آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » اصول انتشار کتاب در روابط‌عمومی

اصول انتشار کتاب در روابط‌عمومی

قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه


کتاب یکی از مهم‌ترین وسایل اشاعه‌ علم به‌شمار می‌رود زیرا حاوی مطالعات نظری و عملی تعمیم دهنده‌ درباره مسایل علمی، فرهنگی، اجتماعی، سازمانی و… است و نیز واسطه‌ای است برای تعلیم و تربیت نسل‌های آینده و حفظ و انتقال میراث فرهنگی یک ملت و سازمان به آیندگان.


کتاب همچنین یکی از ابزارهای اصلی روابط‌عمومی است که اهمیت فراوانی برای اطلاع‌رسانی، مستندسازی و معرفی عملکرد آن دارد و می‌توان به شکل‌ها و قالب‌های مختلف گزارش‌های عملکرد، گزارش‌های علمی، راهنماها و تک‌نگاری‌ها و… استفاده کرد.

شرایط و اصول استاندارد تهیه و چاپ یک کتاب خوب


۱- داشتن یک عنوان خوب- بهترین مشخصه یک کتاب خوب انتخاب عنوان زیبا برای آن است.
۲- داشتن جذابیت- بارزترین مشخصه یک کتاب است.
۳- تصویرسازی – ایجاد تصویر خوب در ذهن خواننده به‌جا گذارد.
۴- رضایت‌مندی- خواننده در پایان خواندن کتاب، احساس لذت و خوبی داشته باشد.
۵- آموزش- هم سرگرم کننده باشد و هم آموزش دهنده؛
۶- مراعات ریتم و هنموایی در فرایند تدوین بخش‌های مختلف کتاب؛
۷- داشتن ویژگی خاص- برای معرفی کتاب به دیگران برای مطالعه آن.


البته روابط‌عمومی‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل قبولی در حوزه چاپ کتاب‌های معرفی عملکرد سازمانی و اطلاع‌رسانی داشته‌اند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top