iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

پیام انجمن متخصصان روابط عمومی به مناسبت روز روابط عمومی

 انجمن متخصصان روابط عمومی در پیامی فرا رسیدن دهمین سال روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به همه اعضاء جامعه شریف روابط عمومی تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:
یک دهه از نامگذاری روزی با عنوان ارتباطات و روابط عمومی در ایران می گذرد و این در حالی است که نامگذاری چنین روزی در جهان نیز مورد توجه بوده است، به گونه ای که برای اولین بار اتجادیه جهانی ارتباطات روزی را تحت عنوان روز ارتباطات نامگذاری کرد و در سال 2005 میلادی نیز نام این روز به روز جامعه اطلاعاتی و ارتباطات تغییر کرد.


در چنین فضایی و شکل گیری تشکل ها و انجمن های صنفی و حرفه ای در ایران و جهان، انجمن متخصصان روابط عمومی نیز در هشتم خرداد سال 1379 شکل گرفت و باید در سال 1395،16 سالگی خود را جشن بگیرد و دیگر تشکل های روابط عمومی نیز در همه این سال ها اقدامات موثر و چشمگیری را در حوزه روابط عمومی به منصه ظهور رسانده اند.


گرچه در همه این سال ها اقدامات موثری در حوزه روابط عمومی و ارتباطات صورت گرفته است، اما به دلیل پویایی و زنده بودن این حوزه و همراهی آن با اتفاقات روز و نیاز به حضور پویا و موثر، همواره مطالبات و انتظارت جدی برای دست اندرکاران و تلاشگران عرصه روابط عمومی مطرح بوده است.


انجمن متخصصان روابط عمومی در سال 1394 و به مناسبت روز ملی روابط عمومی، توصیه های ده گانه ای را برای گذر از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب و اعتلای روابط عمومی ایران، برای صاحب نظران وکارگزاران این حوزه ارائه کرد که ضمن تاکید مجدد بر این توصیه ها و سفارش به مطالعه و تعمق در آن -که به گونه ای مانیفست انجمن برای توسعه و پیشرفت صنعت و هنر روابط عمومی در ایران محسوب می شود- توجه تلاشگران این حوزه را به توجه عمیق تر و مسئولیت پذیری بیشتر در شرایط جدید روابط عمومی برای اقداماتی که بتواند جایگاه و نقش روابط عمومی را بیش از پیش تثبیت کند و استحکام بخشد، جلب می نماید.


در همه این سال ها، انجمن متخصصان روابط عمومی تلاش کرده است تا با بهره گیری از ظرفیت و توان اعضاء انجمن و توسعه فعالیت های خود، فضایی سالم و رقابتی را برای ایفای نقش در مسیر اهداف مصوب انجمن فراهم آورد ضمن این که نظرات کارشناسی و شیوه نامه های پیشنهادی خود را به جامعه روابط عمومی و دستگاه های اجرایی در خصوص مدیریت روابط عمومی و گزینش نیروهای اصلح و متخصص و در عین حال با انگیزه و پویا ارائه و در این مسیر در راستای اهداف حرفه ای و تخصصی خود گام بردارد.


هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی همواره تلاش کرده است اقداماتی عملی را در راستای وظایف حرفه ای خود در دستور کار قرار دهد و به همین جهت در هشتمین جلسه سال 1394 و در روز نهم مهر ماه این سال، “شیوه نامه پیشنهادی انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی” را تصویب و برای دستگاه های ذیربط ارسال کرد.


با این حال امیدواریم این “شیوه نامه” و “منشور اخلاقی روابط عمومی” که از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی به عزیزان دست اندرکار در روابط عمومی های کشور تقدیم شده است، از سوی دولتمردان نیز مورد توجه قرار گیرد و ضمن توجه به شایستگی های لازم تخصصی و عمومی در انتصاب مدیران، در رشد واعتلا و تاثیر گذاری حوزه روابط عمومی موثر واقع شود. انشالله.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *