iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

کارنامه بانک رفاه در حوزه مسئولیت اجتماعی؛ پربارتر از همیشه

مسئولیت اجتماعی امروزه نقش ارزشمندی در بنگاه های اقتصادی ایفا می کند. مدیران با وظیفه پویا و چالش برانگیزی در زمینه استانداردهای اخلاقی – اجتماعی مواجه اند. مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر مسائل مهمی از جمله حفاظت محیط زیست، فعالیت های خیرخواهانه، پاسخگویی مناسب به شکایت مشتریان، توجه به منافع خریداران، اخلاق، امنیت، آموزش و … تاکید دارد.

شرکت هایی که با جدیت استانداردهای مسئولیت اجتماعی را می پذیرند، شاهد توفیق و ارتقای عملکرد مالی خود خواهند بود و خواهند توانست اعتماد مردم و بازار را نسبت به محصولاتشان جلب کنند. همچنین انجام مسئولیت های اجتماعی مطابق با استاندارد های جهانی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی ضروری به نظر می رسد.

مسئولیت اجتماعی شرکت به طور کلی، تعهد و توجه کسب و کار به کیفیت زندگی کارکنان، مشتریان، جامعه محلی و کل جامعه برای توسعه اقتصادی پایدار را مد نظر قرار دارد. از اصطلاح مسئولیت اجتماعی شرکتی نیز برای بیان این عقیده که سازمانها در ورای تعهدات مالی خود، مسئولیت هایی را نیز در قبال جوامع دارند، استفاده می شود. این به معنای آن است که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی وظایف و تعهدات کلی دارند و باید برای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند، انجام دهند.

مؤسسات اقتصادی باید از بزرگ شدن مشکلات اجتماعی جلوگیری و برای حل آنها در مرحله ابتدایی اقدام کنند؛ چرا که اگر مشکلات اجتماعی رشد و گسترش پیدا کنند، بدون تردید تأثیر ناخوشایندی بر همه ابعاد اجتماع از جمله مؤسسات اقتصادی خواهند داشت. به عبارت دیگر، اجتماع به منزله یک کشتی است، چنانچه در نقطه ای از آن سوراخی ایجاد شود و آب در آن نفوذ کند، همه را غرق خواهد کرد.

مسئولیت اجتماعی، نوعی تعهد اجتماعی و چیزی فراتر از آنچه قوانین و مقررات تعیین می کنند، بوده و متضمن کسب اهداف بلند مدت اجتماعی است. بر این اساس مسئولیت اجتماعی یک نوع تعهد اجتماعی است و مؤسسات باید در مورد آن پاسخگو باشند.

مسئولیت اجتماعی همچنین از آنچه که قوانین و مقررات تعیین می کند، فراتر است. این موضوع را از چند بعد می توان مورد توجه قرار داد؛ مسئولیت اجتماعی از آنجا که تعیین می کند چه کاری در جامعه شایسته است و چه کاری شایسته نیست، نوعی التزام اخلاقی را برای سازمانها در پی دارد. پایبندی به اصول اخلاقی در مدیران، تعهدی درونی ایجاد می ‌کند تا قوانین و مقررات و ارزشهای اجتماعی را به نحو هر چه بهتر رعایت کنند و منافع جامعه را فدای منافع مؤسسه خود نکنند.

مسئولیت اجتماعی همچنین متضمن کسب اهداف بلندمدت اجتماعی است؛ یعنی واکنشی سریع در برابر فشارها، تنشها و بحرانهای اجتماعی با نگرش کوتاه مدت نیست. بلکه چارچوب تصمیمات و افق زمانی توجه به مسائل اجتماعی در سازمانها به صورت بلند مدت بوده و تکیه بر کسب اهداف عالی اجتماعی است.

شرکت ها باید به نیازهای بلندمدت جامعه تعهد داشته باشند و اساس بر این است که آنها در فعالیتهایی که سبب ترغیب منافع جامعه و حداقل کردن اثرات منفی کارکردشان است، مشارکت کنند. حرکت به سمت نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی شرکتی در نظام راهبری شرکتها باید با فرهنگ سازمانی، چشم انداز و راهبردهای بلند مدت شرکت در یک راستا باشد تا اجرای برنامه های مسئولیت اجتماعی به صورت یک برنامه هزینه بر از سوی کارکنان و سهامداران تلقی نشود.

بانک رفاه نیز به عنوان یک سازمان اثرگذار، با سابقه و مهمتر از همه متعلق به بزرگترین سازمان عمومی غیردولتی که به بیش از 40 میلیون نفر در سطح جامعه خدمات اجتماعی ارائه می دهد، در تلاش است با تعهد به مسئولیت اجتماعی خود، جامعه ای بهتر برای زندگی افراد بنیان نهد.

بانک رفاه به عنوان اولین و تنها بانک اجتماعی کشور با اعتقاد و التزام به تمامی موارد پیش گفته، در تمامی بخش های اجتماعی حضوری فعال و اثربخش دارد و همه ساله بخشی از درآمد و سود خود را به فعالیت های اجتماعی از قبیل مدرسه سازی، حمایت از بنیان خانواده، حمایت از نظام سلامت کشور و… اختصاص می دهد.

فعالیت های شاخص بانک رفاه در حوزه مسئولیت اجتماعی

 در بانک رفاه کارگران همواره، از سالهای پیشین، حوزه مسئولیتهای اجتماعی در زمره برجسته ترین و مهمترین فعالیتها بوده است. مرور کارنامه درخشان بانک رفاه بویژه در سالهای اخیر گواهی صادق بر این ادعاست. حمایت بانک رفاه کارگران از حوزه سلامت، ارائه بسته های خدمات و تسهیلات به جامعه پزشکان و دندانپزشکان، اجرای تفاهمنامه های تاثیرگذار در حوزه بهداشت و درمان و … نشان از تفکر و نگاه ویژه مجموعه بانک رفاه کارگران در تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی به مسئولیتهای اجتماعی است.

انعقاد قرارداد همکاری فی مابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران، امضای تفاهمنامه همکاری بانک رفاه و مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، اعطای تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی بابت پرداخت مطالبات بیمارستانها و مراکز درمانی طرف قرارداد و بسته خدمات مالی بانکی ویژه بیمارستانها، پزشکان و کارکنان آ نها در قالب طرح سینای 1 و… نمونه هایی از مشارکت بانک رفاه کارگران با رویکرد خاص مدیریتی به مسئولیتهای اجتماعی در توسعه و تکمیل زنجیره تامین سلامت، بهداشت و درمان (مطب پزشکان، مراکز درمانی، داروخانه ها و …) است.

بانک رفاه کارگران همچنین در سالهای اخیر پروژه هایی را در سه حوزه مستمر یبگیران، کمک های اجتماعی و حمایت های مالی بلاعوض و اعطای تسهیلات و مشارکت ها و تامین مالی با رویکرد مسئولیتهای اجتماعی انجام داده است که از آن جمله می توان به اعطای بیش از 177 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به جامعه معظم مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و اجرای طرح کارا کارت، خرید و اهدای 45 دستگاه آمبولانس به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مشارکت در ساخت ساختمان های دانشگاه های علوم پزشکی، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری، رهایی زندانیان نیازمند و حمایت مالی از برگزاری همایش های ملی و تخصصی (سلامت، اقتصادی، فرهنگی و …)، راه اندازی نیروگاه زباله سوز 200 تنی تهران و ساخت پالایشگاه بنزین یورو 4 شرق کشور در استان خراسان شمالی اشاره کرد.

بانک رفاه کارگران پرداختن به حوزه مسئولیتهای اجتماعی را همواره به عنوان یکی از الزامات حرکت موثر خود قلمداد کرده و تلاش می کند با ایفای بهینه و شایسته آن، سهمی در خور توجه در اجتماع را به خود اختصاص دهد. تمرکز بر تامین مالی بازارهای خاص مانند حمل و نقل، انرژیهای تجدیدپذیر، صنایع غذایی، گردشگری، موسسات خیریه (محک و…) و … در سالهای اخیر، از جمله مواردی است که نشان دهنده جایگاه مسئولیتهای اجتماعی در حیطه فکری و عملی بانک رفاه به عنوان عضوی از شبکه بانکی کشور است.

همچنین این بانک پیاده سازی طرح «تامین مالی خرد» در چارچوب بانکداری اجتماعی به منظور تامین مالی اقشار آسیب پذیر با اولویت زنان سرپرست خانوار (عدالت توزیعی) را در دستور کار خود دارد. در حوزه محافظت از محیط زیست نیز بهبودها و اقدامات با ارزشی از سوی بانک رفاه در سالهای اخیر انجام گرفته است. راه اندازی سامانه اتوماسیون اداری در تمامی واحدهای بانک رفاه، یکی از اقدامات بسیار مهم سالهای اخیر است که با حذف کاغذ و تلفن های مربوط به پیگیریهای داخلی، زمینه صرفه جویی های قابل ملاحظه در حوزه انرژی و منابع را فراهم کرده است.

تلاش برای توسعه خدمات ارائه شده به صورت الکترونیکی، ترویج فرهنگ استفاده از ابزارهای بانکی اینترنتی و مکانیزه کردن بسیاری از فرآیندهای مربوط به منابع انسانی، از دیگر اقدامات چشمگیر بانک رفاه در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و صرفه جویی در زمینه انرژیهای با ارزش و تجدیدناپذیر است.

انجام پیمایشهای گوناگون با رویکرد تکمیل چرخه PDCA از طریق اخذ بازخورد بویژه در زمینه کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده و نظرسنجی های متناوب دوره ای نیز از جمله بخشهای حائز اهمیت در بانک رفاه کارگران است که با راه اندازی بسترهای مناسب در سالهای اخیر، عمدتاً به فرآیندهایی مکانیزه تبدیل شده و صرفه های قابل تاملی را در حوزه انرژی و منابع برای بانک به ارمغان آورده است.

حمایت از نظام سلامت کشور

بانک رفاه کارگران با سابقه حدود 60 سال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه، نقش پررنگ و اثربخشی در تمامی ابعاد جامعه و بویژه حوزه سلامت ایفا کرده است. بر اساس استراتژی های اصلی و سیاست های کلان تأسیس بانک رفاه کارگران، این بانک با حیطه وظیفه مشخص و با هدف تأمین بخشی از نیازهای جامعه کارگری و بویژه مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی در دهه 30 هجری شمسی موجودیت یافت. سازمان تأمین اجتماعی هم به عنوان بزرگترین نهاد عمومی غیردولتی کشور که به طیف بسیار گسترده ای از آحاد جامعه خدمات اجتماعی و درمان ارائه می کند به عنوان سهامدار اصلی بانک رفاه در حوزه تأمین امنیت اجتماعی و سلامت مردم فعالانه تاش می کند.

بانک رفاه علاوه بر اینکه خدمت رسانی به حوزه سلامت را جزو سیاست های راهبردی خود می داند و هر ساله در این حوزه ارزش آفرینی می کند، اقدامات اثربخش دیگری را در قالب مسئولیت های اجتماعی در حوزه نظام سلامت انجام می دهد. این اقدامات بویژه در ارتباط با مناطق محروم و افراد نیازمند کشور صورت می گیرد. اهدای چندین دستگاه آمبولانس به مناطق محروم و کم برخوردار، تجهیز و بهسازی بیمارستان ها و مراکز بهداشت، مشارکت جدی در طرح تحول نظام سلامت، حمایت از رویدادهای علمی حوزه سلامت و موارد بسیار دیگر حاکی از اهتمام ویژه این بانک اجتماعی و مردمی در زمینه حمایت از سلامت و امنیت اجتماعی مردم است.

در سال های اخیر بانک رفاه استراتژی مشتری محوری در قالب بانک سلامت محور را در دستور کار خود قرار داده و به صورت فعالانه در پی ایجاد ارزش و خدمت به آحاد جامعه و به ویژه نظام سلامت است. آنچه که در این بخش می آید گوشه ای از اقدامات هفت ساله بانک (90 – 97) در حوزه حمایت از نظام سلامت کشور است:

• حمایت از همایش بهداشت کار در استان قزوین
• کمک به تجهیز بیمارستان شهید بهشتی قم
• حمایت مالی کارکنان بانک رفاه کارگران از بیماران MS
• اهدای کمک هزینه خرید آمبولانس برای دانشگاه علوم پزشکی اراک
• همیاری در بهسازی و تجهیز بیمارستان ابوذر اهواز
• عیادت از بیماران بیمارستان آیت اله کاشانی و هاجر شهرکرد
• کمک مالی برای ساخت خانه بهداشت در استان کردستان
• اهدای یک فقره چک به ارزش 1 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی اهواز
• مساعدت مالی برای خرید 2 دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی قزوین
• حمایت از همایش دانشگاه علوم پزشکی کاشان
• مساعدت مالی برای خرید تجهیزات پزشکی به بیمارستان ولایت قزوین
• تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام علی )ع ( شهرستان کمیجان
• کمک بلاعوض به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان بروجرد برای خرید دستگاه DC شوک
• حمایت از نهمین کنگره انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی ) )IADR
• حمایت مالی از همایش سالگرد تاسیس بیمارستان ولایت قزوین
• حمایت مالی از مجتمع توانبخشی دختران معلول ذهنی وردآورد
• کمک مالی کارکنان به بیماران ام اس
• کمک مالی به معلولان ضایعه نخاعی 1392
• اهدای 60 فقره کارت هدیه به مدرسه استثنایی در استان زنجان به مناسبت روز معلولین
• کمک بلاعوض به بیمارستان قلب تهران
• اهدای 25 دستگاه فشارسنج به مراکز شبکه بهداشت شهر قزوین
• پرداخت هزینه های بیماران نیازمند بیمارستان شریعتی تهران
• کمک مالی به آسایشگاه کهریزک

• کمک مالی به انجمن حمایت از بیماران سرطانی یاس استان کرمان
•کمک به کودکان بیمار استان آذربایجان غربی
• کمک بلاعوض بانک به همایش مجمع خیرین س المت استان کهگیلویه و بویر احمد
• خرید و اهدای یک دستگاه آمبولانس تویوتا هایس GL به درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان طبس
• کمک بلاعوض به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به منظور مشارکت در ساخت بیمارستان تخصصی به نام بانک رفاه بانک رفاه
• کمک بلاعوض به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
• اهدای 10 دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی
• کمک بلاعوض به دانشگاه علوم پزشکی قم
• کمک بلاعوض به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
• کمک بلا عوض به دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی
• حمایت مالی از همایش کنترل عفونت در دندانپزشکی در تهران با محوریت خود مراقبتی
• حمایت مالی از نمایشگاه فرهنگ و سلامت قزوین
• مشارکت بانک در برنامه های هفته سلامت چهار محال و بختیاری
• حمایت از همایش مدرسه تابستانی سلامت عمومی ایران در اصفهان
• حمایت از همایش سازمان نظام پزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه
• حمایت بانک رفاه از برگزاری مراسم روز پزشک و داروساز در استان چهارمحال و بختیاری
• اهدای دو دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
• مشارکت در برگزاری مراسم گرامیداشت روز پرستار استان چهارمحال و بختیاری
• هبه به دانشگاه علوم پزشکی بابت کمک هزینه ساخت مسجد
• اهدای یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان تامین اجتماعی طبس
• اهدای 3 عدد ویلچر و تخت به مرکز تصویر برداری همدان
• حمایت از همایش انجمن آسیب شناسی فک، دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
• حمایت بانک رفاه از کودکان سرطانی در استان چهار محال و بختیاری
• حمایت از جشنواره دانشجویی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تبریز
• اهدای دستگاه اکوکاردیوگرافی به بیمارستان مرکز قلب تهران
• مساعدت مالی برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان لبافی نژاد
• اهدای دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام حسین(ع)
• کمک به بیماران صعب العلاج و بی بضاعت
• حمایت از برگزاری همایش گرامیداشت روز پرستار استان گلستان
• اهدای یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیاء
• تجهیز ناوگان حمل و نقل دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی
• خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان امام حسین(ع)شاهرود
• خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود
• اهدای دو میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی همدان برای خرید یکدستگاه آمبولانس
• حمایت از شانزدهمین همایش بین المللی انجمن اندونتیس تهای ایران، در اصفهان
• خرید و تحویل یک دستگاه آمبولانس تویوتا به بیمارستان سینای تبریز
• اعزام پزشک برای ویزیت رایگان دانش آموزان و بیماران روستای بن بید بوشهر
• اهدای داوطلبانه خون توسط همکاران با شعار: رفاه پایدار،سلامتی فراگیر
• عیادت از بیماران بیمارستان امام علی (ع)
• مشارکت در احداث بیمارستان سرطانی جنوب کشور در شیراز
• گرامیداشت روز پرستار
• اهدای یک دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان رازی بیرجند
• حمایت از مراسم پیاده روی هفته سلامت در استان چهارمحال وبختیاری
• حمایت از تور دوچرخه سواری خیریه حامی کودکان سرطانی
• حمایت از کودکان سرطانی استان زنجان (مرکز حمایت از بیماران سرطانی مهرانه)
• مشارکت در برپایی کمپ هفته سلامت با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
• حمایت مالی از برگزاری همایش ها و سمینارهای پزشکی بیمارستان میلاد تهران
• حمایت از یازدهمین نمایشگاه و کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران
• حضور فعال بانک رفاه در بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران
• حمایت از ششمین همایش علمی فصلی و چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران
• حمایت از پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران
• اهدای آمبولانس به مجتمع دارویی – درمانی هلال ایران
• اهدای چک به بیمارستان لبافی نژاد به منظور مشارکت در تجهیز بیمارستان
• اهدای 2 دستگاه آمبولانس به دانشگاه های علوم پزشکی یزد و آذربایجان شرقی
• دو دستگاه دیالیز به مجتمع دارویی درمانی هلال اهدا شد
• مشارکت بانک رفاه در اجرای پروژه دانش بنیان 500 میلیارد ریالی کیش
• اهدا یکدستگاه آندوسونوگرافی به بیمارستان الزهرا اصفهان
• اهداء دو دستگاه دیالیز به مجتمع دارویی درمانی هلال
• اهدای یکدستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
• احداث پایگاه اورژانس یزد با حمایت بانک رفاه
• اهدای یک دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی بم
• اهدای کمک نقدی بانک برای تجهیز بیمارستان لبافی نژاد
• دلجویی از کودکان بیمار صعب العلاج استان گلستان

حمایت از نظام آموزش و پرورش و دانش آموزان بی بضاعت
نظام آموزش و پرورش یکی از اصلی ترین زیرساختهای هر کشور و تمدنی برای رشد و توسعه است. در جوامع مختلفی که به این نقش مهم پی پرده اند، سالانه سرمایه گذاریهای بسیاری به منظور تقویت و تعالی آن صورت می گیرد. تا جایی که کشورها از سرمایه های انسانی خود به عنوان یک مزیت در مسیر توسعه خود یاد می کند.

در کشور عزیزمان ایران اسلامی هم نقش تعلیم و تربیت به صورت عام و نظام آموزش و پرورش به صورت خاص مورد تأکید است و در ادبیات دینی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بر آن صحه گذاشته می شود. بر همین اساس بانک رفاه به عنوان یک بانک اجتماعی و همسو با سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسامی، تلاش می کند در این حوزه منشأ اثر باشد.

بانک رفاه در تدوین چشم اندازها و سیاست های خود به صورت مستمر این حوزه را در اولویت قرار می دهد و در تنظیم بودجه سالانه خود، مبالغی را صرف احداث مدرسه در مناطق محروم و بهسازی و تجهیز آنها و همچنین کمک به رشد و توسعه دانش آموزان بی بضاعت در قالب اهدای بسته های حمایتی می کند.

بانک رفاه طی سالهای اخیر اقدام به احداث چندین مدرسه در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان، ایام، کرمانشاه و … کرده است. این بانک همچنین در مواقعی که بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله منجر به تخریب زیرساختهای آموزشی کشور شده، بلافاصله ضمن حضور در منطقه و امداد رسانی، اقدام به احداث مجدد یا بهسازی مدارس تخریب شده کرده است. تأمین تجهیزات برخی از مدارس کم برخوردار نیز از دیگر اقدامات اثربخش بانک رفاه در این حوزه است.

آنچه در پی می آید بخشی از کوشش های بانک رفاه به منظور تعالی حوزه آموزش و پرورش است:

• اهدای 49 فقره کارت هدیه 500 هزار ریالی به دانش آموزان دبستان پسرانه آزادگان پونک
• کمک مالی به دانش آموزان موردحمایت کانون هموفیلی ایران
• مشارکت در ساخت مرکز حرفه ای کودکان استثنایی در ایلام
• کمک به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی از طریق مشارکت در تعمیر و مرمت مدارس استان
• کمک مالی به مدرسه راهنمایی شاهد حضرت معصومه(س) تهران
• حمایت از همایش مشاوره تحصیلی
• اهداء یک دستگاه کپی به دبستان پسرانه علی اکبر فولادی 2
• کمک مالی به زلزله زدگان شهر مورموری ایام از طریق مشارکت در تعمیر و مرمت مدارس شهر مذکور
• اهدای یک دستگاه رایانه به دبیرستان حاج عباس قلی رهگذر شهریار
• پرداخت هزینه چاپ کتاب «نسیم آگاهی بخش» برای توزیع در بین زائرین مراسم ارتحال امام خمینی (ره)
• کمک مالی به مدرسه ابتدایی دخترانه سلمه تهران در روز بازگشایی مدارس توسط مدیرعامل بانک
• اهدای اموال اسقاط و مازاد شعبه بردسکن به اداره آموزش و پرورش این شهرستان
• حمایت مالی از دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی مهارت آموزی و اشتغال
• حمایت مالی از همایش مرکز فرهنگی کوثر-آموزش و پرورش قزوین
• حمایت مالی از هشتمین همایش نخبگان جوان
• مشارکت در ساخت و تجهیز دبیرستان شهدای بانک رفاه کارگران روستای زلزله زده باغان
• کمک به بازسازی و بهسازی دبستان بهاران کرمانشاه
• کمک به مدارس شهرستان سوادکوه مازندارن
• کمک رسانی مستمر به دانش آموزان روستای محروم بن بید
• کمک به دانش آموزان بی بضاعت دبستان فرهنگ ایلام
• مساعدت مالی بانک به مرکز متوسطه فرزانگان 2 تهران از طریق تأمین اقلام و تجهیزات موردنیاز
• خرید کیف و کوله پشتی برای دانش آموزان دبستان پسرانه حسامی همدان
• مساعدت مالی به دبستان علم و ایمان 2 پارس آباد استان اردبیل
• کمک به دانش آموزان نیازمند استان زنجان
• حمایت از دانش آموزان بی بضاعت ایلامی در قالب طرح زنگ عاطفه ها
• احداث مدرسه 4 کلاسه در روستای کنده هوراندآذربایجان شرقی
• مشارکت در ساخت مدرسه در روستای فندخت شهرستان قاین خراسان جنوبی
• احداث مدرسه در روستای سنجرانی شهرستان هیرمند، سیستان و بلوچستان
• احداث مدرسه ابتدایی شهدای بانک در روستای کرم آباد تنگ سریز، کهگیلویه و بویر احمد
• کمک های غیر نقدی همکاران به مدرسه استثنایی همت در شهرستان رشت
• ساخت مدرسه 18 کلاسه شهدای بانک رفاه در لرستان
• ساخت مدرسه یک کلاسه در خاک آباد الیگودرز
• کمک به ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه مواد و انرژی استان البرز
• افتتاح آموزشگاه شهدای بانک در استان خراسان رضوی
• کلنگ ساخت مدرسه شهدای بانک رفاه در رباط کریم به زمین زده شد
• یاری به دانش آموزان روستای زلزله زده باغان برای پنجمین سال متوالی
• مشارکت همکاران در تامین لوازم التحریر مدرسه سر پل ذهاب
• افتتاح آموزشگاه شهدای بانک رفاه در روستای فندخت خراسان جنوبی
• اهدای کمک هزینه تحصیلی به نیازمندان لرستانی
• توزیع 2500 جلد قرآن کریم در مناطق محروم کشور
• توزیع کتاب های کمک آموزشی در مدارس استان کهگیلویه و بویر احمد
• توزیع کتاب های کمک آموزشی در مناطق محروم کشور توسط بانک رفاه
• حرکت خیرخواهانه همکاران گیلانی در شروع سال تحصیلی جدید
• حرکت نوع دوستانه همکاران خراسان شمالی به مناسبت سال تحصیلی جدید

حمیت از صنعت، تولید و اشتغال
تولید و صنعت دوبال توسعه اقتصادی پایدار و درون زای هر کشوری محسوب می شود. در کشورهایی که تولید و صنعت از رونق مطلوبی برخوردار است، میزان اشتغال بسیار اندک و سطح رفاه اجتماعی بالاست.

در ادبیات اقتصادی و سیاست های توسعه ای کشورهای در حال توسعه و گذار به دنیای توسعه یافتگی، تأکید بسیار ویژه ای بر تولید و صنعت و اشتغال زایی می شود. در صورتی که توان تولید و صنعت یک کشور افزایش یابد، میزان اثرگذاری آن در عرصه های بین المللی به لحاظ ظرفیت های صادراتی نیز تقویت خواهد شد.

در کشور ایران اسامی که نمود یکی از کشورهای در حال توسعه و در مسیر تعالی است، تأ کید مستمری بر حمایت از تولید و صنعت داخلی و ظرفیت سازی به منظور ایجاد اشتغال صورت می گیرد. این تأکیدات به گونه ای است که طی چندسال اخیر نام گذاری سال ها و تدوین سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسامی بر مبنای همین ادبیات شکل گرفته است. اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال یکی از مصادیق این تأکتدات است که از سوی مقام معظم رهبری به تمام آحاد ملت شریف ایران ابلاغ شده است.

بانک رفاه هم همراستا با این سیاست ها از طریق تأمین اعتبار برای بنگاه های کوچک و متوسط، حضور در عرصه های تولیدی، حمایت از صنایع سبک و سنگین نظیر خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، در یک تلاش مستمر و اثر بخش برای نقش آفرینی است. در همین راستا همه ساله حمایت از تولید و صنعت در سیاست های اعتباری بانک مشهود و بارز است و علاوه بر سیاست های اعتباری، کمک های بسیاری در قالب مسئولیت های اجتماعی به این حوزه اختصاص می یابد.

آنچه در پی می آید بخشی از کوشش های بانک رفاه در حمایت از صنعت، تولید و اشتغال است:

• مشارکت در طرح ملی کارخانه صبا فولاد زاگرس بانک رفاه کارگران در استان چهارمحال و بختیاری
• تامین مالی پروژه احداث مسکن ابراز مهر ارومیه
• حمایت از همایش جهتگیری های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
• حمایت مراسم تقدیر از زنان کارگر و زنان سرپرست خانوار
• مشارکت در احداث مجتمع رفاهی چند منظوره الماس درخشان قزوین
• حمایت مالی بانک از اولین همایش صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب فرصت های اشتغال در بازار کار بین المللی
• مشارکت در احداث و ساخت سیلوی زرین گندم شهرستان تکاب – استان آذربایجان غربی
• تجلیل از کارگر نمونه و کارآفرین برتر کشور به مناسبت هفته کار و کارگر
• مشارکت بانک در برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی
• مشارکت بانک در برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون کشور با رویکرد صادرات
• مشارکت بانک در نمایشگاه های بازنشستگی پیشران توسعه ملی
• حمایت از هجدهمین نمایشگاه جهانی و بین المللی گردشگری اصفهان
• افتتاح سردخانه 3000 تنی تنکابن با مشارکت بانک رفاه
• مشارکت در طرح ملی کارخانه تولید نیترات پتاسیم چهار محال و بختیاری
• افتتاح کارخانه خودرو سازی کارمانیا استان کرمان با مشارکت بانک در سال 1395
• رونمایی از موتور ملی سه سیلندر شرکت تیوان با مشارکت بانک رفاه
• برگزاری نهمین دوره رویداد «استارتاپ تریگر» با حمایت مالی بانک رفاه
• حضور باشکوه بانک در اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه
• مشارکت فعالانه بانک در تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور

حمایت از جامعه، خانواده و افراد کم بضاعت
خانواده به عنوان هسته اصلی تش یکل جامعه، نقش و اهمیت بسیار بالایی در سیاست گذاری های هر کشوری دارد. این هسته اصلی در کشور ایران چه به لحاظ تاریخی و چه به لحاظ دینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه و بویژه در ادبیات دینی، تأکیدات ویژه ای مبنی بر پاسداشت و حمایت از آن از سوی قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت شده است.

بانک رفاه اعتقاد راسخ دارد برای دستیابی به یک جامعه سالم، آرام و مملو از نشاط باید خانواده هایی سالم و شاداب داشته باشیم. برای این منظور و همراستا با کهن الگوهای ملی و میهنی و همچنین تأکیدات دین مبین اسلام، دولت، نهادها و سازمان های دارای توان اقتصادی موظف به حمایت و یاری رسانی به اقشار کم برخوردار و بی بضاعت جامعه هستند.

در راستای ایفای این مسئولیت اجتماعی، بانک رفاه هم حمایت از بنیان خانواده و افراد بی بضاعت را در سیاست های کلان خود گنجانیده و همواره در این مسیر با اقدامات ارزشمند خود، سعی کرده در ایجاد یک جامعه سالم اثرگذار باشد.

بر همین مبنا بانک رفاه و کارکنان نوع دوست و خیر این بانک در تمامی مراسمی که مربوط از حمایت از خانواده و افراد کم بضاعت است، حضوری فعال دارند. گفتنی است این اقدامات نه صرفا بر اساس تعهد یک سازمان اقتصادی برای بهبود جامعه بلکه به عنوان عضوی از یک جامعه بزرگتر و با نیات انسان دوستانه و خیرخواهانه صورت گرفته و همچنان در آینده با توان بیشتر انجام می شود.

آنچه در پی می آید بخشی از کوشش های بانک رفاه به منظور حمایت از جامعه، خانواده و افراد کم بضاعت است:

• تهیه 5 فقره جهیزیه برای زوجین کمیته امداد امام خمینی(ره)
• کمک به ستاد دیه کل کشور بابت آزادسازی زندانیان
• کمک به مردم قحطی زده سومالی
• مشارکت در طرح نیکوکاری و دستگیری از همنوعان نیازمند استان اردبیل
• کمک به افراد و خانواده های نیازمند شهرستان اراک
• کمک به زلزله زدگان شهرستان اهر و ورزقان آذربایجان شرقی
• مشارکت در طرح خوشه مهر
• کمک های غیر نقدی کارکنان استان گیلان به آسیب دیدگان زلزله ورزقان استان آذربایجان شرقی
• کمک هزینه تکمیل واحد مسکونی روشندل خلاق، مستعد و متفکر پلدختری
• مشارکت در طرح ضیافت الهی استان اردبیل
• تهیه فرش و یخچال برای 3 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در همدان
• کمک به موسسه آفاق (معلولین ذهنی استان آذربایجان غربی)
• اهدای کمک های نقدی کارکنان بانک رفاه به موسسه خیریه معلولان عقب ماندگان ذهنی وحدت
• اهدای 100 عدد کارت هدیه یک میلیون ریالی به بنیاد تعاون زندانیان
• کمک به ستاد دیه کشور بابت آزادی زندانیان معسر استان کرمان
• تهیه جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه
• مشارکت در آزادسازی زندانیان نیازمند استان کردستان
• مشارکت در تامین هزینه درمان فرزند یکی از مشتریان نیازمند شعبه علوی خرم آباد
• دلجویی از سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی
• کمک مالی بانک به شیرخوارگاه آمنه
• خرید یک دستگاه مینی بوس توسط بانک و اهدای آن به موسسه خیریه خدمات آموزشی توان یابان قم
• کمک به چاپ و توزیع قرآن کریم برای اهدا به مساجد مناطق محروم اردبیل
• مشارکت در طرح نیکوکاری و دستگیری از همنوعان نیازمند استان اردبیل
• اهدای کمک های مالی و غیر مالی به مرکز نگهداری از سالمندان استان زنجان
• حمایت از خانواده های تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) استان چهارمحال و بختیاری
• کمک به ستاد دیه استان کردستان
• کمک به ستاد دیه استان همدان
• کمک به ستاد دیه استان خراسان جنوبی
• کمک به ستاد دیه درجشن گلریزان استان سیستان و بلوچستان
• کمک نقدی به بیماران صعب العلاج استان کرمانشاه
• تهیه اقلام ضروری برای خانواده های نیازمند زاهدانی
• پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زندانی معسرآبدانان
• پرداخت تسهیلات به زندانیان نیازمند شهرستان ایوان استان ایلام
• پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان سیل ایلام
• حمایت و تحت پوشش قرار دادن 200 یتیم توسط کارکنان استان همدان
• کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست سمنانی
• کمک به خانواده زندانیان نیازمند استان چهارمحال و بختیاری
• دلجویی از مددجویان مرکز توانبخشی سالمندان گلها شهرستان ایلام
• حمایت از همایش روز معلولین استان اصفهان
• حمایت از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) شهرستان ایلام در قالب طرح مفتاح الجنه
• دلجویی و حمایت از کودکان بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی بوشهر
• گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان
• حمایت مالی از برگزاری همایش آشنایی با آسیب های فضای مجازی و ماهواره، در کهگیلویه و بویر احمد
• تهیه بخشی از اقلام مورد نیاز معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان خراسان جنوبی
• اهدای پنج دستگاه ویلچر به معلولان سازمان بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری
• اهدای کمک های غیر نقدی همکاران به نیازمندان در قالب سبد غذایی
• اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی همکاران به کودکان نیازمند در جشن گلریزان در سال های 92 الی 95
• برگزاری ضیافت افطاری برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زاهدان
• دلجویی و کمک به معلولان مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) استان خراسان جنوبی
• دیدار و دلجویی از سالمندان نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان خراسان جنوبی
• پرداخت تسهیلات به زندانیان نیازمند شهرستان دره شهر استان ایلام
• پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان آبدانان استان ایلام
• حمایت از افراد کم توان و بی بضاعت کردستانی
• اختصاص بودجه افطاری کارکنان استان کرمانشاه به سازمان بهزیستی استان
• تهیه سبد غذایی برای خانواده های نیازمند شهرستان کرمانشاه
• حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند استان کهگیلویه و بویر احمد
• حمایت و دلجویی از کودکان بی سرپرست بهزیستی استان گلستان
• مشارکت در طرح احسان و نیکوکاری، در استان گیلان
• حمایت و دلجویی از ایتام شهرستان رشت
• مساعدت مالی بانک در پروژه تعمیر و بهسازی 60 باب منزل مسکونی در استان های کهگیلویه و بویر احمد
• دلجویی از زلزله زدگان استان کرمانشاه
• توزیع سبد غذایی بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان
• مشارکت همکاران استان خراسان جنوبی در جشن گلریزان کودکان نیازمند
• کمک خیرخواهانه همکاران خراسان رضوی به موسسه خیریه فتح المبین
• مشارکت اثربخش بانک رفاه در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج
• مساعدت مالی 500 میلیون ریالی بانک رفاه به ستاد آزادسازی زندانیان نیازمند
• اهدا کمک نقدی همکاران خراسان رضوی به موسسه خیریه توانبخشی دختران همدم
• حمایت بانک رفاه از جشن انجمن خیراندیشان پارسا
• یک سال پس از زلزله همکاران خیر البرز به یاری زلزله زدگان کرمانشاه شتافتند.

حمایت و حفاظت ازمحیط زیست
به موازات توسعه جامعه بشری و بویژه طی سده های اخیر، تغییر و تحولات عدیده ای در حوزه های مختلف اتفاق افتاده که در زندگی انسان ها نیز اثرگذار بوده است. به طور مثال در حوزه های صنعت، تولید، تکنولوژی، ارتباطات، حمل و نقل و… تحولات بسیاری صورت گرفته که همگی آنها در جهت تسهیل زندگی بشر بوده است. در این میان بویژه در ادوار گذشته یک حوزه مغفول مانده و در برخی از مواقع مورد تهاجم و اقدامات ناعادلانه ای قرار گرفته است.

حوزه محیط زیست و جغرافیای طبیعی کره زمین بویژه پس از صنعتی شدن کشورها مورد غفلت واقع شد و بسیاری از زیرساخت از جمله جنگلها، مراتع، دریاچه ها و … در معرض تخریب واقع شده. عاوه بر آلاینده های صنعتی و انسانی که عواقب جبران ناپذیری نظیر گرمایش کره زمین و سوراخ شدن لایه اوزون را در پی داشت، تغییرات آب و هوایی که بسیاری از اندیشمندان معتقد هستند حاصل صنعتی شدن بیش از حد است، نیز در قالب خشکسالی ها نمایان شد و تهدید از بین رفتن محیط زیست را بیش از گذشته آشکار ساخت.

بر همین اساس در نظام بین الملل هم سالانه نشست هایی برای مدیریت این بحران صورت می گیرد که آخرین و معتبرترین آن در قالب نشست سراسری پاریس صورت گرفت. همراستا با نگرانی جامعه جهانی و سازمان های بین المللی بانک رفاه هم به عنوان یکی از سازمان های اثرگذار و اجتماعی کشور، اقدام به تدوین سیاست هایی در قالب حمایت و حفاظت از محیط زیست کرده است. طی سال های اخیر اقداماتی نظیر فرهنگ سازی بین کارکنان در زمینه استفاده کمتر از اتومبیل، پاکسازی و جمع آوری زباله ها از مکان های تفریحی و گردشگری و همچنین تأمین اعتباری به منظور ایجاد زیرساخت های کمک کننده به تلطیف محیط زیست، از جمله برخی از اقدامات بانک رفاه در این حوزه بوده است.

بانک رفاه کارکنان فهیم و مسئولیت پذیر آن در تلاش هستند تا در سال های آینده اقدامات حمایتی خود در زمینه حمایت و حفاظت از محیط زیست را تقویت دو چندان کنند.

آنچه در پی می آید بخشی از کوشش های بانک رفاه در این حوزه است:

• افتتاح نیروگاه زباله سوز 200 تنی تهران با مشارکت بانک
• جمع آوری زباله های موجود در طبیعت ایلام
• برگزاری تور دوچرخه سواری در روز طبیعت با پیام حفظ محیط زیست
• حمایت بانک از پروژه ساخت خودرو غزال ایرانی (4) به عنوان حامی سفید
• حمایت از روز بدون خودرو در استان اصفهان
• حمایت همکار خراسان رضوی از یوزپلنگ ایرانی

حمایت از فرهنگ، ورزش و اوقات فراغت
ایفای مسئولیت های اجتماعی، بخش مهمی از برنامه سازمان ها در فضای تعاملی حاکم بر جامعه و یکی از مهمترین کارکردهای آنهاست. اکنون سازمان ها بیش از گذشته در قبال جامعه ای که در آن زندگی می کنند، مسئولیت دارند و علاوه بر پاسخگویی به سهامداران، لازم است در قبال تحولات جامعه خود، رویکرد مناسبی اتخاذ و فعالانه عمل کنند. این موضوع و حضور و بروز بنگاه های اقتصادی در نگاهی کلان تر در راستای منافع سازمان ها هم است و طبیعی است که اقبال عموم مردم به سازمان ها و نهادهایی که همسو با افراد جامعه گام برمی دارند و در قبال وقایع، رویدادها و مسائل و موضوع های مهم جامعه بی تفاوت نیستند، بیشتر است و به آن وفادار خواهند بود.

بانک رفاه با امعان بر این امر همواره در ایفای مسئولیت های اجتماعی خود کوشا بوده و به عنوان بانک اجتماعی کشور حمایت های لازم را از اقدامات و برنامه های حوزه های مختلف اجتماعی به عمل آورده است. حمایت از باشگاه های ورزشی در رشته های مختلف، حمایت از مسابقات فرهنگی و هنری، اوقات فراغت و مسائل مربوط به فرهنگ از فعالیت های بانک رفاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی آن است.

ما معتقدیم سازمان ها بخشی از ساختار زنده جامعه هستند و به همان میزان باید برای سلامت، نشاط و پویایی جامعه فعال باشند و در کنار فعالیت های متعدد بانکی و نقش آفرینی در پویایی اقتصادی کشور، لازم است در اجرای درست و موثر فعالیت های فرهنگی نقش آفرینی کرده و گام بردارند.

هنرمندان و ورزشکاران به عنوان دو قشر مهم و تاثیرگذار در تعاملات اجتماعی و ایفاگران الگوی نقش برای بسیاری از افراد جامعه، دارای درجه نفوذ بسیار بالایی در تحولات اجتماعی هستند. بانک رفاه در راستای تعهد به تعالی جامعه همواره حامی هنر و ورزش و هنرمندان و ورزشکاران بوده و این حمایت را در ساختار اهداف کلان خود گنجانده است.

در زیر نمونه هایی از فعالیت های بانک در این حوزه آمده است:
• حمایت از جشنواره نوروزی شب های خلیج فارس در استان بوشهر
• مشارکت در ساخت مسجد در منطقه 2000 تنکابن
• مشارکت در احداث مجتمع تفریحی، شهر بازی باراجین قزوین

• حمایت مالی از تیم فوتبال استقلال قائمشهر
• حمایت از جشن بادبادک ها
• اهدای کتاب به مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور
• حمایت مالی از تیم فوتسال لیگ برتر راه ساری
• حمایت از ورزش قهرمانی، مسابقات بدنسازی در چهار محال و بختیاری
• مشارکت در ساخت صحن مبارک حضرت زهرا(س)
• حمایت از سومین کنفرانس و جشنواره بین المللی مقاومت اسلامی
• حمایت از تیم حاکی پسران استان گلستان
• حمایت از تیم راگبی بانوان استان گلستان
• کمک مالی بانک به فدراسیون والیبال بانوان
• کمک مالی بانک به تیم فوتسال پرسپولیس بهزیستی
• کمک مالی به تیم والیبال نشسته معلولین و جانبازان شهر زارچ استان یزد
• حمایت از انجمن خیرین ازدواج آسان استان گلستان
• مشارکت بانک در انتشار کتاب ویژه دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال
• حمایت بانک رفاه از اتحادیه فوتبال 1392 و اختصاص ساختمان برای فعالیت های اتحادیه
• حمایت از اولین همایش هنر گشت تهران
• حمایت از قهرمان پرورش اندام کشور
• برگزاری مسابقه عکس موبایلی «بوشهر من، رفاه ما»
• تقدیر از بانوان محجبه
• راه اندازی اولین درگاه اینترنتی قرآن کریم(صراط)
• برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت سالروز میلاد امام زمان (عج)
• توزیع بسته و اقلام فرهنگی بین مساجد استان ایلام
• حمایت از ورزش های پایه، برگزاری جشنواره ژیمناستیک در چهارمحال و بختیاری
• حمایت از ورزش کنگ فو استان همدان
• حمایت مالی تیم تنیس روی میز آزادگان و جانبازان
• کمک مالی بانک برای تکمیل پروژه های عمرانی مسجد جامع الزهرا (س) در حکیمیه تهرانپارس
• کمک مالی بانک به موسسه مهد قرآن کریم به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی
• کمک مالی بانک برای تکمیل ساخت حسینیه باب الحوائج حضرت ابوالفضل (ع) واقع در شهر جدید اندیشه
• کمک مالی به موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع)
• حمایت مالی از تیم کشتی شهدای ساری در لیگ دسته اول
• حمایت مالی بانک از دوازدهمین مراسم تقدیر و بزرگداشت مقام شامخ خانواده های ایثارگر اهداء کننده عضو
• حمایت مالی در خصوص اطاع رسانی و راهنمایی زایران عتبات عالیات برای برگزاری مراسم اربعین حسینی
• حمایت بانک رفاه از نمایشگاه علوم قرآنی استان چهارمحال و بختیاری
• برپایی موکب پذیرایی از زایران اربعین حسینی
• حمایت بانک رفاه از مسابقات تکواندو استان چهارمحال و بختیاری
• اهدای 1000 جلد کتاب به همایش استانی نماز
• حمایت از برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور در استان کردستان
• تهیه ادعیه مربوط به ماه مبارک رمضان در کهگیلویه و بویر احمد
• پرداخت هزینه اعزام جانبازان و آزادگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران اداره کل شهرستان های استان تهران به مسابقات ورزشی قهرمانی کشور
• مساعدت مالی بانک برای تأمین بخشی از منابع مالی پروژه های عمرانی مسجد صاحب الزمان (عج) در تهران
• مشارکت و همراهی بانک در برگزاری مراسم معنوی و مذهبی اربعین حسینی
• حمایت مالی بانک از سی و یکمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان و شانزدهمین المپیک بین المللی آشوریان
• حمایت مالی بانک از حرکت نمادین تیم دو نفره دوچرخه سواری برای پیمودن مسیر مشهد – قم – کربا
• برپایی موکب و ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی در شهرستانهای ایام، مهران، ایوان، سرابله، دره شهر و دهلران
• حمایت اولین دوره جشنواره بزرگ هندبال ایلامیان بزرگداشت استاد عبدالصاحب خلیس
• برگزاری مستمر ایستگاه های صلواتی
• آموزش اهمیت پس انداز به نونهالان پیش دبستانی در بوشهر
• مشارکت در برگزاری جشن عید غدیر در چهار محال و بختیاری
• برپایی غرفه خوشامدگویی به مسافران تابستانی در استان چهار محال و بختیاری
• تجهیز کتابخانه و نمازخانه دانشگاه علمی کاربردی بجنورد
• کمک به ساخت و تجهیز کتابخانه در شهرستان اقلید فارس
• مشارکت در برگزاری همایش مدارس اسکیت استان قزوین
• مشارکت در برگزاری همایش پیاده روی خانواده و بازی های بومی محلی روستاهای قزوین
• تجلیل از قهرمان ورزشی و نایب قهرمان المپیک هنرهای رزمی
• مشارکت در چاپ بروشور معرفی جاذبه های توریستی- تاریخی بیستون
• استقرار ایستگاه کتابخوانی در شعبه مرکزی کرمانشاه
• حمایت از جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه وبویر احمد
• حمایت از مراسم پیاده روی بزرگ خانواده های گرگانی
• حمایت مالی از رالی اتومبیل رانی
• حمایت از همایش پیاده روی خانوادگی
• مشارکت در برگزاری مسابقات دوچه سواری (سایکل کراس)
• حمایت از اولین دوره مسابقات قهرمانی ورزش های رزمی کارگران جهان
• بانک رفاه حامی اولین دوره مسابقات سایکل توریسم کشور شد
• بانک رفاه حامی اولین دوره مسابقات اتومبیل های دو دیفرانسیل کارگران
• حمایت از کاروان ورزشی کارگران ایران در مسابقات جهانی
• حمایت بانک از مسابقات کشتی کارگران کشور
• حضور باشکوه بانک رفاه در مراسم جشن حافظ 97
• دریافت جایزه ملی مسئولیت اجتماعی
• رونمایی از کتاب «حرم مشهد » و «نقش آرایه ها در هنر ایرانی-اسامی»
• مساعدت مالی بانک برای احداث مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

حمایت از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس
یکی از ارزشهای فراموش نشدنی در ایران اسامی، ارزشهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که با تار و پود تک تک هم میهنان شریف عجین شده است. انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای مبارزه با ظلم و جهل و کوتاه سازی دست استعمار و استکبار جهانی از میهن عزیز به وقوع پیوست و به جهانیان نشان داد که اراده قوی ملتی متحد و در لوای رهبری و زعامت هوشمندانه، رهبری فرزانه و تاریخ ساز، بر هر ابرقدرتی فایق خواهد آمد.

اراده جمعی ملت شهید پرور ایران و اتحاد زبانزد آنها فارغ از مذهب، جنسیت و قومیت در زیر پرچم سه رنگ ایران پهناور یک بار دیگر خود را در حماسه هشت ساله دفاع مقدس نمایان کرد. در جبهه های حق علیه باطل، رزمندگان اسلام با ایمان و اراده قوی خود بر دشمنان تا بن دندان مسلح پیروز شدند و صفحه جدیدی را در جریده تاریخ خلق کردند.

بانک رفاه به عنوان یک نهاد مالی- خدماتی اعتقاد راسخ دارد که برای پاسداران از این ارزشها نباید از هیچ کوششی فروگذار کرد و باید با تمام توان برای احیای فرهنگ عظیم انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت کرد.

بانک رفاه در همین راستا و همه ساله مصادف با ایام الله شکوهمند دهه فجر و همچنین هفته گرامیداشت دفاع مقدس اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا می کند و هم گام با آحاد ملت شریف ایران با آرمان های امام راحل عظیم الشان و شهدای عالی مقام تجدید میثاق نماید.

بانک رفاه علاوه بر حضور در این مراسم ها، مطابق با ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در سایر بخش هایی که در راستای حمایت از این ارزشها باشد، حضور اثر بخش و فعال دارد.

در زیر نمونه هایی از فعالیت های بانک در این حوزه آمده است:

• حضور مستمر در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و برپایی ایستگاه صلواتی
• برگزاری ایستگاه صلواتی در سالروز آزادسازی خرمشهر
• گرامیداشت 12 بهمن (سالروز ورود امام راحل عظیم الشان به میهن)
• برپایی اولین اردوی راهیان نور بانک، خوزستان
• برگزاری دومین اردوی راهیان نور بانک به مناطق عملیاتی غرب کشور (استانهای کرمانشاه و کردستان)
• مشارکت در بازسازی ستاد عتبات عالیات
• دیدار و دلجویی از جانبازان آسایشگاه اعصاب و روان میلاد
• تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان
• برگزاری سومین اردوی راهیان نور بانک به مناطق عملیاتی استان خوزستان
• برگزاری دومین ایستگاه صلواتی بانک رفاه در استان خوزستان برای پذیرایی از کاروان های راهیان نور
• مشارکت بانک با شبکه 2 سیمای ج .ا.ا در ایستگاه شبکه مذکور به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسامی
• کمک مالی به جانبازان آسایشگاه ثارا…
• مشارکت بانک در برگزاری همایش جشن بزرگ انقلاب با دانشگاه علوم پزشکی مشهد
• برگزاری سومین همایش همکاران فرزند شهید در بابلسر
• حمایت مالی از دومین جشنواره اسوه های صبر و استقامت
• دیدار و دلجویی از جانبازان 70 درصد آسایشگاه ثارا… تهران
• مشارکت بانک در برگزاری یادمان سردار شهید حاج مهدی باکری
• برگزاری یادواره شهدای استان چهار محال و بختیاری در هفته دفاع مقدس
• مشارکت در برگزاری مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم و یادواره های این شهیدان در تهران
• افتتاح حساب برای 60 نفر از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم
• برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس
• کمک به جبهه مقاومت در کشورهای سوریه و عراق
• غبارروبی گلزار شهدا
• تقدیر از دانش آموزان بسیجی در بوشهر
• مشارکت در افتتاح حسینیه یادمان شهدای سیرانبند شهرستان بانه در کردستان
• مشارکت در تهیه هدایای جشن انقلاب اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه
• حمایت از برگزاری کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد
• برگزاری ایستگاه صلواتی در همایش 8000 شهید استان گیلان
• برپایی موکب بانک رفاه در استان های مرزی
• برگزاری اردوی جانبازان 70 درصد در بابلسر
• خدمت به زائران حسینی در مرزهای منتهی به عتبات عالیات

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *