آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » روز ملی روابط عمومی با محوریت اعتمادسازی

روز ملی روابط عمومی با محوریت اعتمادسازی

امروزه ارتباطات نقش بنیادین در معادلات جهانی برعهده دارد و ابزارهای و تکنولوژی های جدید دراین مسیر بسترساز توسعه فعالیتهای تازه ارتباطی شده که تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرارداده است و نقش موثری در توزیع عادلانه اطلاعات وجلب و ایجاد سطح مشارکت شهروندان و روشن سازی افکارعمومی برعهده دارد.

همچنین در عصر ارتباطات نقش و کارکرد روابط عمومی ها درحوزه ی کمک به تصمیم سازی مدیریتی و استراتژیک سازمان ها نقشی قابل تآمل است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی جهت فعالیت های حرفه ای و علمی و الکترونیکی از مشخصه های کارکردهای تازه روابط عمومی درهزاره ی سوم است.

بسیاری از متخصصان علم ارتباطات معتقد هستند روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکارعمومی است و به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران کارکنان بوده و مسئولیت خطیری درفرآیند دسترسی مدیران و افکارجمعی کارکنان درون مخاطبان بیرون سازمان دارند.

۲۷ اردیبهشت درنشستی که از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی با حضور اساتید، مدیران روابط عمومی سازمانها و نهادهای بخش خصوصی و دولتی انجام شد دکتر محسن راعی پژوهشگر مدیریت بحران و هنر کنترل رویدادها ضمن گرامیداشت این روز افزود: روابط عمومی ها با دریافت سیگنال های متعدد موجود و با پرهیز از فرو رفتن در باتلاق می توانند نقش مهم خود را ایفا کنند.

وی همچنین گفت: تبیین و تشریح مطالعات حوزه کلان روندها با توجه به سرعت نرخ تغییرات شتابان و چگونگی برنامه ریزی برای بحران های به وجود آمده از موضوعات مهم درحوزه ی فعالیت روابط عمومی هاست.

دراین مراسم استاد محمود مختاریان پیشکسوت علم ارتباطات ضمن برشمردن اهمیت استراتژیک ارتباطات در دنیای امروزی برای دولتها و ملتها در مبادلات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی رسانه ها را مهمترین ابزار ایجاد ارتباط معرفی کرده و افزود: مطبوعات روح و جان رسانه های سنتی و مکتوب هستند که با توجه به توسعه تکنولوژی های ارتباطی در فضای مجازی و اینترنت به لحاظ ایجاد حس مطالعه و ملموس بودن باید جایگاهشان حفظ شود وی بروز بسیاری از چالش ها و جریان سازیها در مناقشات جهانی را نتیجه ی عملکرد نامناسب و معیوب رسانه ها و یا حتی فقدان و ضعف وجود رسانه هایی در راستای اهداف استراتژیک بین المللی و ملی دانست. وی انتشار روزنامه یومیوری با شمارگان ۱۴ میلیون نسخه در روز را بیانگر نقش رسانه ای مکتوب در عصرشبکه های مجازی و اینترنتی دانست. او با ارایه آماری از حجم و انتشار میلیون ها عکس و مطالب در فضای مجازی بر تاثیر و نقش رسانه های مکتوب به عنوان قدرت ملی تاکید کرد.

مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی نیز بر لزوم ایجاد و پیاده سازی روش های علمی و خلاقانه درحوزه های مختلف ارتباطی و روابط عمومی تاکید کرده و افزود: برگزاری نشست های علمی متعدد به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی تکرار مکررات بوده و حرف تازه ای درراستای اعتلای موقعیت روابط عمومی گفته نمی شود در حالی که روابط عموی ها نیازمند خلاقیت و پویای و روش های علمی تازه برای پوشش دهی نیازهای فعلی جامعه هستند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز دراین مراسم به نقش روابط عمومی ها درتعالی سازمان تاکید کرده و افزود: روابط عمومی علاوه براینکه زبان گویای سازمان در عرصه اجتماع و حافظ منافع آن نزد افکارعمومی جامعه است، در بعد درون سازمانی و تلطیف فضای آن نیز نقش ویژه و مهمی ایفا میکند. این حوزه در درون سازمان منجربه ایجاد تقارن اطلاعاتی و گفتمان سازمانی وهمگرایی وهمچنین انسجام خواهد شد و باعث تقویت فرهنگ سازمان می شود.

در این نشست همچنین مقالات علمی و تخصصی درحوزه ی ارتباطات توسط ارائه شد./ ام بی ای نیوز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top