iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

بلوک های ساختمانی یک برنامه روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)  انتشارات به ویژه خبرنامه ها، بلوک های ساختمانی هر برنامه روابط عمومی می باشند. این موضوع امروز با کمی پیشرفت به «انتشارات» و «خبرنامه های» اینترنتی و آنلاین تبدیل شده اند.


سازمان ها و شرکت های زیادی در دنیا هنوز در حال شناسایی و گسترده کردن قابلیت های این ابزار و رسانه بسیار مهم هستند. بعضی وقت ها این خبرنامه ها حتی تیترهای اصلی برخی از مطبوعات و رسانه ها را به خود اختصاص می دهند. این در حالی است که بی اعتنایی ها نسبت به کارکرد این رسانه در سطوح مختلف تصمیم گیری ادامه دارد. به علاوه، ادارات روابط عمومی به دلیل فقدان رویکرد حرفه ای و احیانا امکانات و ابزارهای مورد نیاز از انتشار خبرنامه های جدی در قالب های مختلف باز می مانند.


باید توجه داشته باشیم وقتی یک خبرنامه و بروشور درباره سازمان یا شرکت ما منتشر می شود، نتایج حاصله تنها محدود به مدت حاصل از تبلیغات نمی شود بلکه بهره های بلندمدتی هم برای سازمان در پی خواهد داشت. به همین دلیل، خبرنامه های داخلی نه تنها باید از استانداردهای لازم برای چاپ برخوردار بوده بلکه بیشتر جنبه اطلاع رسانی داشته باشند. خبرنامه هایی که صرفا با هدف تبلیغات منتشر می شوند کمتر تاثیرگذار بوده اند.


مساله ای دیگر که در این مختصر می توان به آن اشاره داشت «صفحه خوانندگان» است. تعداد زیادی از خبرنامه ها فاقد چنین صفحه یا ستونی هستند. علاوه بر آن، آن دسته از خبرنامه هایی که دارای چنین صفحاتی هستند فرسنگ ها از فلسفه واقعی خود دور شده اند. به نظر می رسد در این زمینه روابط عمومی ها باید اهتمام ویژه ای داشته باشند. همچنین زمان آن رسیده است که مدیران سازمان ها سطح تحمل خود را بالا ببرند تا انتقاد پذیرتر شوند و بتوانند از این انتقادها برای پیشبرد اهداف سازمان خود بهره گیرند. از طرف دیگر، امکانات و ابزارهای لازم می تواند بستر حرفه ای شدن نشریات درون سازمانی را بیش از پیش فراهم آورد.


مساله دیگر اینکه متاسفانه تعداد زیادی از بسته های انتشاراتی و اطلاع رسانی منسوب به روابط عمومی ها- بويژه بروشور، پوستر و وبسایت- فاقد شناسنامه و “برچسب روابط عمومی: و در نتیجه شرط لازم برای انتشار و ارزیابی می باشند. ارزیابی های این دوره از جشنواره نشان می دهد که بی توجهی به این مساله بسیار بدیهی در بیشتر آثار – و ندرتا در خبرنامه ها دیده می شود.

مهدی باقریان

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *