iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

نگاهی جدید به «روابط عمومی اسلامی» بکوشش حسن بشیر و مهدی باقریان

كتاب «روابط عمومي اسلامي»، بكوشش حسن بشير و مهدي باقريان به زودي توسط انتشارات «كارگزار روابط عمومي» منتشر مي‌شود. در اين اثر براي نخستين بار 21 مقاله تخصصي در حوزه روابط عمومي اسلامي در قالب كتاب جمع آوري و عرضه شده است.

باقريان، با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: اين كتاب دربردارنده مقالات ارائه شده در نخستين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي است.

وي افزود: نخستين فصل كتاب، شامل مقاله هاي مختلفي با موضوعات «روابط عمومي اسلامي»، «مطالعه اي در سيره  تبليغي پيامبر اكرم(ص)»، «قرآن كريم و روابط عمومي»، «مقدمه اي بر وظايف روابط  عمومي اسلامي از منظر قرآن  كريم»،«روابط عمومي اسلامي در روش و سيره پيامبراسلام (ص)»، «ارزش‏ هاي بنيادي روابط عمومي در كلام امام علي (ع)»،«اخلاق و مسووليت پذيري در روزنامه نگاري»، «روابط عمومي اسلامي، جامعه و اخلاق حرفه اي»،«اخلاق حرفه اي خبر در اسلام»، «روابط  عمومي اسلامي و جنگ نرم»،«نقش روابطعمومي در ترويج بانكداري اسلامي»،«روابط عمومي اسلامي، رسانه اجتماعي و بازاريابي» و «نقش روابط عمومي در ترويج محصولات اسلامي در سطح جهان» است كه توسط استادان حوزه روابط عمومي همچون دكتر اميدعلي مسعودي،   دكتر احمد يحيايي ايله اي، محمد صديقي، دكتر سيدحسين شرف الدين و  دكتر پيمان جبلي ارائه شده اند.

وي با اشاره به دومين فصل اين كتاب اظهار كرد: در اين فصل نيز وقايع نگاري نخستين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي و مروري بر شكل گيري انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي به همراه گزارش كامل برگزاري دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي درج شده است.

باقريان تاكيد كرد: در اين مقالات، الگوي تعالي جوي روابط عمومي در اسلام، مديريت روابط عمومي بر اساس هنجارهاي ديني، مباني روان شناختي رابطه ها در بستر فرهنگ و ارزش هاي ديني، اخلاق حرفه اي اسلامي و روابط  عمومي، روابط عمومي اسلامي و ارتباطات در جهان متغير رسانه ها، روابط عمومي اسلامي و جهاني سازي، ارتباطات الكترونيك، وظايف روابط عمومي اسلامي در روش و سيره ائمه اطهار و ارزش هاي بنيادي روابط عمومي در كلام بزرگان دين اسلام و ساير محورهاي مورد نظر، به شيوايي و در قالب معرفي الگوهاي كاربردي تبيين و تشريح شده است.

وي با بيان اين‌كه اسلام دين ارتباطات است، يادآور شد: ارتباط با خداوند متعال، اولين، آخرين و مهم‌ترين ارتباط است. آغاز زندگي با او است و پايان زندگي نيز با اوست و ما آدميان، در چرخه اين ارتباط جايگاه و موقعيت خود را مي‌يابيم و تكامل خود را در اين راه طي مي كنيم و به دست مي‌آوريم.

جهان و ارتباطات
به گفته باقريان،جهان نيز يك سازمان بزرگ است كه عنصر اصلي و هسته مركزي ارتباطات آن، انسان است. ارتباط با خداوند متعال، ارتباط با خود، ارتباط با انسانها و بالاخره ارتباط با طبيعت تنها بخشي از ارتباطاتي است كه حلقه هاي ديگر آن در دنياي بعد از مرگ تكميل مي شود،در اين جهان بزرگ كه همچون يك سازمان بزرگ فرا جهاني است، پيامبران خداوند متعال نه تنها پيام آوران وحي خداوندي هستند، بلكه در حقيقت سازندگان و مديران جوامع انساني هم بوده‌اند.

وي با بيان اين‌كه طرح مفهوم روابط عمومي اسلامي به معناي ايجاد تمايز ميان «روابط عمومي اسلامي» و «روابط عمومي غير اسلامي» نيست، ادامه داد: اين مرزبندي اساساً غلط و به دور از منطق است، آنچه كه در اين زمينه مطرح است، ديدگاه اسلام در زمينه روابط عمومي است كه به دليل انتساب آن به اسلام به «روابط عمومي اسلامي» شناخته مي شود و به هر حال ديدگاه ديني الهي با ديدگاه غير ديني زميني و مادي تفاوت هايي دارد و ما در تلاش هستيم كه زمينه هاي مشترك ميان روابط عمومي اسلامي و «روابط عمومي انساني» را كشف و براي تعالي روابط عمومي در سطح ملي، منطقه اي و جهاني حركت كنيم.

به گفته باقريان اين كتاب با شمارگان يك هزار نسخه به زودي توسط انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر خواهد شد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *