قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه کتاب یکی از مهمترین وسایل اشاعه علم بهشمار میرود زیرا حاوی مطالعات نظری و عملی تعمیم دهنده درباره مسایل علمی، فرهنگی، اجتماعی، سازمانی و… است و نیز واسطهای است برای تعلیم و تربیت نسلهای آینده و حفظ و انتقال میراث فرهنگی یک ملت و سازمان به آیندگان. کتاب همچنین یکی از ابزارهای اصلی روابطعمومی است ... بیشتر بخوانید »
اخبار عمومی
اصول نگارش آگهی اثربخش چاپی
علی فروزفر–داور بخش آگهی ها و رپرتاژ آگهی های جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی ۱. بروید سراغ نکتۀ اصلی – سریع. ۲. ساده و شفاف بر یک ایدۀ اصلی تأکید کنید. ۳. ذهنتان را روی یک موضوع، متمرکز کنید. تلاش نکنید که کاری بیش از حد انجام دهید. اگر در یک زمان، بیش از یک خرگوش را تعقیب کنید، هیچ کدام ... بیشتر بخوانید »
مهمترین ویژگیهای عکس خوب
پرویز آزموده – داور جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی شرکت ستاره خلیج فارس شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| فرض کنید که یک مجله برداشته و یا در یک وبسایت مشغول تماشای عکس ها هستید. این کار تنها چند ثانیه طول می کشد، اما عکسهایی که توجه شما را به خود جلب می کنند به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت. برخی از ... بیشتر بخوانید »
روابطعمومیها و نقش بروشور در اطلاعرسانی
سعید معادی داور جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی شادروان استاد کاظم متولی از اساتید برجسته و صاحب نظر در حوزه روابطعمومی، دیدگاهشان را در خصوص بروشور طی یادداشتی به همین عنوان مطرح می کنند: “منظور از بروشور همان کاغذ مستطیلی شکل «تا» شده آکاردئونی و معمولاً مقوایی ضخیم و براق است که در هر جیبی و در هر کیفی جا میگیرد ... بیشتر بخوانید »
روابط عمومی و شناخت جامعه پیرامونی
بهزاد خورشیدی – قرن بیست و یکم را عصر ارتباطات و دنیای مدیا نام نهاده اند؛ عصری که در گستره خبری جهش چشمگیر و پرشتابی داشته است. با نگاهی به فلسفه و ماهیت شکلگیری رسانههای گروهی در جوامع مختلف، بی تردید جنبه اطلاعرسانی و نیز پل ارتباطی بودن بین سیستمها و دستگاههای دولتی و بخش خصوصی وجه غالب بوده است. ... بیشتر بخوانید »
اهمیت نظام کارشناسی در روابط عمومی
یکی از وظایف روابط عمومی ها ارتقاء دانش عمومی است. در نظام مدیریتی دنیا اهمیت کارشناسان کمتر از مدیران نبوده بلکه در بیشتر موارد نظر اصلی و کاربردی متعلق به کارشناسان آن حوزه می باشد. در روابط عمومی نیز باید به نظام کارشناسی توجه ویژه نمود و از آن بهره برداری نمود. کارشناسانی که سالها در یک حوزه کار کردند ... بیشتر بخوانید »
تاکیدی بر وظیفه اصلی روابطعمومی
روابطعمومی را مترادف و مساوی با اطلاعرسانی قلمداد میکنند. بی تردید خاستگاه و ضرورت شکلگیری روابطعمومی با اهمیت و ایجاب آگاهیبخشی و اطلاعدهی، آمیخته و عجین شده است . فلسفه اطلاعیابی، اطلاعرسانی، آگاهیبخشی و آگاهییابی که شاکله اصلی ارتباط بین فردی، گروهی و اجتماعی را تشکیل میدهد، پایه و اساس ظهور و بروز روابطعمومی گردید تا هنر هشتم به عنوان ... بیشتر بخوانید »
زندگی کرونایی زیر سایه رسانه
روزهای کرونایی گویا تمامی ندارد و هرچه جلوتر میرویم فضای زندگی سختتر و گذران اوقات دشوارتر میشود. تعطیلیها و قرنطینهها هم که دستبردار نیستند و حالا حالاها نمیخواهند دست از سر ما بردارند. تنها دلخوشی این روزها استفاده از فضای مجازی و سیر کردن در آن است که در این ایام مزیتهایش بیش از گذشته برای همگان روشنشده است. روزهای ... بیشتر بخوانید »
هفدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (دومین رویداد تجربه محور روابطعمومی ایران) با موضوع: آینده روابطعمومی: رهبری و کووید-۱۹ هفدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران با محوریت «آینده روابطعمومی: رهبری و کووید-۱۹»، پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی (سازمان مطالعات و بهرهوری نیروی انسانی) برگزار میشود. این کنفرانس توسط موسسه کارگزار روابطعمومی (KPRI) و با حمایت انجمن بیناللملی ... بیشتر بخوانید »
معرفی کتابهای پرطرفدار خارجی/ روابطعمومی و رسانه (استراتژیهای روابطعمومی برای عصر دیجیتال)
نویسنده: Mathew Knowles این کتاب به این موضوع اشاره دارد که حوزه روابطعمومی به اندازه خود رسانه قدیمی است و با وجود این به لطف فناوری، تغییر کرده است و همچنان با تکامل روزگار ادامه دارد. از سهولت سفر مردم و اخبار، چگونگی تعامل روزنامه نگاران و مردم؛ روابطعمومی اکنون یک تجارت خاص خود است. رابطه روابطعمومی ها و رسانه ... بیشتر بخوانید »