iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

با حمایت انجمن متخصصان روابط عمومی: سه کتاب جدید از حوزه روابط عمومی منتشر می‌شود

سه کتاب جدبد به نام های “برنامه‌ ریزی استراتژیک برای روابط عمومی“، “نقش رسانه ها در مدیریت سیل” و “یک راهنما برای آمادگی به رخدادهای ناگهانی” که با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی تهیه و منتشر می شود، به زودی روانه بازار کتاب خواهند شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان این مطلب، گفت: کتاب “برنامه‌ ریزی استراتژیک برای روابط عمومی” که توسط کریگ میاموتو- ران اسمیت- راتلج، تیلور و فرانسیس نوشته شده، نقش حیاتی برنامه‌ریزی ارتباطات برای موفقیت روابط عمومی را نشان می دهد. طرح‌‎های موفق روابط عمومی اتفاقی نیستند. متخصصان روابط عمومی برنامه‌ریزی می‌کنند.

مهدی باقریان در ادامه افزود: در کتاب “نقش رسانه ها در مدیریت سیل” که کار مشترک سازمان جهانی هواشناسی و شرکت جهانی آب می باشد آمده است: از دیدگاه کلاسیک، اثرات یک استراتژی ارتباطی معمولاً در قالب تغییر رفتاری، تغییر در دانش و نگرش‌ها، قدرت بخشیدن، ظرفیت‌سازی، ایجاد ائتلاف، همکاری و توسعه‌ منابع مشاهده می‌شود. وقتی از دیدگاه غیرکلاسیک به آن نگاه کنیم و مخاطب را نه یک دریافت‌کننده‌ منفعل اطلاعات بلکه یک سوژه‌ فعال و کنشگر قلمداد نماییم، منابع دانش قدرتمندتر، تسهیل بیشتر در مدیریت مشکلات، سازمان‌دهی بیشتر در جامعه، یکپارچگی و انسجام اجتماعی و اقدام مشترک حاصل می‌شوند. اگرچه سنجش این عوامل دشوارتر است، اما دیدگاهی واقع‌گرایانه‌تر نسبت به بازدهی برنامه می‌سازند و رویکرد مشارکتی خاصی را تقویت می‌کنند که مفهوم «مدیریت یکپارچه‌ سیل» را تداعی می‌کند.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان این مطلب که “راهنمای خانوادگی برای آمادگی و پاسخگویی به رخدادهای ناگهانی”، به شما کمک می‌کند برنامه‌ی پاسخگویی به این رخدادها را برای کمک به خود و خانواده تان توسعه دهید، اظهار داشت: در این کتاب که توسط سازمان امنیت و تعاون اروپا، وزارت کشور صربستان و با حمایت مالی آژانس بین المللی سوئیس منتشر شده، قصد ما فراهم‌سازی دسترسی آسان به اطلاعات اساسی است که می‌توانند در راه پاسخگویی به مسائل اضطراری و از آن مهمتر، آشنایی با آن‌ها پیش از وقوع رخداد، مفید باشند. سعی کرده‌ایم تمامی خطرات بالقوه‌ای که می‌توانند بر مردم و کشورمان تاثیر بگذارند را در آن بگنجانیم. برخی از بحران‌ها و مسائل اضطراری ارائه شده، نه رایج و نه خطرناک هستند، اما کماکان باید راجع به آن‌ها بدانید.


وی تصریح کرد: اعتقاد داریم که باید بدانید نادیده گرفتن ریسک‌ها و تظاهر به اینکه حوادث طبیعی و سایر خطرات بر ما تاثیری ندارند، عاقلانه و مفید نخواهد بود. در عوض آگاهی از تمامی موقعیت‌هایی که می‌توانند رخ دهند و توانایی پاسخگوییِ به‌موقع و مناسب به هرگونه مسئله‌ی اضطراری، بسیار بهتر خواهد بود.


باقریان در خصوص بخش های مختلف این کتاب، گفت: اشکال مختلف حادثه از جمله آتش سوزی در خانه، آتش سوزی در جنگل، سیل، ایمنی آب و نجات (رودخانه ها و دریاچه ها)، رانش زمین و ریزش سنگ، زلزله، فجایع ناشی از فناوری، حوادث هسته ای و تشعشعی، تروریسم، شرایط آب و هوایی وخیم، مهمات منفجرنشده و حوادث ترافیکی، می‌توانند همه‌جا، در هر زمان و بدون هشدار اتفاق بیافتند. بنابراین اولویت این بخش، پاسخگویی به‌موقع و حرفه‌ای در چنین موقعیت‌هایی است. آتش‌نشان‌ها و ماموران نجات آماده‌اند تا در هر لحظه، بیشترین تلاش خود را برای محافظت و نجات شهروندان انجام دهند.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *