iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

اهمیت و نقش روز افزون روز 27 اردیبهشت؛ روز ملی ارتباطات و روابط عمومی

پیام تبریک منصور شیخ الاسلامی مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، منصور شیخ الاسلامی – مقام معظم رهبری (مدطله العالی): «روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد».


در دورانی که شبکه های تعاملی مجازی، یکایک مرزها و فاصله ها را پشت سر گذاشته و تمامی انسان ها در سراسر زمین را به هم پیوند داده اند بی شک مجموعه ای موفق خواهد بود که بتواند در جهت اقناع افکار عمومی، با بهره وری بهینه از منابع انسانی کارآزموده و متبحر، تلفیقی از علم و هنر را در قالب روابط عمومی به خدمت بگیرد.


امروزه گسترش فناوری های اطلاعاتی فعالیت روابط عمومی ها را با چالشی جدی روبرو کرده است: از سویی مخاطبان، مشترکان و مشتریانِ بالفعل و بالقوه، بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند و از سوی دیگر شاهد تزاحم و ترافیک رسانه ها، بازاریابان و آگهی دهندگانی هستیم که فضای غبارآلودی از داده ها و اطلاعات ایجاد کرده اند. در چنین شرایطی وجود متخصصان روابط عمومی که بر دانش روز مسلط بوده و توان و نیز خلاقیت به کارگیری شیوه های علمی و هنری را برای اطلاع رسانی و تبیین فعالیت های هر مجموعه داشته باشند بیش از هر زمان دیگری ضروری می نماید. برخی کارشناسان ارتباطات حتی پا را از این فراتر نهاده و معتقدند فعالیت های مبتنی بر علم ارتباطات، نهایتا حتی موجب ایجاد تحولات اساسی در فرایند اندیشه ها و بالطبع رویدادها خواهد شد. از این روست که امروزه شاهدیم در کشورهای پیشرفته، واحدهای روابط عمومی با ایفای نقش و رسالت واقعی خود در حوزه اطلاع رسانی به جامعه مخاطبان و همچنین اطلاع یابی از افکار عمومی، به منزله نهادی مدیریتی و مشورتی از جایگاه والائی در ارتقاء و پیشرفت سازمان متبوع خود برخوردار هستند که نادیده گرفتن نقش آنها بدون شک خسارات جبران ناپذیری را متوجه آن سازمان ها و موسسات خواهد کرد.


روز 27 اردیبهشت که روز «ارتباطات و روابط عمومی» نام گرفته تداعی کننده اهمیت و نقش روز افزون این بخش از دانش بشری است که با به خدمت گرفتن انواع هنرها، به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده و امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیت های این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمان ها تا شکل دهی افکار عمومی و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، بیش از پیش دور از ذهن می نماید.


اینجانب ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به تمامی همکاران دست‌اندرکار عرصه ارتباطات، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نظام بانکی کشور، که منشأ آثار و برکات فراوانی در حوزه اطلاع‌رسانی این نظام بوده اند، امیدوارم که این مناسبت، زمینه‌ای را برای توجه جدی و بیش از پیش مدیران ارشد این نظام و کمک به تجهیز منابع و ارتقای جایگاه روابط عمومی فراهم نماید.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *