iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

روابط عمومی ها و رسانه ها روایت عادلانه ای از تجربه و زندگی واقعی معلولان ارایه کنند

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در حاشیه بازدید از مجتمع نیکوکاری رعد:

روابط عمومی ها و رسانه ها روایت عادلانه ای از تجربه و زندگی واقعی معلولان ارایه کنند

رييس انجمن متخصصان روابط عمومي در حاشيه بازديد از مجتمع نيكوكاري رعد با بيان اين مطلب كه بيش از يك ميليارد نفر (15 درصد) از جمعيت جهان را افراد معلول تشكيل مي دهند، ياد آور شد: روابط عمومي ها و رسانه ها با كمك هم مي توانند از فرصت هاي موجود براي برجسته كردن كاستي ها و نگراني هاي معلولان تلاش كنند و روايت عادلانه اي از تجربه و زندگي واقعي آنها ارايه نمايند.

مهدي باقريان با اشاره به “مدل اجتماعي معلوليت”، افزود: الگوي اجتماعي معلوليت، درك مثبت جامعه از ناتواني را برجسته مي كند و راه را براي ورود و توانمندسازي بيشتر افراد معلول براي زندگي بهتر و برابر با افراد غيرمعلول باز مي كند.

وي در خصوص نقش روابط عمومي براي تغيير نگرش منفي جامعه نسبت به مساله ناتواني اظهار داشت: روابط عمومي ها به كمك رسانه ها مي توانند كليشه هاي منفي در حوزه معلوليت را از بين ببرند و با آگاهي رساني در خصوص حقوق افراد معلول و تغيير نگرش هاي منفي به ايجاد جامعه اي فراگير براي همه كمك كنند.

رييس انجمن متخصصان روابط عمومي در پايان گفت: انجمن متخصصان روابط عمومي در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي خود، شرايط لازم را براي حضور موسسات خيريه از جمله مجتمع نيكوكاري رعد براي ارایه مشاوره و عضويت در انجمن و همچنین شركت در جشنواره ها، گردهمايي ها و كارگاه هاي آموزشي اين انجمن را فراهم كرده است.

در ادامه اين نشست، رضا سخن سنج مدير روابط عمومي مجتمع رعد ضمن استقبال از توسعه همكاري هاي في مابين از جمله جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، گفت: با توجه به محتواي توليد شده در روابط عمومي مجتمع رعد، برگزاري اين جشنواره فرصتي فراهم مي‌آورد تا فعاليت‌هاي روابط عمومي اين مجتمع در يك نهاد تخصصي مورد ارزيابي قرار گيرد و نكات قوت و ضعف هر فعاليت بررسي شود.

وي افزود: چنانچه در آينده اين امكان فراهم شود انتشارات روابط عمومي مؤسسات خيريه و سمن‌ها در يك گروه خاص داوري شود از منظر اثربخشي اجتماعي، جذب مخاطب، تغيير الگوي رفتاري جامعه و ترويج مشاركت اجتماعي، داده‌هاي مثبتي به روابط عمومي‌هاي اين حوزه منتقل خواهد كرد.

همچنين در اين نشست محمد رضا دشتي كارشناس روابط عمومي مجتمع رعد گفت: نقش روابط عمومي ها در ايجاد تغيير نگرش جامعه نسبت به توانمندي هاي افراد داراي معلوليت و به رسميت شناختن حقوق اين افراد بسيار موثر است. در واقع رسالت مهمي كه در روابط عمومي ها بر عهده دارند همان تعريف كلاسيك از روابط عمومي است يعني سازماني كه بتواند پل ارتباطي براي انتقال پيام افراد داراي معلوليت به جامعه باشند. اين پيام و نحوه ارائه آن به جامعه امروزي به خصوص در كشورهاي رو به توسعه حايز اهميت ويژه اي است.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *