iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

ارزش‌های کاربردی “چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی”

 قربانعلی تنگ‌شیر عضو هیئت‌مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی

به همت و ابتکار آقای مهدی باقریان، سوم مردادماه ۱۴۰۳، “چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی” برگزار شد.

این نشست به‌طور خاص بر روی اصولی کلیدی و کاربردی تمرکز داشت که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱. قدرت و تاثیرگذاری در ساختن دنیای بهتر

یکی از اهداف اصلی این نشست، تاکید بر قدرت و تاثیرگذاری روابط‌عمومی برای ساختن دنیای بهتر بود. این تأکید نشان‌دهنده اهمیت بهره‌برداری از اصول اخلاقی و مسئولیت‌پذیری و پذیرش تفاوت‌ها (تنوع، برابری و شمول) در روابط‌عمومی است.

۲. اصول اخلاقی و مسئولیت:

نشست بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی و مسئولیت در روابط‌عمومی‌ تاکید کرد. اصول اخلاقی نه تنها به افزایش اعتبار و اعتماد عمومی کمک می‌کند بلکه موجب ارتقای کیفیت ارتباطات نیز می‌شود.

۳. آگاهی از تجولات و بینش‌های جدید

به‌روزرسانی مهارت‌ها و دانش متخصصان روابط‌عمومی، به‌ویژه در دنیای دیجیتال امروز، از دیگر محورهای این نشست بود. این به‌روزرسانی‌ها باعث ارتقای سطح خدمات و افزایش تاثیرگذاری ارتباطات می‌شود.

آشنایی با تحولات و بینش‌های جدید در روابط‌عمومی می‌تواند به بهبود کیفیت و کارایی این حوزه کمک کند. با بهره‌برداری از ابزارهای نوین، به‌روزرسانی مهارت‌ها و درک عمیق‌تر از نیازهای مخاطبان، روابط‌عمومی می‌تواند به نهادهای مختلف کمک کند تا ارتباطات مؤثرتری برقرار کنند و اهداف خود را به‌طور مؤثرتری دنبال کنند.

۴. ضرورت به‌روزرسانی مهارت‌ها

در دنیای دیجیتال امروز، به‌روزرسانی مهارت‌ها و دانش متخصصان روابط‌عمومی ضروری است. با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های جدید، متخصصان می‌توانند کیفیت خدمات خود را بهبود بخشند و با مخاطبان به‌طور مؤثرتری ارتباط برقرار کنند.

۵. ایجاد فرصت‌های جدید برای تعاملات و ارتباطات موثر: فرصت‌های جدید با ابزارهای نوین

در این نشست، استفاده از ابزارهای جدید و نوآورانه به منظور ایجاد فرصت‌های جدید برای تعاملات و ارتباطات موثر با مخاطبان، مورد تاکید قرار گرفت. این ابزارها می‌توانند به بهبود ارتباطات و مدیریت روابط‌عمومی کمک کنند.

۶. هوش مصنوعی و مدیریت روابط‌عمومی

هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهم‌ترین تحولات در روابط‌عمومی شناخته می‌شود. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند به مدیریت بهتر روابط‌عمومی کمک کند و موجب بهبود ارتباطات و ارتقای استانداردها شود. ارتباط دوطرفه و همفکری میان سازمان و مخاطبان با کمک هوش مصنوعی بهینه‌تر می‌شود.

۷. ادغام انسان با فناوری

ادغام مستمر انسان با فناوری به عنوان یکی از ویژگی‌های متمایز کننده انسان‌های عصر جدید مطرح شد. این ادغام به انسان‌ها این امکان را می‌دهد که خلاقانه‌تر باشند و با تصور خود، آینده را بسازند. همچنین، درک تفاوت‌های بین واقعیت مجازی و واقعیت سنتی می‌تواند به بهبود کیفیت ارتباطات کمک کند.

۸. آینده‌نگری و متاورس

آینده‌نگری به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم در عصر دیجیتال مطرح شد. این ویژگی به انسان‌ها امکان می‌دهد که به طور عمیق‌تر خلاقیت خود را به کار ببرند و آینده را با تصورات خود بسازند. همچنین، اهمیت فضای مجازی و تأثیر آن بر ارتباطات و روابط‌عمومی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

خانم ژوزفین ایر در چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی، سخنرانی خود را با عنوان “آیا تماس تصویری بهترین کاری است که می‌توانیم در عصر متاورس انجام دهیم؟” ایراد کرد. ایر سخنان خود را با طرح دو سؤال آغاز کرد که از جمله سؤالاتی بودند که او را شب‌ها بیدار نگه می‌داشتند. او پرسید: “چه چیزی باعث می‌شود خود را انسان بنامیم؟” و “آیا ما در واقعیت زندگی می‌کنیم؟” ایر با اشاره به ادغام مستمر انسان و فنّاوری و قدرت واقعیت مجازی، به اهمیت آینده‌نگری به‌عنوان یکی از ویژگی‌های متمایزکننده انسان‌ها پرداخت. وی تأکید کرد که آینده‌نگری به انسان‌ها امکان می‌دهد عمیقاً خلاق باشند و آینده را تصور و بسازند

آرزوی موفقیت برای برنامه‌های آینده
با بهره‌برداری از ابزارهای نوین، به‌روزرسانی مهارت‌ها و درک عمیق‌تر از نیازهای مخاطبان، روابط‌عمومی می‌تواند به نهادهای مختلف کمک کند تا ارتباطات مؤثرتری برقرار کنند و اهداف خود را به‌طور مؤثرتری دنبال کنند.

نشست با آرزوی موفقیت برای برنامه‌های آینده روز جهانی روابط‌عمومی به پایان رسید و امیدواری به ادامه ارتقا و بهبود در زمینه روابط‌عمومی و ارتباطات به وجود آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *