iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی

امروزه تعهد و رسالت حرفه‌ای روابط‌عمومی در قبال سازمان و مردم در راستای پاسخگویی، شفاف‌سازي، اعتمادسازي، اعتباربخشي، رضايت‌مندي و در نهايت بازتوليد، حفظ و نگهداشت سرمايه اجتماعي، بيانگر رسالت خطير متخصصان روابط‌عمومي در عصر حاضر است. بهره‌گيري از ظرفيت نيروي انساني متخصص، توليد محتواي تاثيرگذار و انگیزشی با بهره‌گیری از آخرین ابزارها و فناورهاي جديد ارتباطی از ضرورت‌های یک روابط‌عمومی کارآمد محسوب می‌شود.


خوشبختانه فناوري‌هاي نوآورانه و ابزارهاي هوش مصنوعي مولد همچنان در حال توسعه و اصلاح هستند و بسترهاي لازم را براي توسعه ارتباط و تعامل اثربخش متخصصانِ روابط‌عموميِ‌ با انبوه مخاطبان خود فراهم آورده‌اند؛ متاسفانه علیرغم این پيشرفت‌ها و تغييرات شگرف در تکنولوژهای نوین ارتباطی هنوز بسیاری از واحدهای روابط‌عمومی در سازمان‌ها به شکل سنتی و مراسم‌گرایی عمل کرده و خود را همگام با این پیشرفت‌ها نکرده‌اند و نتوانسته‌اند پاسخگوی نیازهای امروز مخاطبان در درون و برون سازمان باشند و همين امر سبب گرديد در بسیاری موارد استقلال حرفه‌اي هنرهشتم و جايگاه تخصصی روابط‌عمومي به عنوان يك حرفه‌ي تاثيرگذار در معادلات سازماني و اجتماعی به‌رسميت شناخته نشود و روابط‌عمومی در سازمان در جایگاه بایسته و شایسته خود قرار نگیرد. لذا روابط‌عمومي‌ها در ايران تنها زماني موفق مي‌شوند كه در جايگاه واقعي و حرفه‌اي خود قرار گیرند و خود را همگام با تحولات به‌روز کنند و در قامت یک روابط‌عمومی هوشمند، مقتدر، کارآمد و مولد نقش‌آفرینی کنند.


انجمن متخصصان
روابط‌عمومی بر اين باور است كه 27 ارديبهشت‌ماه روز ملي ارتباطات و روابط‌عمومي‌ را بايد به فرصتي براي تبیین و تشریح موانع توسعه روابط‌عمومی و رسیدن به راه‌کارهای عملی و تلاشي جدي براي تغييرِ عمليِ وضعِ موجود تبديل كرد.


درپایان انجمن متخصصان روابط‌عمومي‌ ضمن گرامي‌داشت و تبریک اين روز به تمامی خانواده بزرگ روابط‌عمومي، اعم از اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان و شاغلان این حرفه از تلاش‌هاي پيگير و حرفه‌اي همه عزيزاني كه در اين عرصه مهم فعاليت مي‌كنند تقدير نموده و اميدوار است در سايه اتحاد و انسجام علمي و عملي شاهد توسعه و بالندگي بيش از پيش روابط‌عمومي در كشور عزيزمان ايران باشيم.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *