iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

انجمن متخصصان روابط‌عمومی، پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن روابط‌عمومی را تبریک گفت

انجمن متخصصان روابط‌عمومي، پنجاهمين سالگرد تاسيس انجمن روابط‌عمومي ايران را تبريك گفت.

به گزارش شارا، متن پيام انجمن متخصصان روابط‌عمومي به شرح زير است:

«شكل گيري هر نهاد مدني و فرهنگي كه نشات گرفته از يك نياز و دغدغه جدي و اساسي باشد، حركتي عقلاني و هوشمندانه با هدف مشخص در يك ساختار نظام يافته است. اگرچه بايد در اين گذر و گذار و در جهان عدم قطعيت كه عنصر تغيير جزء سوژه هاي ثابت و لاينفك آن است، به تاثير مولفه ها و محرك هاي مهم كه علي القاعده منشاء دروني و بيروني دارد اشاره نمود؛ مولفه هايي كه مي تواند به واسطه ميزان اثرگذاري و قدرت تاثيربخشي، در قالب يك مديريت صحيح و كارامد و با بكارگيري استراتژي منطبق با شرايط و اقتضائي باعت تحرك، توسعه و تحول شود و يا اينكه بر عكس در سايه بي توجهي و عدم اقبال مناسب و ضعف در راهبري مطلوب نه تنها شاهد تحرك بيشتر و ارتقاي كمي و كيفي ملموس تر آن نهاد نمي باشيم بلكه به اجبار بايد شاهد مقصود را به صورت هزيمت و شكست و آغاز نافرجام در آغوش بگيريم.

بويژه اينكه اين نهاد فرهنگي از جنس غيردولتي و نهاد مردمدار و اتفاق ظهور و حضور آن مبتني بر اتحاد و اتفاق عقلي و تعهدات حرفه اي و مسئوليت اجتماعي افرادي باشد كه به عنوان پشتوانه و تكيه گاه اصلي اين فرصت و در قامت اهرم قابل اتكاء براي بالندگي و رشد مد نظر قرارگرفته اند تا امكان فعاليت و تاثير و تاثر برخواسته از ظرفيت هاي عملي و عملي و دانشي و مهارتي با چاشني عشق و تعلق خاطر و تعصب و رسالت حرفه اي توسط گروهي فرهيخته و انديشمند در جهت تعالي كاري بزرگ و سترگ قلمداد گردد.

انجمن روابط‌عمومي‌ ايران نهادي از جنس نياز و دغدغه اي از نوع ضرورت در ساليان دراز بوده است كه افرادي عالم، عامل، عاقل و عاشق تحت نامي با مسمي و در قالب يك ساختار حرفه اي تحت عنوان انجمن روابط‌عمومي ايران زمينه اين اقدام ارزشمند و فرصت اين فعاليت مهم را فراهم نموده اند. تشكيل جلسات، انتخاب هيات موسس و تدوين اساسنامه و تصويب و عضو گيري و فراخوان عمومي همراهان اين عرصه، منتج به جلسات و نشست و توليد آثار علمي، انتشار كتاب و ماهنامه و جلسات علمي ماهيانه براي رشد و بالندگي روابط‌عمومي در ايران گرديد.

فرصت هاي همنشيني، جلسات تعامل و هم انديشي، برگزاري نشست هاي علمي و حضور استاد و فرهيختگان و مديران و كارشناسان اين عرصه باعث باز تعريف مجدد روابط‌عمومي در ايران و تغيير مسير روابط‌عمومي كه عهده دار نقش هاي متفاوت و يا متصاد با جايگاه اصلي خود بوده اند شده است. روابط‌عمومي‌هاي دولتي كه در دهه 60 عهده دار هر نقشي به جز نقش اصلي ارتباطات، اطلاع رساني، تنوير افكار عمومي، تحليل مخاطبان، اعتماد سازي، تعامل، مشاركت و … بوده اند با شكل‌گيري انجمن روابط‌عمومي و طرح مسائل و چالش هاي موجود و مطالبه گري به حق از دولت ها و دستگاههاي اجرايي دولتي ذيربط در بازه هاي زماني مختلف به پوست اندازي و تغيير مسير و شخصيت بخشي روابط‌عمومي كمك شاياني كردند.

انجمن روابط‌عمومي برابر فلسفه ‌وجودي و ماموريت و اهداف تعيين شده مسير سخت و صعب و مسئوليتي بس دشوار در اين عرصه خطير كه بر عهده گرفته بود بواسطه عدم حمايت هاي لازم و اعمال سلايق شخصي به مثابه ديگر فعاليت هاي علمي و اجتماعي و صنفي و حرفه اي در مسير كار، دستخوش فراز و نشيب ها، قهر و آشتي ها، تحرك و كندي، پويايي و بي رمقي و ظرفيت سازي و ظرفيت سوزي شده است.

اما حقيقت امر اين است كه صادقانه و واقع ببينانه نبايد چشم از حقايق و اتفافات و افراد فرهيخته‌اي بست كه با تمام وجود ‌ و با استفاده از امكانات شخصي و سازماني و بي چشمداشت در طي اين سال‌ها كمر همت بستند تا چراغ اين انجمن كماكان روشن بماند و اگر در برخي از مواقع حيات اين انجمن به نازكي و به باريكي مو رسيده باشد مانع از پاره شدن آن گردد، كساني كه امروز در جمع ما نيستند و از اين جهان رخت برببستند و نام و يادشان برقرار است و عزيزاني كه بازنشسته و گرد و غبار پيري مو و روي آن را متاثر از خود ساخته است.

اما هر چه بود و هر چه هست و هر چه خواهد آمد با ارزش و در خور تقدير و تعظيم است و بي ترديد اين مهم در قامت انجمن روابط‌عمومي مسيري راهبر و اقدام رهگشا براي آيندگان اين عرصه خواهد بود.

اعضاي هيات مديره انجمن متخصصان روابط‌عمومي ضمن اداي احترام به تلاش هاي در خور تحسين و ارزشمند گذشتگان و حاضران، بر خود فرض مي داند صميمانه ترين تبريكات خود را به مناسب سالگرد تاسيس اين انجمن تقديم نموده و آرزوي توفيق و سربلندي اين انجمن را در مسير توسعه علمي و عملي و كمك به رشد و بالندگي از ظرفيت هاي جديد و فناورانه توام با خلاقيت و نوآوري و دانش و تجارب روزآمد از درگاه حضرت حق مسئلت مي نمايد.»

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *