حسن ربيعي عضو هيات مديره انجمن متخصصان روابط عمومي:
توليد و توزيع محتواي مناسب همواره يکي از دغدغه هاي مهم مديريت هر سازمان و مجموعه است، توليد محتوا و تهيه بسته هاي محتوايي مناسب و باکيفيت براي مخاطبان و جامعه هدف معمولاً در سازمان ها و شرکت ها توسط روابط عمومي و واحدهاي مرتبط با آن صورت مي گيرد.
مسئله تناسب محتواي توليد شده با استراتژي و اهداف سازمان و شناسايي و درک نياز مخاطبان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و اساساً اين تناسب و همنوايي است که باعث مي شود محتواي توليد شده موثر، کارآمد و نقش آفرين باشد.
به نظر مي رسد در زمينه توليد محتواي کيفي و اثرگذار بايد ضمن توجه به مولفه هايي مانند:
1ـ مديريت محتوا (سياست ها، راهبردها و استراتژي هاي محتوا)
2ـ ساختار محتوا (ادبي، هنري، علمي، فرهنگي و …)
3ـ نوع محتوا (آموزشي، تبليغاتي، ارتباطي و …)
4ـ طراحي و ساخت محتوا (گرافيک، ويدئو، صوت، کتاب و …)
5 ـ بازاريابي محتوا (فرآيند توليد و به اشتراک گذاري)
6ـ کيفيت و سنجش اثرگذاري محتوا (صداقت و شفافيت در ارايه محتوا)
7ـ زمان بندي انتشار محتوا
8 ـ ارزيابي انتقال پيام
به نکات ذيل نيز توجه داشت:
الف ـ تناسب محتوا با ارزش ها و ويژگي هاي فرهنگي مردم و جامعه
ب ـ تناسب محتوا با مطالبات مخاطبان و مشتريان خاص و عام
ج ـ تناسب محتوا با مطالبات مخاطبان و مشتريان فرا مرزي
دـ تناسب محتوا متناسب با سن و جنسيت مخاطبان
هـ ـ تناسب محتوا با انتخاب رسانه مطلوب و اثرگذار
وـ تناسب محتوا با شرايط و پيشرفت هاي نوين علمي و آموزشي
ز ـ مهمتر از همه تناسب محتوا با اهداف و ماموريت هاي سازمان
اميدوارم همواره شاهد توليد و توزيع مناسب محتواي غني و اصيل در راستاي توسعه علمي، آموزشي و فرهنگي کشور عزيزمان باشيم.