iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

انجمن متخصصان روابط‌عمومی یاد و خاطره بنیانگذار روابط‌عمومی ایران را گرامی داشت

  25 تیرماه سالروز درگذشت دکتر حمید نطقی پدر روابط‌عمومی ایران است.

به همین مناسبت، در بیست و سومین سال درگذشت این اندیشمند بزرگ روابط‌عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی با صدور پیامی یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

به گزارش کمیته ارتباطات انجمن، در این پیام با اشاره به نقش دکتر حمید نطقی در استقرار و توسعه علمی و حرفه‌ای روابط‌عمومی آمده است: اگر به تاریخچه شکل گیری و توسعه روابط‌عمومی در ایران نگاه گذرایی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد دکتر نطقی نقش موثر و تعیین کننده‌ای در توسعه روابط‌عمومی ایران داشته است.

این پیام می افزاید: دکتر حمید نطقی اولین مدیر روابط‌عمومی، مولف اولین کتاب علمی در زمینه مدیریت روابط‌عمومی، یکی ازبانیان اصلی راه‌اندازی رشته روابط‌عمومی در دانشکده علوم ارتباطات سابق و همچنین تشکیل اولین انجمن روابط‌عمومی در ایران بوده که نقش محوری این اندیشمند فرهیخته را در اعتلای دانش روابط‌عمومی را نشان می دهد.

دربخش پایانی این پیام، انجمن متخصصان روابط‌عمومی بر ادامه حرکت‌های علمی اندیشمندانی چون مرحوم دکتر نطقی برای توسعه و‌ پیشرفت علم، فن و هنر روابط‌عمومی تاکید کرده و خواستار رفع موانع ارتقا و جایگاه این حرفه تاثیرگذار در کشور شده است.

یادآور می شود دکتر حمید نطقی که به عنوان بنیان‌گذار و پدر روابط‌عمومی نوین ایران شناخته می‌شود در اواخر دوران قاجاریه به سال ۱۲۹۹ در تبریز زاده شد و در ۲۵ تیرماه سال ۱۳۷۸ چشم از جهان فرو بست.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *