبه دوم


بانک شهر
در بخش‎های:
پوستر – رتبه اول
بخش نسخه موبایلی وبسایت – رتبه اول
تبلیغات مکتوب (نشریات و رپرتاژ آگهی) – رتبه دوم

بانک ملی ایران
در بخش‎های:
وبسایت – رتبه اول
فیلم و تیزر – رتبه اول
برنامه‎های کاربردی (اپلیکیشن) – رتبه دوم

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)
در بخش‎های:
پوستر – رتبه اول
ویژه‎نامه – رتبه اول
گزارش – رتبه سوم

بانک مهر اقتصاد
در بخش‎های:
برنامه انتشاراتی – رتبه اول
ویژه‎نامه – رتبه دوم
صفحه‎آرایی – رتبه دوم

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
در بخش‎های:
صفحه خوانندگان – رتبه اول
مصاحبه – رتبه دوم
کتاب – رتبه دوم

شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران
در بخش‎های:
مولتی مدیا – رتبه اول
تحلیل محتوا – رتبه دوم
برنامه‎های کاربردی (اپلیکیشن) – رتبه دوم

سازمان توسعه تجارت
در بخش‏های:
صفحه آرایی- رتبه اول
مقاله- رتبه دوم
سرمقاله- رتبه سوم

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور
در بخش‎های:
برنامه‎های کاربردی (اپلیکیشن) – رتبه اول
مصاحبه – رتبه سوم
مقاله – رتبه سوم


 سازمان بیمه سلامت ایران
در بخش‎های:
کتاب – رتبه اول
مقاله – رتبه دوم

شرکت پتروشیمی جم
در بخش‎های:
بروشور – رتبه اول
پوستر – رتبه دوم

بانک صنعت و معدن
در بخش‎های:
ویژه‎نامه – رتبه اول
مصاحبه – رتبه سوم

بانک قوامین
در بخش:
پوستر – رتبه اول

 موسسه اعتباری کوثر
در بخش:
تبلیغات مکتوب (نشریات و رپرتاژ‎ آگهی) – رتبه اول
با تقدیر از موسسه اعتباری در بخش وبسایت

شرکت دخانیات
در بخش:
خبر – رتبه اول

بانک دی
در بخش:
کتاب – رتبه اول

سازمان شیلات ایران
در بخش:
عکس – رتبه اول

بانک صادرات ایران
در بخش:
برنامه‎های کاربردی (اپلیکیشن) – رتبه اول

سطح استانی(رتبه ‎های اول)
 آستان قدس رضوی
در بخش ‎های:
خبر – رتبه اول
فیلم و تیزر – رتبه اول
بروشور – رتبه اول
پوستر – رتبه دوم

شرکت پرشیان فولاد
در بخش‎های:
کتاب – رتبه اول
مولتی مدیا – رتبه اول
بروشور – رتبه دوم
عکس – رتبه دوم

دانشگاه علوم پزشکی مشهد
در بخش‎های:
تحلیل محتوا – رتبه اول
وبسایت – رتبه اول

گروه صنعتی انتخاب
در بخش‎های:
تبلیغات مکتوب (نشریات و رپرتاژ آگهی ) – رتبه اول
نسخه موبایلی وبسایت – رتبه اول

شهرداری اراک
در بخش‎های:
کتاب – رتبه اول
وبسایت – رتبه دوم
فیلم و تیزر – رتبه دوم

مس سرچشمه کرمان
در بخش‎های:
کتاب – رتبه اول
پوستر – رتبه سوم
فیلم و تیزر – رتبه سوم

سازمان زیباسازی شهر تهران
در بخش‎های:
ویژه نامه – رتبه اول
فیلم و تیزر – رتبه دوم

شرکت سهامی برق منطقه ای تهران
در بخش:
کتاب – رتبه اول

شرکت‎ سهامی برق منطقه‎ای کرمان
در بخش:
عکس – رتبه اول

منطقه آزاد ارس
در بخش‎های:
بروشور – رتبه اول
برنامه‎های کاربردی (اپلیکیشن) – رتبه سوم

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان
در بخش:
صفحه آرایی – رتبه اول

شرکت توزیع نیروی برق تبریز
در بخش:
برنامه انتشاراتی – رتبه اول

شرکت فولاد آلیاژی ایران
در بخش:
برشور – رتبه اول

استانداری یزد
در بخش:
پوستر – رتبه اول

شرکت توزیع نیروی برق استان قم
در بخش:
فیلم و تیزر – رتبه اول

 

سطح ملی (رتبه دوم و سوم)
بانک مسکن
در بخش های:
وبسایت – رتبه دوم
عکس- رتبه دوم
برنامه ‏های کاربردی (اپلیکیشن)- رتبه سوم

بانک توسعه تعاون
در بخش ‏های:
خبر- رتبه دوم
تبلیغات مکتوب (نشریات و رپرتاژ آگهی) – رتبه دوم
سرمقاله – رتبه سوم

بیمه دانا
در بخش ‏های:
سرمقاله- رتبه دوم
ویژه ‏نامه- رتبه دوم
صفحه آرایی- رتبه سوم


بانک تجارت
در بخش ‏های:
صفحه ‏آرایی- دوم
پوستر- سوم
فیلم و تیزر- سوم

سازمان زمین‏ شناسی و اکتشافات معدنی
در بخش ‏های:
کتاب- رتبه دوم
ویژه ‏نامه- رتبه سوم

بانک توسعه صادرات
در بخش ‏های:
گزارش – رتبه دوم
خبر- رتبه سوم

موسسه فرهنگی پیام
در بخش ‏های:
برنامه های کاربردی (اپلیکیشن)- رتبه سوم
عکس – رتبه سوم

وزارت صنعت و معدن
در بخش:
فیلم و تیزر – رتبه دوم

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ‏های نفتی ایران
در بخش:
بروشور – رتبه دوم

مدیریت شبکه برق ایران
در بخش:
وبسایت – رتبه دوم

سازمان انرژی ‏های نو ایران
در بخش:
مولتی مدیا – رتبه دوم

شرکت کارگزاری صبا جهاد
در بخش:
کتاب – رتبه دوم

سازمان آموزش فنی و حرفه ‏ای
در بخش:
تحلیل محتوا – رتبه دوم

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران
در بخش:
مولتی مدیا – رتبه دوم

موسسه خیریه محک
در بخش:
تبلیغات مکتوب (نشریات و رپرتاژ آگهی) – رتبه دوم

شرکت ملی گاز ایران
در بخش:
فیلم و تیزر – رتبه دوم

بانک ملت
در بخش:
فیلم و تیزر – رتبه سوم

بانک کشاورزی
در بخش:
بروشور – رتبه سوم

بانک اقتصاد نوین
در بخش:
تبلیغات مکتوب (نشریات و رپرتاژ آگهی) – رتبه سوم

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
در بخش:
بروشور – رتبه سوم

سطح استانی (رتبه‏ های دوم تا سوم)
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
در بخش ‏های:
خبر- رتبه دوم
ویژه ‏نامه- رتبه دوم

شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان
در بخش:
کتاب – رتبه دوم
پوستر – رتبه سوم

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان
در بخش:
مولتی مدیا – رتبه دوم

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه
در بخش:
تبلیغات مکتوب (نشریات و رپرتاژ آگهی) – رتبه دوم

سازمان آموزش و پرورش استان کرمان
وبسایت – رتبه سوم

 

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *