iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: روابط عمومی‌ها باید هوشمندانه و با مدیریت رویدادها از بروز بحران جلوگیری کنند

  همایش سراسری روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران طی روزهای سیزدهم و چهاردهم آذر ماه با شعار “همگام با مردم از مزرعه تا سفره” با برگزاری سخنرانی و مباحث کارگروه‎ها و کارگاه‎های آموزشی ارتباطات و رسانه، پژوهش و افکارسنجی و تبلیغات و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ همایش سراسری دو روزه‌ی روابط عمومی‌ شرکت بازرگانی دولتی ایران با حضور کارشناسان و مسئولان روابط عمومی استان‎ها به منظور تبیین نقش جایگاه روابط عمومی در حوزه‌ی تامین کالاهای اساسی و امنیت غذایی کشور در محل سالن اجتماعات گندم ساختمان شماره یک شرکت بازرگانی دولتی ایران با برنامه‌‌‌‏های متنوع سخنرانی و آموزشی برگزار شد.

براساس این گزارش؛ از برنامه ‎های روز اول همایش در زمان صبح، سخنرانان سید محمد تقی طباطبایی، مشاور فرهنگی و رسانه و مدیر روابط‎ عمومی(خوش آمد و اعلام برنامه) – علی رضا کریمی، رییس کانون هماهنگی زنجیره گندم ، آرد و نان –سید محسنی، معاونِ رئیس مرکز اطلاع ‎رسانی و روابط ‎عمومی وزارت جهاد کشاورزی – قدرت حیدری، معاون برنامه ‎ریزی شرکت و اکبر شریف‎ پور، مدیرکل حوزه معاون وزیر و دفتر هیئت مدیره بود و پس از آن ‍‍‍‍‍‍‍‎کارگروه های تخصصی سه گانه به بحث و گفتگو و ارزیابی مسایل روابط ‎عمومی‎ ها پرداختند و برنامه تفریحی بازدید از باغ کتاب در این روز به اجرا در آمد.

این گزارش می افزاید: بنا به پیشنهاد سید محسنی قائم مقام روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، کتاب استانداردهای روابط عمومی در سه جلد برای افزایش سطح آگاهی معرفی و با اعلام موافقت پذیرفتن هزینه این کتابها توسط دکتر کریمی رئیس محترم کانون زنجیره گندم، آرد و نان کتابهای مزبور به حاضرین اهداء شد.

این گزارش می‌افزاید؛ در روز دوم همایش سه کارگاه آموزشی برگزار شد که مباحث حوزه ‎های ارتباطات و رسانه، پژوهش و افکار سنجی و تبلیغات و فرهنگ و رسانه‎ های نوین توسط استادان مجرب علوم ارتباطات اجتماعی تدریس شد و گواهینامه آموزش به شرکت کنندگان تقدیم شد.

این گزارش حاکی است؛ در روز دوم همایش سید محمد تقی طباطبایی، مشاور فرهنگی و رسانه و مدیر روابط ‎عمومی در خصوص برنامه ‎ها و وظایف روابط ‎عمومی استان‎ها و مهندس شاهرخ رمضان‎ نژاد، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وظایف و نقش روابط ‎عمومی در جامعه به سخترانی پرداختند و مهندس یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز با تبیین نقش و جایگاه روابط عمومی در حوزه‌ی وظایف و ماموریت‌های شرکت خط مشی پیش روی روابط عمومی ‎های را ترسیم و بیان کرد.

گفتنی است: در مراسم اختتامیه از مدعوین با لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.

روابط عمومی های مناطق و مراکز تابعه به پاس تلاش های ارزشمند جناب آقای طباطبایی مشاور محترم رسانه ای فرهنگی معاون وزیر و کارکنان خدوم و دلسوز روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران تقدیر و تشکر می نماید.

روابط‌عمومی به ایجاد فضای اعتمادسازی کمک می‌کند
روابط عمومی‌ها با ارتباط مستمر با مردم، انتشار به موقع اخبار و شفافیت در اطلاع‌رسانی می‌توانند به گسترش فضای اعتمادسازی در جامعه کمک کنند.

در اولین روز همایش سراسری روابط‌عمومی‌های شرکت که با سخنرانی برخی مسئولین شرکت در خصوص مأموریت‌های شرکت و وظایف روابط‌عمومی در حوزه‌ی گندم، آرد ونان آغاز شد معاون، برنامه ریزی شرکت با اشاره به وظیفه اصلی و ذاتی شرکت که تامین و حفظ ذخایر استراتژک و ایجاد امنیت غذایی از طریق خرید داخلی و واردات است، گفت: روابط عمومی باید با اعلام اخبار درست درخصوص امنیت غذایی امید در جامعه را افزایش دهد.

قدرت حیدری به افزایش میزان و کیفیت خرید تضمینی گندم طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوعات به مردم اطلاع ‌رسانی شود تا با ایجاد شفافیت بتوانیم امنیت روانی در جامعه ایجاد کنیم.

در ادامه اکبر شریف پور، مدیر کل حوزه معاون وزیر و دبیر هیأت مدیره شرکت اظهار کرد: روابط عمومی هنر ایجاد ارتباط درون سازمان و برون سازمانی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا در این گردهمایی که با حضور مسئولین روابط عمومی های شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزارشده به یک هدف مشترک برسیم و بتوانیم برحسب جایگاه این شغل به وظایف خود عمل کنیم.

در این گردهمایی دکتر کریمی ، رئیس کانون هماهنگی و بازار زنجیره گندم ، آرد و نان نیز ایجاد ارتباط مبتنی بر ارزش و اقناع را بزرگترین وظیفه روابط عمومی دانست و افزود: روابط عمومی تئوری نیست؛ جهان بینی و ایدئولوژی است که با ابزار گویش و پاسخ به موقع به مردم می‌تواند محبویت سازمان را بالاببرد.

معاون رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در همایش سراسری روابط عمومی‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران بر ضرورت تولید محتوا در روابط عمومی تاکید کرد و گفت: اولین گام در داشتن روابط عمومی موفق سازمان دادن آگاهی هاست که با انجام وظیفه‌ی محوری اطلاع‌رسانی و اطلاع یابی محقق می شود.

سید شهاب سید محسنی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی، نظرسنجی، ارتباط با مردم و پژوهش را که سبب اطلاع یابی از محیط پیرامونی سازمان‌ها می‌شود، مهمترین وظیفه روابط عمومی معرفی کرد.

سید محسنی بر ضرورت شنیدن پیام و گوش کردن تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید هوشمندانه و با مدیریت رویدادها از بروز بحران جلوگیری کنند.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *