iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

نقش ارتباطات در آموزش و پرورش

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران گفت: نیاز است بین خانواده و آموزش و پرورش هماهنگی به وجود آید و آموزش‌های روانشناسی، جامعه شناسی و … برای فرزندان و خانواد‌ها برگزار شود.


قربان علی تنگ شیر کارشناس ارتباطات و نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: در دنیای کنونی که عصر ارتباطات است، نقش ارتباطات در آموزش و پرورش از هر نظر مشخص‌تر بوده و بنابراین ارتباطات در آموزش و پروش با توجه به نقشش در خانواده‌ها و پدر و مادر‌ها بسیار پررنگ‌تر است.

وی ادامه داد: در این عصر فرزندان از پدرومادرها، جلوتر هستند، فرزندان با سوادتر، دارای ارتباطات وسیع تر، با کامپیوتر و رسانه آشنایی دارند و افکار روشنی پیدا کرده اند.

تنگ شیر با بیان اینکه آموزش و پرورش بخشی از آموزش فرزندان را برعهده دارد، تصریح کرد: تربیت اول در خانواده شکل گرفته و سپس در مدرسه و متاسفانههماهنگی بین خانواده و مدرسه وجود ندارد و هر کدام ادعای آموزش برتر را دارند.

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران ادامه داد: نیاز است بین خانواده و آموزش و پرورش هماهنگی به وجود آید و آموزش‌های روانشناسی، جامعه شناسی و … برای فرزندان و خانواد‌ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: در دنیای کنونی ارتباطات و سواد رسانه‌ای بسیار مهم است و از آن بیاید در زندگی، در توسعه، آرامش، خانواده و ارتقای سواد و اجتماع دلنشین بهره گرفت.

تنگ شیر با بیان ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در خانواده ها، تصریح کرد: سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش سود است، در سازمان‌ها باید قبل از استخدام آموزش سواد رسانه‌ای و ارتباطات داده شود.

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با بیان اینکه با خرید وسیله الکترونیکی، دفترچه راهنمای آن نیز داده می‌شود، تصریح کرد: در زندگی راهنمای کلی نداریم و البته قرآن کریم که راهنمای بزرگ انسان‌ها است، چندان بهره نمی‌گیریم و امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش بسیاری در سبک زندگی انسان‌ها دارد.

وی ادامه داد: آموزش اعضای خانواده، پدرومادرها، برادران و خواهران بسیار ضروری است و با تبلیغ اخلاق حرفه‌ای از صداو سیما و حتی پیامک خوب و بد را تعریف کرد.

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران افزود: البته مردم ما آگاه و فهیم هستند، با فرهنگ غنی، ارتباطات و ایمان مشخص می‌شوند.

تنگ شیر تصریح کرد: آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود، دولت باید توجه خاص و ویژه از نظر بودجه به این وزارتخانه مهم داشته باشد و اکثر آموزش‌های جامعه می‌تواند از طریق آموزش و پرورش انجام شود.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *