iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: بسیاری از وظایف روابط‌عمومی را می‌توان خودکار کرد

مهدی باقریان با بیان این مطلب گفت: چيزي كه بيش از همه بايد در اين فرايند و موج بزرگ منتظر ديدن آن باشيم انفجاري عظيم در استفاده‌ي روابط‌عمومی‌ها از «مدل‌هاي تخصصي هوش مصنوعي مولد» است. ما بايد انتظار داشته باشيم كه اين مدل‌هاي خاص در همه جا، شبيه نرم‌افزارهايي كه هم‌اكنون از آن استفاده مي‌كنيم رايگان در دسترس‌ همه باشند و به عنوان دستيار متخصصان روابط‌عمومي – و شايد سازنده – به ارتقاي كمي و كيفي برنامه‌هاي ارتباطي كمك كنند‌.

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روز دوشنبه در آیین افتتاحیه مراسم روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با اشاره به فرصت‌های جدید روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عصر هوش مصنوعي مولد گفت: در آينده بسيار نزديك مدل‌هايي از هوش مصنوعي مولد را تجربه خواهيم كرد كه عملكرد بسيار بالايي دارند و به‌طور خاص و تخصصي براي كارهايي مانند توليد محتوا، افزايش بهره‌وري، ساده‌سازي فرايندهاي كاري، صرفه‌جويي در زمان، بهبود پست‌ها، ايميل‌ها، اينفوگرافيك‌ها و گزارش‌ها، و … تنظيم شده‌اند.

باقریان تصریح کرد: ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها از جمله مدیریت محتوا، شخصی‌سازی پیام‌ها، مدیریت شهرت، تحلیل احساسات، مدیریت بحران، بهینه‌سازی سئو، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل تصویر و ویدیو و … به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کنند تا سريع‌تر و کارامدتر از گذشته عمل كنند.

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ادامه گفت: همچنین با اتوماسیون می‌توان بسیاری از وظایف روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را خودکار کرد.

باقریان اصافه کرد: ما در عصر فناوری، اتوماسیون و مدل‌های هوش مصنوعی مولد زندگی می‌کنیم و با خودکارسازی بسیاری از وظایف روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کارهای متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آسان‌تر می‌شود و برخی امور مانند نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی و سایر اشکال و گونه‌های روابط رسانه‌ای، تهیه و برگزاری سخنرانی‌ها، سازمان‌دهی و شرکت در رویدادها و انجام انواع تحلیل‌ها به ربات‌ها سپرده می‌شود.

وی به روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توصیه کرد به جای سندنویسی و پرداختن به برخی امور نمایشی و حاشیه‌ای که معمولا برای خاک خوردن در کتابخانه‌ها طراحی و نوشته می‌شوند و ارزش افزوده چندانی ندارد بودجه‌ها را صرف اتوماسیون‌سازی فعالیت‌های روابط‌عمومی بکنند و از این طریق ارزش واقعی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را به رخ بکشند.

باقریان در ادامه با طرح فعالیت‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی در چهار بخش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، رویدادهای علمی، تولید و نشر محتوای علمی اظهار کرد: برگزاری جشن ملی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مراسم گرامیداشت روز جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایران، انتشار کتاب سال، چند ویژه‌نامه اختصاعی و موضوعی و دو کتاب در حوزه تحول دیجیتال، برخی فعالیت‌های انجمن در سال گذشته است و امیدواریم با مشارکت اعضا این فعالیت‌ها در همه بخش‌ها توسعه پیدا کند.


وی در پایان به انواع فعالیت آموزشی و پژوهشی انجام شده توسط انجمن یادآور شد: انجام طرح «سنجش دیدگاه کارکنان روابط‌عمومی در خصوص ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی» با همکاری ایسپا و انجمن متخصصان روابط‌عمومی برای نخستین‌بار در ایران، یک قدم به رصد و ارزیابی نظام‌مند و مستمر وضعیت روابط‌عمومی در کشور نزدیک‌تر می‌شویم و انجام این‌گونه فعالیت‌ها به ارتقای جایگاه و ارزشمندی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمک می‌کند.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *