iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

تاریخچه

مقدمه

انجمن متخصصان روابط عمومی نهاد تخصصی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که توسط جمعی از استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی تاسیس شده و با مجوز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فعالیت خود را در سال ۱۳۷۸ آغاز کرده است.

به منظور ارتقای جایگاه علمی روابط عمومی های کشور: به همت و تلاش جمعی از متخصصان ، کارشناسان و استادان این رشته، انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در خرداد ماه ۱۳۷۸ تشکیل شد.

نخستین مجمع عمومی انجمن در خرداد ماه همان سال تشکیل و اعضای هیات مدیره انتخاب شدند، درمهر ماه ۱۳۸۱ و همزمان با صدور پروانه انجمن، دومین مجمع تشکیل شد.

با توجه به اساسنامه که دوره مسئولیت هیات مدیره ۳ سال است، مجمع عمومی سوم در سال ۱۳۸۴ تشکیل شد و اعضای هیات مدیره و بازرس به شرح زیر انتخاب شدند.

دکتر داوود زارعیان ، غلامعباس افشار ، دکتر محمد رضا رسولی ، محمود اختیاری ، هوشمند سفیدی، سید شهاب سید محسنی و مهدی باقریان به عنوان اعضای اصلی ، محمد خجسته نیا و حامد اسماعیلی به عنوان اعضای علی البدل ، مهندس قربانعلی تنگ شیر به عنوان بازرس اصلی و حمید شکری به عنوان بازرس البدل.

گفتنی است آقای هوشمند سفیدی از هیات مدیره کناره گیری کردند.

اینک در آستانه برگزاری چهارمین جمع عمومی ، اهم طرح ها و برنامه ها ی انجمن به اطلاع اعضاء محترم می رسد.

 

الف: فعالیت های مدیریتی

۱- برگزاری بیش از ۸۰ نشست شامل جلسات هیات مدیره، نشست های کارشناسی و ارزیابی عملکرد.

۲- تدوین دستورالعمل ها، فرم های ارزیابی، آیین نامه ها، قراردادها و …

۳- حضور در جلسات سازمان ها بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اطلاع رسانی دولت.

۴- مشارکت در تدوین برنامه های ملی

۵- همکاری با انجمن های استانی

 

ب: فعالیت های اجرایی و نمایشگاهی

۱- برگزاری سومین جشنواره انتشارات درون سازمانی و انتخاب نشریات برتر روابط عمومی ها، در این جشنواره بیش از ۶۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد.

۲- برگزاری چهارمین جشنواره انتشارات درون سازمانی و انتخاب نشریات و وب سایت های برتز روابط عمومی ها ، در این جشنواره بیش از یک هزار اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد .

۳- مشارکت در نمایشگاه های جنبی کنفرانس بین المللی روابط عمومی، سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی و …

۴- ارزیابی جشنواره روابط عمومی های برتر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی مثل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزارت بازرگانی و …

۵- داوری آثار روابط عمومی های کشور در جشنواره ها و همایش های برگزار شده طی سالهای اخیر.

۶- عضو شورای سیاست گذاری تعدادی از جشنواره های روابط عمومی های طی سالهیا گذشته.

۷- شرکت در مراسم ملی، منطقه ای و استانی روابط عمومی ها و ایراد سخنرانی .

۸- اعزام کارشناسان روابط عمومی به همایش ها و جشنواره های روابط عمومی .

۹- برگزاری مراسم تجلیل از استاد میر سعید قاضی و استاد یحیی کمالی پور

۱۰- مشارکت در برگزاری مراسم بزرگداشت شخصیت های علمی

۱۱- مشارکت در برگزاری همایش ها و سمینارهای روابط عمومی

۱۲- برگزاری دو همایش با عنوان \”جایگاه انتشارات در روابط عمومی\”در سال ۱۳۸۵ و ۱۳۸۷ با حضور حدود ۷۰۰ نفر .

 

ج: فعالیت های آموزشی

۱- برگزاری ۳ کارگاه آموزشی، خبر نویسی، روابط عمومی الکترونیک و شیوه های نگارش در روابط عمومی با حضور ۳۰۰ کارشناس روابط عمومی همزمان با جشنواره سوم انتشارات .

۲- برگزاری ۳ کارگاه آموزشی، خبرنویسی نوین، تکنیک های طراحی در انتشارات و روابط عمومی الکترونیک درجشواره چهارم با حضور ۳۵۰ کارشناس روابط عمومی .

۳- مشارکت در برگزاری دوره های آموزش روابط عمومی در جهاد دانشگاهی .

۴- برگزاری حدود ۳۰۰ ساعت دوره آموزشی برای سازمان ها و وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت بازرگانی، سازمان راهداری و حمل و نقل، وزارت اقتصاد، کشتیرانی، ارتش و …

۵- سخنرانی در همایش های علمی روابط عمومی توسط اعضاء هیات مدیره، بازرسان و تعدادی از اعضاء در حدود ۱۰۰ ساعت.

۶- معرفی استاد به دانشگاه علمی و کاربردی و سایر مراکز آموزشی.

 

د: فعالیت های انتشاراتی

با توجه به کمبود بودجه، در ۳ سال گذشته هر یک از اعضاء هیات مدیره، کتابهایی در زمینه روابط عمومی توسط سایر ناشران به چاپ رسانده اند که اعضاء محترم انجمن با آن آشنایی دارند. لیکن انجمن هم بطور مستقیم چند کار انتشاراتی به شرح زیر داشته است:

۱- کتاب سال روابط عمومی ۱۳۸۶

۲- چاپ دو ویژه نامه در جشنواره نشریات سازمانی

۳- کتاب خلاصه مقالات \”همایش جایگاه انتشارات در روابط عمومی\”

۴- همکاری با نشریات تخصصی رشته روابط عمومی

۵- چاپ چندین پوستر، بروشور و تراکت همزمان با برگزاری مراسم ها و همایش ها .

 

ذ: سایر فعالیت ها

۱- برگزاری مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی

۲- همکاری با رادیو فرهنگ در تولید برنامه هنر هشتم

۳- برگزاری جلسات آموزشی، مدیریتی با دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی و انجمن های استانی

۴- امور اداری و دبیرخانه ای

۵- انتشار بیانیه به مناسبت های خاص

۶- معرفی انجمن به روابط عمومی های کشور

۷- ثبت نام از اعضای جدید

۸- ارسال دهها طرح تحقیق، آموزش و … به سازمان ها و وزارت خانه ها

۹- بررسی دورهای آموزشی و جشنواره ها ی برگزارشده.