آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اعضای هیئت مدیره

اعضای هیئت مدیره

سید شهاب سید محسنی رییس انجمن

سید شهاب سید محسنی رییس انجمن

- کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

- مدرس دانشگاه درحوزه روابط عمومی ورسانه

- رییس انجمن متخصصان روابط عمومی

- مولف کتب«کاربردفنون رسانه ای درروابط عمومی»،« ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی»،« گزارش نویسی درروابط عمومی»و«کاربردفنون مطبوعاتی درنشریه»

- مشارکت در انتشار کتب “استاندارهای روابط عمومی(جلداول ودوم) “و”هزارپرسش ونکته در باره روابط عمومی “

- تهیه و نگارش بیش از ۱۰۰ مقاله تخصصی پیرامون ارتباطات و روابط عمومی و چاپ آن در روزنامه های کثیرالانتشار کشور و نشریات تخصصی

- ارائه بیش از ۵۰ عنوان مقاله وسخنرانی در همایش ها وکنفرانس های ملی وبین المللی در حوزه ارتباطات وروابط عمومی

-عضویت در هیأت داوری جشنواره ها و همایش های علمی در حوزه ارتباطات وروابط عمومی

- مدیر پروژه انتشار کتاب سال روابط عمومی ایران ازسال ۹۰تاکنون

- کسب رتبه اول مقاله در خصوص « روابط عمومی» در جشنواره برترین های روابط عمومی

- کسب عنوان رتبه برتردربخش تالیف کتاب در هفتمین جشنواره علمی سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی

قربانعلی تنگ شیر نایب رییس انجمن

قربانعلی تنگ شیر نایب رییس انجمن

Tangshir

- دکترای مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران

- کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران

- کارشناس تغذیه صنایع غذایی از دانشگاه شهید بهشتی تهران

- مدیر روابط عمومی انجمن جهانی طیور (شاخه ایران)

- مدرس رشته روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاه

- مدیر اسبق روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور

-عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور

-عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

- دبیر انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی طیور ایران

- مدیر انتشارات گانتور

- روزنامه نگار و سر دبیر مجله کارگزار روابط عمومی

-عضو انجمن خبرنگاران آزاد

- کارشناس دربرگزاری سمینار– کنگره ها– همایش ها و نشستهای مطبوعاتی در صدا وسیما با سابقه ۱۵ سال کار روابط عمومی  

حامدرضا اسماعیلی

حامدرضا اسماعیلی

Esmaili

حسین امامی

حسین امامی

مهدی باقریان

مهدی باقریان

Bagherian

مهدی باقریان دانش آموخته دانشگاه اصفهان است و بیش از سی سال است که به عنوان نویسنده و محقق روابط عمومی در این حوزه فعالیت می کند.  وی کار حرفه ای خود را با مدیریت روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اواخر سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی انتخاب گردید.

او که به عنوان “کارشناس برتر روابط عمومی ایران” در سال ۱۳۷۶ انتخاب شده بود، موفق شد لوح تقدیر و تندیس کتاب سال را به دلیل تالیف کتاب “فلسفه روابط عمومی کاربردی” از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.

باقریان به عنوان اولین و تنها دارنده اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی در ایران(APR) شناخته می شود و این اعتبارنامه را در سال۱۳۸۷از موسسه روابط عمومی مالزی دریافت کرد.

وی با پایه گذاری “انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی” به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن و مشارکت در برگزاری اولین و دومین “کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی”، موفق شد در سال ۱۳۹۱ نخستین “جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی” را از دست نخست وزیر مالزی دریافت نماید.

اندیشه های وی در کتاب ها، مقالات و یاداشت هایی که طی سالاهای طولانی فعالیت در این حوزه منتشر کرده، ‌تبلور پیدا کرده است

“فلسفه روابط عمومی کاربردی”، “مدیریت گردهمایی”، مدیریت نمایشگاه (مشترک)، “مدیریت تولید و انتشار بروشور” (۱۳۹۱)، “روابط عمومی دولتی”، “فنون روابط عمومی” (۱۳۹۳)، استانداردهای روابط عمومی (جلد ۲- به عنوان یکی از نویسندگان در سال ۱۳۹۴)، مدیریت بحران(۱۳۹۵)، “مدیریت مستندسازی در روابط عمومی”، “استانداردهای روابط عمومی” جلد سوم (۱۳۹۶) و “مقررات روابط عمومی” از جمله آثار وی می باشد.

باقریان همچنین مدیریت ترجمه و انتشار بیش از ۸۰ عنوان کتاب منجمله “دایره المعارف روابط عمومی” در دو جلد نفیس در ۱۸۰۰ صفحه و “فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی” را به عهده داشته است.

راه‌اندازی نخستین “شبکه اطلاع‌رسانی روابط عمومی ایران تحت عنوان”شارا” (www.shara.ir) هم از دیگر اقدامات وی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات است که از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و در همین مدت کوتاه توانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

در خصوص صلاحیت های حرفه ای وی در طول ۳۰ سال، او تهیه و تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط عمومی» در ایران، بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران (۱۳۸۳)، برگزاری دومین دوره کنگره و جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی / ۱۸ آذر ۱۳۹۱، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط عمومی در ایران (ICPR)، برگزاری نخستین دوره آموزشی اینترنت در روابط عمومیدر ایران، برگزاری نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی دو (PR 0.2)، برگزاری نخستین همایش زن و روابط عمومی/ ۱۷مهرماه ۱۳۹۲، برگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری/ ۲۵مرداماه ۱۳۹۴، پیشنهاد بنیانگذاری “ نشان عالی روابط عمومی” و برگزاری نخستین و دومین دوره آن در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی در سال های ۱۳۹۲و ۱۳۹۵، برگزاری نخستین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران در سال ۱۳۹۵، انتشارا سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران، انتشار نخستین تمبر روابط عمومی در ایران، ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط عمومی به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی در ایران (۱۳۸۳)، برگزاری نخستین همایش و جشن روابط عمومی در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی در سال های۱۳۹۲ و ۱۳۹۵، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومی در جهان در ایران، برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط عمومی ایران در مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۴)، عضویت در هیأت داوری جشنواره ها و همایش های علمی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، انجام بیش از ۸۰ پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای را عهده دار بوده است.

باقریان همچنین به عنوان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در طرح و ایده تهیه “بسته پیشنهادی روابط عمومی ایران”، “منشور اخلاقی روابط عمومی”، “شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی” و ارایه یک “تعریف بومی از روابط عمومی” نقش و همکاری ارزنده ای داشته است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۶ و پس از دوسال کار و تلاش با همکاری همسر خود موفق به تدوین و انتشار اولین “دانشنامه وقف” در ایران شد که سه جلد آن در ۲۳۴۴ صفحه به چاپ رسید. همچنین وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر و نویسنده برگزیده عرصه وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انتخاب و معرفی شد.

باقریان به عنوان یک نویسنده و منخصص در حوزه روابط عمومی شناخته شده است و علاوه بر رییس انجمن متخصصان روابط عمومیطی چند سال؛ رییس موسسه کارگزار روابط عمومی، مدیرعامل انتشارات کارگزار روابط عمومی، عضو هیئت مدیره موسسه ارتباط گستر هزاره ریحانه و مدیرمسئول و سردبیر دو نشریه تخصصی در حوزه روابط عمومی با عناوین ” کارگزار روابط عمومی” و “مدیریت روابط عمومی ” را در کارنامه فعالیت های حرفه ای خود به ثبت رسانده است.

 

حسن ربیعی

حسن ربیعی

دکتر حسن ربیعی در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شده است. او حالا از کارشناسان برجسته حوزه ارتباطات و روابط عمومی است که نظریات خویش را عموما در حوزه های روابط عمومی و هویت اجتماعی، شبکه های ارتباطی ( روابط عمومی یکپارچه)، استانداردهای روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی و مدیریت شهرت و اعتبار در قالب سه جلد کتاب،‌ مقالات علمی و تخصصی و نوشته های حرفه ای نشر داده است.
او کار خود را در حوزه تبلیغات، روابط عمومی و انتشارات در زمانی آغاز کرد که شعله های جنگ تحمیلی سایه اش را بر تاریخ، فرهنگ و جغرافیای این کشور فرافکنده بود و او و دوستان جوانش را به یاری می طلبید. تلاش برای دفع تجاوز دشمن و احقاق حقانیت در سایه آموزه های اسلامی،‌گام برداشتن در مسیر استقلال و احقاق حقوق انسانی و درک شرایط حساس کشوری که راه استقلال را انتخاب کرده بود ، به نیروی جوانی و اراده جوانان و فرزندان خودش نیاز داشت که او و هم نسلانش را به وادی کسب دانش برای تاثیر گذاری و نقش آفرینی در جامعه رهنمون ساخت .
سال های پایانی دهه ۸۰ اما آغازی برای کسب تجربه ای جدید در مسیر چالش بر انگیز در حوزه مردمداری بود. پیوستن به سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۱۳۸۸ آغازی برای شروع یک حرفه با جوهره ای از اندیشه بود. اندیشه ای که با سابقه مطبوعاتی او ارتباطی وثیق داشت و دغدغه اش را برای کسب دانش و بینش همراه با تجربه عملی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی رقم می زد و در عین حال نهال های کوچک اندیشه ورزی و تفکر در مسیر شغلی و حرفه ای را به جوانه های نظر و اندیشه او پیوند می زد.
نظریاتی که در سال های بعد یعنی سال های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به طور سلسله وار تبدیل به کتاب هایی با عنوان: روابط عمومی یکپارچه،‌ مسئولیت اجتماعی از زاویه روابط عمومی، مدیریت شهرت و اعتبار و پنج گفتار مدیریت محتوا شد.

زندگی حرفه ای با نگاه سازمانی
اقدام برای پایه گذاری روابط عمومی مسئول و پاسخگو،‌ بهره گیری از ظرفیت سازمانی برای تثبیت جایگاه روابط عمومی در ساختار اداری،‌کسب اعتماد و جلب رضایت مدیریت ارشد سازمان برای تفویض اختیار لازم در حوزه مسئولیت های اجتماعی و ارتباطی سازمان،‌ بازکردن پای اندیشمندان؛ صاحب نظران؛‌ هنرمندان و چهره های خوشنام مقبول در اجتماع به سازمان متبوع خود و نهایتا برقراری ارتباط با نهادها و مراکز تخصصی و حرفه ای روابط عمومی و ارتباطات و بهره گیری از ظرفیت تاثیر گذار رسانه های گروهی و جمعی، هنرمندی و تبحر او را در اداره بخش ارتباطی و اجتماعی سازمان موثر، مسئول و پر مشغله اوقاف و امور خیریه به خوبی به نمایش گذاشت.
این در حالی بود که روزهای پر مشغله و کاری سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ مسئولیت پاسخگویی در حوزه امور بین الملل سازمان و تدارک و برنامه ریزی ساختاری کوچک، ‌پر تحرک و موثر در بخش ارتباطی سازمان، چالش هایی جدی را بر سر راه تلاش های حرفه ای و زندگی سازمانی او قرار داده بود.
همه این اقدامات در حالی در دستور کار روزمره او قرار داشت که باید در این سال ها به عنوان: مدیرمسئول ماهنامه احسان ماندگار، سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه ایران، مدیرعامل انتشارات یاس نبوی، عضو شورای راهبردی سازمان اوقافو امور خیریه و چندین مسئولیت کوچک و بزرگ دیگر با حضور مستمر در ده هابرنامه رادیویی و تلویزیونی برای ترویج فرهنگ نیکوکاری و امور خیریه نیز تلاش کند.
همه این اقدامات در حالی در جریان بود که وی به سودآوری و نتیجه اقدامات خود ایمان داشت. البته سودآوری نه الزاما از نوع اقتصادی و تجاری آن بلکه نوعی از سودآوری که مانع از دست دادن مشتریان و جلب نظر مشتریان جدید برای پیوستن به یک سازمان فعال،‌ پویا،‌ مسئول و سود آور خواهد شد.

ایفای مسئولیت اجتماعی در مقام عمل
ربیعی بعدها و در سال ۱۳۹۳ در کتاب مسئولیت اجتماعی از زاویه روابط عمومی در مطلبی با عنوان پذیرش مسئولیت اجتماعی نوشت: “تحقیق در باره آرا و نظر مردم پیرامون سازمانها و شرکت ها نشان می دهد که مسئولیت اجتماعی،‌ مورد توجه و پذیرش روز افزون مردم و جامعه است. این امر در وهله اول نخست برای اعتبار سازمانها و شرکت ها دارای اهمیت بوده و در مرحله بعدی باعث حفظ مشتریان و مخاطبان و سودآوری خواهد شد.”
شاید بتوان گفت رایزنی ها و جلسات مداوم و کاری ربیعی نقشی مهم در ترسیم نقشی جدید از روابط عمومی برای برقراری ارتباط با مجموعه ای فراسازمانی و بهره گیری از دانش، توان،‌ تجربه و دستاوردهای تخصصی آنان داشت. نقشی که ضمن برقراری ارتباط سازمان با حلقه های واسط و سازنده ارتباط اجتماعی، زمینه مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه را در حوزه مسئولیت های اجتماعی را حیاتی دوباره بخشید و ضمنا هویتی جدید را برای ساختار ارتباطی و تعاملی آن سازمان و بالاخص در بخش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه رقم زد.
موضوعی که در کنار شهرت مبتنی بر هم افزایی سازمانی، خوشنامی و نام نیک را نیز برای سازمان متبوع وی در پی داشت. برگزاری جشنواره وقف و رسانه از جمله اقدامات موثری بود که درب این سازمان مردم مدار را بر روی نمایندگان افکار عمومی گشود و زمینه حضور و نقش آفرینی رسانه ها در زمینه وقف و امور خیریه را بیش از پیش فراهم کرد.
نویسنده کتاب “مدیریت شهرت و اعتبار” در سال ۱۳۹۴ اندیشه های خود در زمینه خوشنامی به عنوان سرمایه حسن شهرت این گونه نوشت: “همانگونه که افراد برای برقراری ارتباط و حضور در حرفه خود از سرمایه اجتماعی بهره می برند،‌ شرکت ها و سازمان ها نیز با فراهم نمودن و ارتقاء سرمایه اجتماعی ، برای برقراری ارتباط و رشد سازمان شان از این سرمایه استفاده می کنند .
حسن شهرت به ثروت حقیقی یک شرکت و اعتبار آن می افزاید و ارتباط مستقیمی با حسن تفاهم دارد و ارزش آن در سازمان ها و شرکت های بزرگ میلیاردها تومان می باشد.”

حرکت بر مدار اندیشه و تفکر نه شانس و تصادف
آنچه از نگاه یک ناظر و داور بی طرف در مورد رفتار حرفه ای دکتر حسن ربیعی می توانیم بگوییم این است که او بر اساس تصادف و شانس در چنین مسیری حرکت نکرد و نتایج برنامه ریزی و حاصل اقدامات چندین و چند ساله او در حوزه روابط عمومی و ارتباطات نشانگر تلاش بی وقفه،‌ بهره گیری از اندیشه و تفکر و داشتن چشم انداز سازمانی و مسیر حرفه ای برای حرکت به سوی هدفی روشن است.
حضور موثر و مسئولانه در تشکل های روابط عمومی ا زجمله عضویت در انجمن متخصصان روابط عمومی در سال ۱۳۸۸ و انجمن روابط عمومی ایران از سال ۱۳۸۹،‌ همچنین عضویت در موسسه کارگزار روابط عمومی و شورای سیاستگذاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی نیز نشان از عزم جدی و تلاش مستمر وی در ایجاد ارتباط بین بدنه روابط عمومی ایران و دیگر اجزای آن در بخش های مختلف بخصوص در حوزه تشکل های مردم نهاد دارد.

مقبولیت در حوزه مشارکت اجتماعی
خوشبختانه پرچمداری ربیعی در تعامل با حوزه عملیاتی و تخصصی روابط عمومی و بازتاب اندیشه های ارتباطی او در زمینه نظریات مطرح در این خصوص از سوی فعالان این حوزه و دواران منصف و صاحب نظر بی پاسخ نمانده و موجب شد وی بتواند در سال های متمادی نشان های افتخار این حوزه از جمله: مدال روابطعمومی ایران ( ۱۳۹۲ )،‌ جایزه ملی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومیایران(۱۳۹۰)،‌ جایزه و تندیس دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی(۱۳۹۱)،‌ جایزه انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، جایزه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دوره های متوالی، ‌جایزه سومین همایش روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(۱۳۹۱)، ‌دریافت نشان زرین روابط عمومی(۱۳۹۳)، جایزه و تندیس طلایی روابط عمومی ایران ( ۱۳۹۳) و دهها نشان و جایزه دیگر را در پرونده کاری و حرفه ای خود داشته باشد.

مقالاتی در حوزه اندیشه و تفکر
ربیعی به طور مستمر نگارش در حوزه روابط عمومی و ارتباطات را وجهه همت خود قرار داده و در همین ارتباط جدای از نگارش کتاب هایی که بدان اشاره شد،‌ مقالاتی را تهیه و در اختیار رسانه های این حوزه قرار داده است که حاصل این اقدامات انتشار بیش از ۵۰ مقاله و یادداشت در روزنامه ها، نشریات و مجلات تخصصی به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی بوده است.
دکتر ربیعی همچنین دیدگاه ها،‌ نظرات و اندیشه های خود را علاوه بر کتاب و مقاله در قالب یادداشت هایی منتشر کرده است.

حضور در صحنه مراودات بین المللی
دکتر حسن ربیعی حضوری موثر و فعال در زمینه فعالیت های بین المللی داشته است. حضور فعال و سالانه در مجمع جهانی وقف(عربستان- جده)،‌ حضور درهمایش بین المللی زکات (مالزی۲۰۱۲ )، میهمان ویژه مسابقات بین المللی قرآن درامارات متحده عربی و مالزی،‌ بازدید دوره ای از بنیادهای خیریه جهانی در آلمان- هلند- ترکیه- مالزی- هندوستان- لبنان و …، رئیس کمیته روابط عمومی و بین الملل مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران(سال ۱۳۸۹ تاکنون)، سخنران سمینار تخصصی “روابط عمومی فرهنگی” در مالزی و … از جمله فعالیت های ایشان در حوزه بین المللی می باشد.

هادی کمرئی

هادی کمرئی

Kamareei

بازرس

پیمان پرویزی

پیمان پرویزی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top