مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با حضور جمعی ازاساتید،مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی در محل خانه هنرمندان ایران برگزار و از برترین آثار درحوزه نشرچاپی و الگترونیکی در27 رشته تجلیل شد.
به گزارش شارا به نقل از کمیته اطلاع رسانی انجمن،سید شهاب سید محسنی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی درابتدای این مراسم گفت: یکی از اهداف این جشنواره ارائه روش های خلاقانه و نوآورانه بر حسب شرایط و تکنولوژی های جدید و معرفی الگوهای برترانتشاراتی به جامعه روابط عمومی کشوراست.
وی افزود: امسال با استقبال خوب سازمان ها و شرکت ها برای ارسال وارزیابی آثارشان درحوزه ی انتشارات مواجه بودیم و بیش از150 شرکت و سازمان آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال وبیش از 1800 اثردر27 شاخه مورد ارزیابی و داوری اساتید تخصصی قرارگرفت.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی درادامه اظهارداشت: دراین دوره سه شاخه ی جدید وضعیت نشرروابط عمومی ها درشبکه های اجتماعی، اینفوگرافیک”وهمچنین شاخه ی”تیتر”به لحاظ اهمیت آن حوزه تولید محتوا و جذابیت متن برای جلب مخاطب به بخش رقابتی جشنواره اضافه شد.
وی افزود: درراستای اهداف آموزشی انجمن نیز 3کارگاه مدیریت تولید محتوادرروابط عمومی ، مستند سازی درروابط عمومی وشیوه نگارش برای موبایل همزمان با جشنواره نیزبرگزارشد.
سید محسنی برنامه های آتی این انجمن را انتشارکتب تخصصی کاربردی درزمینه ی استانداردهای ملی روابط عمومی ، کتاب سال انجمن در سال 96وکارگاههای آموزشی خبرداد.
در بخش علمی جشنواره ،دکترسلطانی فر استاد علوم ارتباطات، به ارائه مقاله ای با عنوان روابط عمومی ونشرالکترونیک پرداخت. وی با طرح این موضوع که با ظهورتکنولوژی های جدید نظیراینترنت ،موبایل وفضای وب، کارکرد و سازو کار رسانه های سنتی تحت تاثیرقرار گرفته است از شکل گیری رسانه هایی که تمام خلاً های رسانه های سنتی را بی کم وکاست پر می کنند خبرداد و افزود: نشر الکترونیک در دنیای واقعی امروز شکل تازه ای یافته که نشانه ی بارزآن حضورتعاملی مخاطبان در این رسانه ها است.
وی افزود: درحال حاضر حدود 5/3 میلیارد نفر دردنیا قابلیت دسترسی به فضای وب را دارند که قابل حمل است و محدودیت های گذشته را ندارد.
دکترسلطانی فرگفت: رفتن به سمت فضای وب وهوشمند نیازجدید دنیای امروزاست که داِیم د رحال تغییربوده وایستا نیست و لحظه به لحظه با مخاطب مراوده دارد به همین دلیل رسانه زنده نام دارد وبیانگراین است که دوران نشرچاپ وسنتی به سرآمده است.
مدیر گروه ارتباطات علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ضمن ارائه گزارشی از روند تغییرات درفضای هوشمند وب وسیطره ی آن بر همه ی ارکان زندگی افراد چامعه ، رسالت مهم روابط عمومی ها را مدیریت نرم افزاری عنوان کرده و گفت: دولت ها و روابط عمومی ها در این شرایط باید هر چه سریعتر به سمت دیحیتالی کردن مدیریت کشوردرهمه ابعاد حرکت کنند.
در ادامه استاد دمیرچی پیشکسوت حوزه ی چاپ و نشر نیزدر این مراسم ظهور تکنولوژی های نوین چاپ و نشر را درعصر حاضر بسیار شگرف وبا سرعتی باورنکردنی عنوان کرد وبه مقایسه ای از وضعیت نشر در دهه ی 30 با شرایط امروز و خاطرات زندگی حرفه ای خود پرداخت.
دربخش پایانی این جشنواره زهرا سعیدی رییس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت ایجاد خودباوری بین اهالی روابط عمومی ها گفت:موانع وتنگناهای توسعه روابط عمومی درایران باید توسط خود مدیران وکارشناسان این حرفه برطرف شود.
وی افزود:بهره گیری روابط عمومی ها از فعالیت های علمی ودانش بنیان در این حوزه ضروری است. خانم سعیدی آمادگی مجلس را برای رفع مشکلات وحمایت های قانونی از روابط عمومی های کشور اعلام کرد وگفت:فراکسیون روابط عمومی از طرح ها وپیشنهادهای جامعه روابط عمومی برای توسعه این حرفه استقبال می کند.
همچنین معرفی وتجلیل از آثار برترفعالیت های انتشارتی روابط عمومی ها با اهدای لوح تقدیروتندیس ویژه جشنوراه دوازدهم پایان بخش این مراسم بود.