iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

نشر، وظیفه ذاتی روابط‌عمومی‌هاست

نشر، وظیفه ذاتی روابط‌عمومی‌هاست
سعیدمعادی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌:

به‌طور کلی انتشارات یکی از کارکردهای مهم روابط‌عمومی‌هاست که به شکل چاپی یا الکترونیک در مسیر ایجاد ارتباط به انتقال پیام می‌پردازد. با توجه به اینکه در فرایند ایجاد ارتباط باید پیامی منتقل شود باید از کانال ها و مجراهایی برای این هدف استفاده شود که حوزه نشر یکی از این مجراها و کانال‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع نشر وظیفه ذاتی روابط‌عمومی پویا و بالنده است که می‌تواند در بستر جریان آزاد اطلاعات، برنامه‌ها و ویژگی‌ها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های سازمان را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

این کارکرد تکلیف ذاتی روابط‌عمومی‌ است که باید برمبنای آن اطلاعات و پیام‌های تولید شده را در اختیار مخاطبانی قرار دهد که دانستن حق آنهاست. اگر روابط‌عمومی‌ها نتوانند از ظرفیت انتشارات در این راستا استفاده کنند در واقع از مسیر واقعی خود دور شده‌اند و فرقی ندارد که این ابزارهای ارتباطی گفتاری، شنیداری و دیداری در یا حوزه جدید ابزارهای ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی یا متعارف گذشته باشند.

از سویی ماهیت اطلاع‌رسانی باید در شان سازمان و مخاطبان باشد و وقتی بحث از تولید محتوا در قالب نشریات مختلف مطرح شود نیابد هر محتوای بی ارزشی در این مقوله جای داده شود و موضوع تنویر افکارعمومی و رشد مخاطب تحت الشعاع قرار نگیرد.

 

 

 

 

 

 

روابط‌عمومی‌ها در دوران مختلف فرازو فرودهای زیادی را درکشور تجربه کرده‌اند و افراط و تفریط‌هایی را طی سال‌های مختلف در این عرصه شاهد بودیم و موضوع ماهیت نشر تحت الشعاع ابزارهای ارتباطی قرار گرفته است.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *