iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

گزارش برگزاری کارگاه «روابط عمومی در عصر موبایل»

کارگاه «روابط عمومی در عصر موبایل» روزشنبه 26مهرماه سال جاری توسط موسسه کارگزار روابط عمومی در هتل ارم برگزار شد.
در این کارگاه یک روزه «دکتر امامی» نائب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی به مباحثی همچون اصول روابط عمومی موبایل، تلفن های هوشمند، معرفی و مزایای نسل هایG3و4G، مزایای اینترنت پرسرعت و کاربردهای آن و بهره گیری از روابط عمومی موبایل پرداخت:


روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی و استراتژیک است
امروزه مدیریت فضای مجازی سازمان ها بر عهده روابط عمومی های گذشته شده است و آنچه سازمان های ایرانی بیشتر به دنبال آن بوده اند، مدیریت وب سایت است تا بهره گیری از امکانات و مزایای بی شمار تلفن همراه. اما استقبال مردم از دستگاه های هوشمند و موبایل به عنوان یک رسانه شخصی و همیشه همراه، روز به روز افزایش می یابد و تعداد کاربران اینترنت از طریق تلفن همراه از کامپیوترهای شخصی به زودی پیشی خواهد گرفت.


اصول روابط عمومی موبایل
امروزه تلفن های هوشمند جزیی از بدن انسانها شده اند و حقیقت آنها این است که می خواهند مردم همه جا حاضر و آنلاین باشند. روابط عمومی موبایل باید اصولی همچون داشتن یک وب سایت موبایلی که نشانه روابط عمومی خوب است، ثبت در سرچ گوگل، واقعیت افزوده رسانه ای، بهینه سازی موبایل با هشتگ، استفاده از نقشه های گوگل، پیامک، کدهایQR، ارایه اپلیکیشن، خدماتUSSD و کدRss را مدنظر قرار دهد.


تلفن های هوشمند
تلفن هوشمند به تلفن همراهی گفته می شود که توانایی های پیشرفته تر و قدرت محاسبات بیشتر از «تلفن مرکب» ارایه می دهد. گوشی های هوشمند یا موبایل های پیشرفته با قابلیت های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی(PC) هستند.در حال حاضر کشورهای مختلفی در جهان ارایه تکنولوژی نسل سوم و چهارم موبایل را پشت سر گذاشته و در حال راه اندازی و توسعه نسل پنجم موبایل هستند، اما در کشور ما در آخرین روز مردادماه بود که انحصار چند ساله ارایه خدمات3Gتوسط اپراتور سوم شکسته شد. بنابراین نسل سوم تلفن همراه زمینه ای برای رشد ایده های تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، آموزش الکترونیک و…است.

مزایا و کاربردهای اینترنت پر سرعت تلفن های همراه
اینترنت پر سرعت موبایل هزینه های مکالمه و ارتباطات مردم را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد، دسترسی مردم به منابع دانش و اطلاعات را تسهیل می کند و در عین حال فرصت های مناسب اقتصادی و شغلی متعددی برای بخش قابل توجهی از فعالان این عرصه بوجود می آورد. اینترنت پر سرعت موبایل اما برخلاف تصور بسیاری از مخالفان توسعه آن چیزی است که فقط به وب گردی و دیدن فیلم و عکس خلاصه نمی شود. بسیاری از سرویس های دولت الکترونیکیف بانکداری الکترونیکی و بهداشتی و فرهنگی را می توان روی بستر اینترنت پر سرعت راه اندازی کرد.

شایان ذکر است در این کارگاه گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان اهدا شد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *