iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

نامه سرگشاده انجمن متخصصان روابط عمومی به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ادغام مرکز روابط عمومی در دفتر وزارتی

فرهیخته ارجمند جناب آقای دکتر سیدمحمد بطحایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم؛
با احترام به استحضار می رساند انجمن متخصصان روابط عمومی پیرامون اخبار منتشره مبنی بر ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با دفتر وزارتی در وزارت آموزش و پرورش، مطالبی را بشرح ذیل به عرض می رساند. امید است با عنایت و توجه جنابعالی، موانع موجود و مشکلات پیش روی به نحو مقتضی مرتفع گردد.


همانطور که مستحضرید تحول در ساختار اداری و نظام آموزشی کشور، ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده که متاسفانه تاکنون با اعمال سیاست ها، سلایق و راهبردهای مختلف، چندان موفقیت آمیز نبوده است.


رویکرد اخیر جنابعالی مبنی بر تحول بنیادین و دگرگون سازی عمیق در نظام آموزش و پرورش کشور، جای تقدیر و تشکر دارد؛ لیکن خاطرنشان می سازد تحول در هر سطحی به خصوص سطوح نظام آموزش و پرورش کشور نیازمند گفتمان سازی و تعامل با نخبگان و بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات صاحبنظران و اساتید در حوزه های مختلف نظری و عملی است.


پیرامون ادغام غیرمنتظره و عجیب مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آن وزارتخانه با دفتر وزارتی و تولد یک واحد جدید غیرمعمول و ناقص الخلقه که با هدف چابک سازی و کوچک سازی واحدهای ستادی وزارتخانه صورت پذیرفت به نظر می رسد عدم توجه به قوانین موضوعه، ماهیت وظایف و مسئولیت های راهبردی دانش و حرفه روابط عمومی و همچنین عدم مشورت با صاحبنظران و اساتید حوزه ارتباطات می تواند صدمات جبران ناپذیری به اساس و بدنه حوزه اطلاع یابی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش وارد نموده و موجب انفعال و چالش جدی در این حوزه بسیار مهم ارتباطی گردد.


امروزه و در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت گفتمان مستمر مابین وزارتخانه و مخاطبان و تحلیل دیدگاه های ایشان و … تنها بخشی از وظایف و فعالیت های روابط عمومی آن وزارتخانه محسوب می شود که نیازمند بهره گیری و بکارگیری نیروهای حرفه ای و حمایت های همه جانبه مدیران ارشد و شخص جنابعالی از این حوزه تخصصی بسیار مهم و حساس در جایگاه مستقل آن می باشد.


امید واثق داریم با عنایت و تدبیر حضرتعالی، شاهد توقف اجرای این ابلاغیه و هرگونه اقدام در این خصوص پس از بررسی های کارشناسی و مدیریتی مجدد در راستای احیای دوباره استقلال مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی آن وزارتخانه باشیم.

با آرزوی توفیق الهی
مهدی باقریان
رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی

 

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *