آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » محتوا ستاره درخشان کهکشان نشر

محتوا ستاره درخشان کهکشان نشر


موسی الرضا شبرنگی،کارشناس ارشد روابط‌عمومی‌


واژه انتشار، نشر و چاپ، عجین شده با نام گوتنبرگ است. کسی که فرایند چاپ سربی را در سال ۱۴۳۹ به اروپا معرفی کرد و تأثیر زیادی بر توسعه‌ فرایندهای مرتبط داشت. ترکیب دستاوردهای گوتنبرگ در صنعت چاپ، دستگاهی را به‌همراه داشت که امکان چاپ انبوه کتاب را ممکن کرد و از لحاظ اقتصادی هم برای ناشران و هم برای عاشقان کتاب، محصولاتی بادوام را به ارمغان می‌آورد. درواقع او مخترع فرایند چاپ نبود، بلکه این فرایند را به دستگاه‌هایی با قابلیت اتکا و تولید انبوه تبدیل کرد استفاده از جوهر با پایه‌ روغن در چاپ کتاب، فرایندهای مکانیکی دستگاه چاپ، استفاده از چاپ فشاری چوبی و دستاوردهای دیگر گوتنبرگ، صنعت چاپ را به صنعتی مادر تبدیل کرد.


فرم و قالب نشر اما در گذران زمان دچار دگردیسی‌های شگفتی انگیزی شد. چه در دوران چاپ مکتوب که از عصرگوتنبرگ گسترش یافت و چه در حال حاضر، فارغ از قالب و فرم، آنچه ثابت مانده است مقوله تولید محتواست. محتوایی که صدالبته متناسب با قالب واشکال متعدد ومتنوع انتشار اعم از مکتوب، دیداری و شنیداری و چه در رسانه‌های چندوجهی به‌ویژه در جهان دیجیتالی شده و شبکه‌های اجتماعی، جان مایه فرایند ارتباط است. اشکال ارتباطات و درگاه‌های ارتباطی گسترش یافته اما به‌راستی کدام پیام‌ها از اقیانوس اطلاعات انبوه، به قلاب مخاطبان بی‌شمار می‌افتد؟


آن هم مخاطبانی که دیگر صرفا دریافت کننده نیستند و به عناصری تاثیرگذار بر چرخه ارتباطات تبدیل شده‌اند. در هر نوع از قالب نشر، طلایه‌داران انتشار پیام و موفق‌ترین‌ها، تولیدکنندگان حرفه‌ای پیام هستند و در این میان کارگزاران روابط‌عمومی سنگین‌ترین وظایف را برعهده دارند تا بتوانند در جهان چندین صدایی، صدای سازمان را به گوش خلق برسانند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top