iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

آثار انتشاراتی برتر حوزه کرونا در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی معرفی خواهند شد

 

«آثار انتشاراتی در حوزه کرونا» و «حمایت از انتشار آثار علمی روابط‌عمومی» در پانزدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان این مطلب گفت: آثار منتشره و مرتبط با موضوع کرونا و همچنین حمایت از آثار علمی حوزه روابط عمومی به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می گیرد و جوایز ویژه‌ای نیز برای برترین ها پیش بینی شده است.

دکتر حسین امامی افزود: از شرکت کنندگان خواستیم از ارسال آثار چاپی اکیدا خودداری کنند و راه های ارتباطی الکترونیک و دیجیتال را در اختیارشان گذاشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پایان جشنواره نسبت به معرفی و انتشار نمونه آثار منتخب برتر به صورت دیجیتال هم اقدام کنیم تا این نمونه ها بتواند موجب ارتقای کیفی فعالیت سایر روابط عمومی ها شود.

تحلیل هزینه فایده در کارهای روابط عمومی ضرورت دارد

وی با ارزیابی کلی آثار دریافتی تا این لحظه در جشنواره ملی انتشارات گفت: عمدتا کارهای”برنامه ای” و تحقیقات “مخاطب شناسی و مخاطب‌سنجی” برای امر انتشارات در این میان کمتر صورت گرفته است.

وی چالش دیگر را نبود ارزیابی در آثار انتشاراتی روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد: اینکه تا چه حد یک محصول انتشاراتی مانند مولتی مدیا و یا یک نشریه سازمانی یا پوستر و… “ارزیابی” شده و چقدر مفید و اثربخش برای مخاطبانش بوده است و چه “بازخوردهایی” از آنها دریافت کرده اند از مواردی بوده که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

دکتر امامی گفت: گرچه تحلیل هزینه فایده کمتر برای روابط عمومی ها صورت گرفته است و برخی معتقدند که کارهای تبلیغات و انتشارات روابط عمومی ها عین هزینه است و منفعتی به سازمان نمی رساند ولی واقعا همیشه اینگونه نیست و بسیار خوب است که روابط عمومی ها نسبت به “تحلیل هزینه-فایده” امور تبلیغی و انتشاراتی خود اقدام کنند.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی افزود: روابط عمومی ها باید بررسی کنند که آیا فواید انجام یک کار خاص، از مشکلات و هزینه های آن بیشتر است یا خیر تا بر این اساس تغییرات را سیاستگذاری ها و برنامه های خود اعمال نمایند.

خاطرنشان می شود علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از جمله کاربرگ‌های ثبت‌نام و شرکت در جشنواره به وب سایت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به نشانی www.iaprs.ir مراجعه یا با دبیرخانه جشنواره با تلفن 66943670تماس بگیرند.


برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *