iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

خبرنگاران عضو دست چندم روابط عمومی دستگاه‌های دولتی

استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه هزینه اطلاع‌رسانی در کشور بالاست گفت: دستگاه‌های دولتی به رغم شعارهایی که درباره اهمیت خبرنگار می‌دهند‌، اما آنها را عضو دست چندم روابط عمومی دستگاه خود می‌دانند.

محمدرضا جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در تمام دنیا نظام آزاد اطلا‌ع‌رسانی وجود دارد و رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح می‌شود.

استاد و کارشناس علوم ارتباطات ادامه داد: بر همین اساس در تمام کشورهای جهان یک شان و اهمیت ویژه‌ای برای سازمان رسانه‌ای و دستگاه‌های رسانه‌ای قائل هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات مهمترین رکن، خبرنگار است ابراز داشت: رسانه زمانی می‌تواند وجاهت یک مجموعه خبرساز و دارای استقلال جهانی داشته باشد که از خبرنگاران حرفه‌ای برخوردار باشد.

به گفته جمالی زمانی شاهد فعالیت خبرنگاران حرفه‌ای خواهیم بود که شغل خبرنگاری از جذابیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

این استاد علوم ارتباطات ادامه داد: امروز بسیاری از افراد علاقمند از سر شوق و علاقه حرفه خبرنگاری را انتخاب کرده‌اند اما از طرفی بستر حاکمیتی ودولتی نتوانسته آن طور که باید و شاید و مانند سایر نظام‌های پویا تسهیلات مناسب را برای خبرنگاران فراهم کند.

وی متذکر شد: اگر خبرنگار وارد این حوزه می‌شود فقط بر اساس علاقه شخصی است و این یک موضوع یک طرفه است.

جمالی با اعلام این که هزینه فعالیت اطلاع‌رسانی در کشور ما بالا است ابراز داشت: متاسفانه اطلاعات محدود بوده و به راحتی در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. استاد علوم ارتباطات خاطر نشان کرد: دستگاه‌های دولت به رغم شعارهایی که در باب اهمیت خبرنگار می‌دهند اما خبرنگار را عضو دست چندم روابط عمومی دستگاه‌های خود می‌دانند.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *