iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

کتاب افکار عمومی منتشر می شود

کتاب “افکار عمومی” تالیف وينسنت پرايس و ترجمه مشترک علي ميرسعيد قاضي و حامدرضا اسماعيلي بزودی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر می شود.


این کتاب در پنج فصل افکار عمومی، دشواري ‏هاي درك مفهوم افکار عمومی، مفهوم سازي عموم، مفهوم‏سازي افکار و مفهوم‏سازي فرآيندهاي افکارعمومي در 139 صفحه انتشار می یابد.

در مقدمه این کتاب آمده است:
افکار عمومی از اساسی‌ترین و کهن‌ترین مفاهیم علوم اجتماعی است. این مفهوم به‏طور گسترده در روانشناسی، جامعه‌شناسی، تاریخ، علوم سیاسی و ارتباطات در عرصه‌های نظری و عملی کاربرد دارد. کمتر مفهومی در علوم اجتماعی یافت می‌شود که تا این اندازه، باعث برانگیخته شدن حساسیت‌های اجتماعی، توجهات علمی و بحث‌های روشنفکرانه شده باشد.

بدون تردید مفاهیم اجتماعی اندکی وجود دارند که در اندیشه‌های غرب ریشه‌ای ژرف دوانده باشند. نظریات مرتبط با این مفهوم را می‌توان در بحث‌های فلسفی قرن هجدهم، متون عصر رنسانس و حتی در آثار افلاطون و ارسطو یافت. در تمام حوزه‌های پژوهشی و مطالعات اجتماعی، نوشتارهایی در این باب به چشم می‌خورد. از جمله در مباحث نظریه‌پردازان برجسته مکتب مردم سالاری و منتقدان اجتماعی تا کارهای بزرگی که در جامعه‌شناسی و روانشناسی صورت گرفته و نیز مطالعات تجربی مشهوری که در مورد تأثیرات اجتماعی رسانه‌های جمعی انجام شده است.

http://www.shara.ir/view/13988/کتاب-افکار-عمومی-منتشر-می-شود

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *