همزمان با قرار گرفتن در آستانه برگزاري دوازهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، كارگاه آموزشی “روابط عمومی و مدیریت توليد محتوای اثربخش” در محل هتل المپيك تهران برگزار شد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی انجمن متخصصان روابط عمومی، سیدشهاب سید محسنی، رییس انجمن واز مدرسان حوزه روابط عمومي ورسانه در ارتباط بااهمیت، نقش ،تاثیر وکارکردهای تولید محتوا در فعالیت های روابط عمومی مباحثی را بیان داشت.
سید محسنی در این کار گاه با اشاره به مفهوم ،انواع وفرایند تولید محتوادرروابط عمومی گفت: محتوا به واحد اطلاعاتی اطلاق میشود که بهصورت مکتوب یا دیجیتالی ارائه می شودو در اشكال مختلف صوتي، تصويري، متني، صفحات وب، انيميشن و فيلم و…قابل عرضه است.
وی افزود: امروزه واحدهای روابط عمومی بابهره مندی از ابزارهای اطلاع رسانی ارزان وبرخط توان انتقال پیام های شان را به انبوه بی شماری از مخاطب به صورت آنلاین دارند،لذا آنچه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است موضوع تولید محتوای با خلاقیت و جذابیت بالا، غنی واثربخش که مخاطبان را به تفکروتغییر نگرش ورفتار وادارد.
سیدمحسنی بااشاره به اهمیت داشتن راهبرد واستراتژی در تولید محتوا گفت:به اعتقاد راشل لاوینگر “استراتژی محتوا یک طراحی خلاقانه برای معماری اطلاعات است به شکلی که ساختمانی زیبا و جذاب و کاربردی، از محتوای قابل استفاده و در دسترس بنا شود.”
وی بدترین شیوه تولید رامحتوا کپی رایت وبهترین شیوه آن تولید محتوایی همراه با خلاقیت و نوآوری بیان کرد وافزود: همواره محتوایی بیشترین توجه را به خود جلب میکند که حرفی جدید ومنحصر به فردبرای گفتن به مخاطبان داشته باشند .
در پايان اين كارگاه چهار ساعته، مدرك و گواهي حضور در این كارگاه به شركت كنندگان ارايه شد.