iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

انجمن متخصصان روابط‌عمومی بر استفاده از نیروهای متخصص و حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد

 انجمن متخصصان روابط‌عمومی، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی با انتشار بیانیه‌ای بر حرفه‌ای‌گرایی و استفاده از نیروهای متخصص در روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد.


به گزارش کمیته ارتباطات انجمن، در این بیانیه با تاکید بر لزوم به‌کارگیری افراد متخصص در پست‌های مدیریتی و کارشناسی واحدهای روابط‌عمومی در کشور، آمده است: علم، فن و هنر روابط‌عمومی، نیازمند حضور متخصصان و افراد دارای مهارت در این حوزه است تا بتوانند به شکل حرفه‌ای، یک روابط‌عمومی استاندارد، هوشمند و کارآمد را پیاده‌سازی و اجرا کنند.


همچنین در این بیانیه آمده است: باید باور کنیم که روابط‌عمومی یک تخصص است و نیازمند نیروی انسانی حرفه‌ای است که بتواند وظایف و مسئولیت‌های خود را به درستی ایفا نماید.

انجمن متخصصان روابط‌عمومی در بخشی از این بیانیه با اشاره به ضرورت “تحول دیجیتالی” روابط‌عمومی‌ها، تاکید کرده است: استفاده و بهره‌گیری بیش از پیش روابط‌عمومی‌ها از آخرین تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و همچنین هوش مصنوعی نه تنها موجب تسهیل و تسریع فرایند ارتباطی و خلق روش‌های نوآورانه می‌شود بلکه فضای بیشتری برای توسعه روابط‌عمومی و تعامل با مخاطبان و ذینفعان فراهم می‌کند.


انجمن متخصصان روابط‌عمومی در بخش دیگری از این بیانیه با تقدیر و تشکر از کارگزاران نظام سلامت و کادر بهداشت و درمان کشور و همچنین شاغلان روابط‌عمومی خاطر نشان کرد: مدافعان سلامت علیرغم تمامی تنگناها و محدودیت‌های موجود در صف مقدم مبارزه با کووید-19 قرار گرفته و بسیاری از آنها نیز در این راه، جان عزیز خود را فدا کردند.


در بخش دیگری از این بیانیه، نقش روابط‌عمومی‌ها در مدیریت بحران بیماری همه‌گیر کرونا بسیار تعیین کننده و مهم عنوان شده و آمده است: جدا از مسئولیت روابط‌عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در خصوص مراعات پروتکل‌های بهداشتی، روابط‌عمومی‌های سراسر کشور باید پیگیر فراهم کردن بسترهای پاسخگویی سریع و غیرحضوری مراجعان به سازمان‌ها از طریق ابزارهای مختلف الکترونیکی باشند که البته در این زمینه موفقیت‌های بسیار خوبی بدست آمده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به شعار امسال انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی روابط‌عمومی با عنوان “مهربانی، همدلی و مسئولیت‌پذیری” آمده است: با توجه به شرایط امروز، جامعه ما بیش از هر دوره‌ای نیازمند مهربانی، همدلی و مسئولیت‌پذیری برای کمک و یاری آدم‌ها به یکدیگر است.


در بخش پایانی این بیانیه، ضمن تبریک روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی تلاشگران عرصه ارتباطات کشور، بر لزوم حمایت دولت از تشکل‌های روابط‌عمومی و استفاده از توان تخصصی و مشاوره‌ای آنان تاکید و آورده است: انجمن متخصصان روابط‌عمومی، آمادگی خود را برای ارائه هرگونه مشاوره به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای اعتلای دانش و جایگاه روابط‌عمومی در کشور اعلام می‌دارد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *