iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

برگزاری دوره رویکرد‌های نوین روابط عمومی‌ها در بافق

کارگاه آموزشی تخصصی “رویکردهای نوین در روابط عمومی” ویژه کارشناسان روابط عمومی و اصحاب رسانه در شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به همت مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران و با همکاری فرمانداری شهرستان بافق، کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه و‌ خبر با عنوان رویکردهای نوین در روابط عمومی در محل سالن آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که به مدت دو روز با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، مدیرعامل مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی، مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی، مراکز علمی و پژوهشی ،اصحاب رسانه و خبر و بخش خصوصی شهرستان بافق برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق در این نشست با اشاره به نقش عمده روابط‌عمومی در کاهش و نزدیک کردن افکار عمومی جامعه به واقعیت در سازمان ها و ایجاد ارتباط دوطرفه بین مردم و مسئولان به عنوان یک پل ارتباطی، گفت: روابط‌عمومی می تواند با رویکردهای مناسب اقدامات و خدمات مدیر و دستگاه خود را به مردم و جامعه مخاطب ارائه کند.

سید محمد باقی زاده با توجه به دردسرهای شغلی روابط عمومی ادارات شهرستان بافق در حوزه های مختلف گفت: کمبود نیروی انسانی در روابط عمومی ادارات، چند شغله بودن روابط عمومی ها و نبود تجهیزات، بخشی از مشکلات روابط عمومی هاست که انتظار می رود در ادارات کل استان برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی ارائه خدمات دولت و تلاش دولتمردان به مردم و جامعه را از جمله وظایف خیطر مسئولان روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها در کنار انتشار صحیح و ارائه خدمات به مردم باید اخلاق اسلامی داشته باشند و فارغ از هرگونه مسائل سیاسی، مسئولیت اجتماعی خود را در قبال سازمان و جامعه به نحو شایسته انجام دهد.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با اشاره به نقش تأثیرگذار روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری و هدایت امور در سطح کلان سازمان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها وظایف گسترده ای را به عهده دارند که انجام آنها به اعمال مدیریت شایسته یک سازمان یا نهاد کمک خواهد کرد که از جمله ی این وظایف می توان به آگاه کردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و افکار سنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم اشاره کرد.

سیدشهاب سید محسنی، نقش روابط عمومی ها را در تولید محتواهای اثربخش، مهم خواند و گفت: روابط عمومی ها با بهره مندی از ابزارهای اطلاع رسانی ارزان و برخط توان انتقال پیام های شان را به انبوه بی شماری از مخاطب به صورت آنلاین دارند، ولی آنچه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده تولید محتواهایی غنی، جذاب و با رویکردی تعاملی و بردبرد با مخاطبان است.

سید محسنی، هفت اصل مهم در روابط عمومی برتر را درگیربودن روابط عمومی در مدیریت استراتژیک سازمان، ماهیت مدیریتی و مشاوره ای کارکرد روابط عمومی، متمرکز شدن تمام فعالیت های مربوط به روابط عمومی در یک واحد مشخص، استفاده از مدل ارتباطی دوسویه متقارن در یک روابط عمومی، مهیا بودن زمینه و فرهنگ سازمانی برای فعالیت روابط عمومی، تنوع و گوناگونی در برعهده گرفتن نقش های روابط عمومی (استفاده از قابلیت های متعدد فنی و علمی ) و ارتباط مستقیم مدیریت روابط عمومی با مدیر ارشد دستگاه عنوان کرد.

وی افزود: امروزه با گسترش اینترنت و استفاده از شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند ، امکان برقراری ارتباط بین افراد مختلف به شدت در حال افزایش است که در این راستا ضرورت استفاده از تکنولوژی های جدید برای توسعه روابط عمومی بیش از پیش احساس می شود. این امر باعث افزایش تکنیک های روابط عمومی می شود که با استفاده از فناوری های هوش هیجانی روز به روز بهبود یافته و موفق تر می شوند.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در ادامه این کارگاه آموزشی در زمینه نقش روابط عمومی در موفقیت سازمان، نقص ها و کمبودهای روابط عمومی، برنامه ریزی راهبردی ارتباطی و روابط عمومی، روابط عمومی در حل و فصل بحران ها، فرهنگ سازی و تهییج افکار عمومی، روابط عمومی دیجیتال، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی در آینده ، تولید محتوا با رویکرد پژوهش محور و همچنین نحوه نگارش صحیح خبر مطالبی بیان کرد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *