iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

تنگ شیر: نیروی انسانی متخصص موتورمحرکه روابط عمومی

نکته مهم در خصوص ساختار نیروی انسانی روابط عمومی ظرفیت های خلاقیت و نو آوری و توانایی های فکری و در نتیجه مهارتهای ارتباط با رسانه هاست که می تواند باعث موفقیت و پیشرفت سازمان گردد.

در مدیریت روابط عمومی این امر به عنوان مدیریت اقناعی جلوه می کند و اساس مناسبات و ارتباطات سازمانی و هم برون سازمانی را انجام می دهد و روابط عمومی هم ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی را انجام می دهد. وظیفه روابط عمومی ساختن یک تصویر مطلوب از یک سازمان و موسسه است که با باور داشتن و توان تخصصی نیروی انسانی در درون خود روابط عمومی میسر می شود.

با مروری کوتاه بر ساختار نیروی انسانی روابط عمومی های کشور به آسانی می توان خلاء موجود این ساختار را مشاهده و بر بی توجهی و غفلت بسیاری از تصمیم گیران سازمانی و مدیران روابط عمومی خرده گرفت. این ساختار نیروی انسانی است که باید از ذوق و استعداد، علاقه، تخصص، مهارت، تجربه، هوش و ذکاوت و احساس مسئولیت سازمانی و تعهدات اجتماعی در زمینه ای مناسب از مناسبات همکاری جویانه اجتماعی برخوردار باشند.

یکی از وجوه مهم این ساختار، ساختار تخصصی است. ساختار تخصصی نیروی انسانی یک واحد روابط عمومی در چگونگی انجام ماموریت، هدف ها وظایف و ایفای نقشهای آن مهم ترین سهم را دارد. نخستین وجه این بعد ساختار نیروی انسانی تحصیلات دانشگاهی و تخصص سازمانی و حرفه ای است. مشارکت در انتخاب مدیران متخصص روابط عمومی، ادامه روند آموزش و ارزیابی سالانه روابط عمومی های کشور از جمله انتظاراتی بود که از دولتها می توان داشت که به سرانجام نرسید که نتایج آن از جمله تعطیلی یا کمرنگ شدن برخی فعالیتهای آموزشی همایشهای علمی، تخصصی و توقف و انتشار نشریه های تخصصی مثل هنر هشتم بود که تغییرات مدیریتی عامل مهم آنها بوده است تا روابط عمومی بتوانند خواست ها و نیازهای واقعی مردم آگاه شوند و امید و شادابی را به جامعه باز گرداند.

در روابط عمومی تطمیع و ترفند کارساز نیست. اگرچه در مقاطعی زمینه رشد و شکوفایی روابط عمومی با امکان آموزشی نیروی های روابط عمومی در دانشگاه، انتشار کتاب ها و مجلات تخصصی در این زمینه و برگزاری جشنواره های روابط عمومی های برتر با معیارهای دانشگاهی و… فراهم شده است. اما به دلیل ریشه نگرفتن این اقدامات در ساختار سازمانی کشور و کمرنگ شدن مفاهیم اصلی روابط عمومی در ذهن و جان دولتمردان ما نه تنها این زمینه رشد نکرده بلکه نزول هم داشته است و شورای اطلاع رسانی دولت هم نتوانست کار مفیدی برای اعتلای روابط عمومی های کشور انجام دهد.

زیرا بدون تصمیم گیری انجام دادن این وظایف ممکن نخواهد بود. ایجاد قوانین و مقررات انتخاب و استخدام نگهداری و بهسازی نیروی انسانی، تعیین وظایف و مسئولیت های کارکنان،سرپرستی و هدایت و رهبری نظارت وارزیابی عملکرد کارکنان را از جمله وظایف مدیران به حساب می اید که همه اینها باید در یک روابط عمومی پویا و به روز و عملگرا دیده شود تا از یک ساختار منسجم برخوردار شونند. بنابراین نیروی انسانی در روابط عمومی و هر سازمانی دیگری حرف اول را می زند و باییایم به همدیگر احترام بگذاریم وپاسخگوی را ملاک خود قرار دهیم.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *