همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)- در سال های اخیر افزایش قابل توجهی در میزان اشتغال زنان در جامعه مشاهده شده است. اما با وجود پیشرفت آن ها در مشاغل مدیریتی محسوس نبوده است. نابرابری های جنسیتی به ویژه در حوزه مدیریت روابط عمومی سبب شده است تا آن گونه که شایسته است از نیروی بالقوه زنان استفاده نشود. اما باورهای غلطی که مدیریت را به مردانگی نسبت می دهند. عملا منجر به کم شدن مدیران زن می شود. سبک مديريتي هر جامعه متاثر از ارزش هاي حاکم بر آن جامعه است و در بسياري از عرصه هاي مديريتي جهان، زنان هم در کنار مردان توانسته اند مديران شايسته و توانايي باشند. الگوهاي مديريت اسلامي نيز منبعث از اصول و قوانين مشخصي است که بر اساس ملاک هاي اسلامي استوار گشته و سمت و سويي الهي دارد و هدف آن ارتقاي انسان در جهت کمال و بهبود نظام هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و خانوادگي است همان گونه كه مىدانيم، زن و مرد از لحاظ جسمى و روحى تفاوتهايى با هم دارند كه هيچ كس نمىتواند منكر آنها گردد اين تفاوتهاى طبيعى موجب گرديده تا از نظر وظيفه نيز زن ومرد در برخى موارد با هم تفاوتهايى داشته باشند. البته اين به معناى كمال يكى از اين دو جنس و يا نقصان ديگرى نيست.در مسأله مديريت و بالاخص در حوزه حساس مدیریت روابط عمومی که به نوعی نمودی از توانایی برخورد سازمان با محیط محسوب می شود نيز؛ بايد به اين تفاوتها و سرمايههاى وجودى زن و مرد توجه داشت و به هر يك در حد توانش مسؤوليت داد. بنابراین از آن جا كه زنان نيمى از سرمايههاى انسانى جهان محسوب مىگردند، بايد با استفاده و الگوگیری از تعالیم نورانی دین مبین اسلام، از تخصص و دانش زنان به بهترين وجه استفاده نمود. و حضور موثر و سازنده در جايگاه خطير روابط عمومي ميتواند نويد بخش و راهگشاي حضور زنان در عرصه هاي مديريتي باشد. این مقاله سعی بر این بوده است که با کاوشی دوباره ی راهکارهاي حضور موثر زنان در عرصه فعاليت هاي روابط عمومي با نگاهی نو بدان پرداخته شود.
ادامه مقاله
http://www.prwomen.ir/fa/?current=article&Articlerogsfaid=4318