iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش

janیب

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: به هر موضوعی که موقعیت و جایگاه معلم را متزلزل کند، واکنش نشان خواهیم داد و دستگاه ها را متوجه سهم خود در قبال آموزش و پرورش کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرتضی نظری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همکاران بخش‌های مختلف ستادی، اظهار کرد: کسب رتبه اول جهان با شش مدال طلا در المپیاد نجوم و اخترفیزیک را تبریک می‌گویم و انشالله پس از بازگشت غرورآفرین دو تیم اعزامی کشورمان، مراسم قدردانی و تقدیر شایسته‌ای از دانش آموزان و مربیان خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه دریک سال گذشته از نگاه‌های سنتی که روابط عمومی را صرفاً بوق تبلیغاتی وزارتخانه می‌دانست فاصله گرفتیم، گفت: تیم روابط عمومی با فعالیت‌های خود نشان داد که تحلیل‌گر و مشاور است و در همین راستا تأکید داشتیم که پرتال اطلاع‌رسانی، آلبوم تصاویر مدیران نیست و با رعایت سه مؤلفه کلیدی خبر یعنی دانش‌آموز، معلم و خانواده اخبار و اطلاع‌رسانی را انجام دادیم که حدود هفتاد درصد اخبار سایت وزارت با همین سه مؤلفه پیش رفته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: برخی در آموزش‌وپرورش به دنبال اعمال قدرت بالا به پایین هستند و رویکرد غیر تحولی دارند و افزایش قدرت مدرسه را با حفظ جایگاه خودشان در تضاد می‌دانند و برای دوری از این افکار و رفتار در مرکز روابط عمومی ، تحول‌گرایانه عمل کردیم و در حال حاضر جوان‌ترین واحد ستادی وزارت آموزش و پرورش، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی است و میانگین سن خدمتی کارکنان مرکز ، بیست سال و میانگین تحصیلات کارشناسی ارشداست .

نظری با اشاره به اینکه رویه جدید خبری در سال تحصیلی جاری، پرداختن به مسائل جامعه معلمان است، اظهار کرد: ما و مجموعه تیم رسانه ای در اطلاع‌رسانی و اخبار بر روی هر موردی که موقعیت و جایگاه معلم را متزلزل کند واکنش نشان خواهیم داد و باید مطالبه گرانه رویه خبری را پیرامون موقعیت معلم سوق دهیم و دستگاه‌ها را متوجه سهم خود در آموزش‌وپرورش ‌کنیم.

وی تأکید کرد: صداوسیما در قبال آموزش‌وپرورش رفتار دوگانه‌ای دارد به عنوان مثال تلاش معلمان مناطق محروم را به خوبی منعکس می کند اما در جای دیگر خانواده‌ها را با تبلیغات کنکور بمباران می‌کند . لذا ما ، هم بابت همکاری و همراهی رسانه ملی در انعکاس فداکاری های معلمان قدردانی می کنیم و هم رفتار تبلیغاتی و بازرگانی صداو سیما را مسئولانه ندانسته و انتقاد داریم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی ها باید پروتکل‌های تبلیغاتی را رعایت کنند و تشریفات زائد را حذف کنند و برنامه‌ها طوری مدیریت شود که تبلیغات اضافی در آن نباشد.

نظری با تأکید بر رعایت قوانین دسترسی آزاد به اطلاعات، خاطرنشان کرد: در پرتال‌های اطلاع‌رسانی، اطلاعات ضروری و موردنیاز ذی‌نفعان بارگذاری و منعکس شود و دعوت از خبرنگاران گزینشی نباشد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در پایان گفت: در یک سال گذشته اتاق فکرهای فعالی داشتیم که در آن از حضور اساتید حوزه‌های ارتباطات و جامعه‌شناسی استفاده کردیم . مخاطبان ما حق دارند بدانند اعضای هیات امنای سازمان ها ونهادها ی وابسته به آموزش و پرورش چه کسانی هستند و دقیقا عملکرد آنها چیست؟ این حق مخاطبان است که اطلاعات و دسترسی پذیری به آمارهای دقیق آموزشی برای آنان تسهیل شود.

در ادامه این نشست نجات بهرامی معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با اشاره به اهمیت پاسخگو بودن مدیران به رسانه ها، تاکید کرد: عدم اطلاع رسانی کافی در موضوعات مختلف می تواند زمینه شایعات و اخبار کذب را فراهم آورد و با تمام توان باید زمینه ارتباط مدیران با خبرنگاران را فراهم کنیم به گونه ای که در هر زمانی امکان تماس تلفنی و کسب خبر برای رسانه ها فراهم باشد.

بهرامی با اشاره به ایجاد لینک انتشار اخبار خوب در پرتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه از زمانی که اقدام به انتشار اخبار خوب کرده ایم متوجه شدیم که خبرهای امیدوارکننده از فعالیت های آموزش و پرورش زیاد است و این اخبار منجر به ایجاد روحیه امیدواری و خودباوری در جامعه آموزش و پرورش می شود و می تواند منجر به هم افزایی و الگو برداری از سوی همه فرهنگیان شود.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *