iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

نشر مکتوب موفق، تحلیل محور و انحصاری


احمد ایله‌ای یحیایی، مدرس و مشاور روابط‌عمومی‌ و ارتباطات:


از طراحی و چاپ کارت ویزیت مدیران تا انتشار یک روزنامه، انتشارات یک ابزار برای پیام‌رسانی به مخاطبان است که همچنان علاقه‌مندان خاص خود را دارد و اتفاقا اثرگذاری آن عمیق‌تر از سایر رسانه‌هاست انتشارات از آن روی مهم است که قدرت تحلیل و تفکر مخاطب را تقویت می‌کند البته اگر محتوا تولید شده از فرستنده‌ای قوی و باکیفیت باشد.


این رویکرد نشر در گذشته دورتر بوده است که مثلا در روزنامه‌ها، دیدگاه‌ها و محتوای فرهیختگان و روشنفکران نشر شده است. توسعه فناوری‌های اطلاعات و گسترش شبکه‌های اجتماعی انتشارات به معنای ناب آن یعنی مکتوب را با چالش روبرو کرده است.


به این معنا که سرعت دریافت اطلاعات از طریق شبکه‌های اجتماعی توسط مخاطبان منجر شده است تا رویکرد و نوع محتوا در انتشارات مکتوب تغییر کند و محتواهای ماندگار و تحلیلی و صرفا اختصاصی برگ برنده انتشارات مکتوب باشد.


لذا برای گذر از این چالش محتوای مکتوب بایستی تحلیل محور و انحصاری باشد. و خلاقیت‌های گرافیکی می‌تواند اثرگذاری هر محتوایی از جمله انتشارات را بیشتر کند، روابط‌عمومی‌ها بایستی انتشارات را در خدمت محتواهای انحصاری قرار دهند. همچنین بایستی مخاطب‌شناسی قوی داشته باشند و به‌صورت مخاطب محور از انتشارات استفاده کنند.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *