iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

برای نخستین بار در ایران؛ برنامة اعتباربخشی متخصصّان روابط عمومی پیاده سازی می شود

 کارشناساني كه از همه شرايط تعيين شده در برنامة اعتباربخشي انجمن متخصصّان روابط عمومی برخوردار باشند، photo_۲۰۱۸-۱۰-۲۹_۱۲-۵۹-۲۳“اعتبارنامه متخصصّان روابط عمومی” (APR) که بالاترین درجه تخصصی روابط عمومی در جهان می باشد را دريافت مي‌‌نمايند.


رییس انجمن متخصصّان روابط عمومی با بیان این مطلب، افزود: برنامة اعتباربخشي متخصصّان روابط عمومی، مشروعيت کارشناسان دارای دانش، تجارب و صلاحیت حرفه ای را كه براي به دست آوردن استانداردهاي بالا در این حوزه بسیار تخصصی زحمت بسیار كشيده‌اند،تامین می کند و گامی مهم در اعتلای روابط عمومی محسوب می شود.


مهدی باقریان با اشاره به این موضوع که گواهينامه حرفه ای به منظور شناسايی دست اندرکاران دارای قابليت و تجربه کاری بالا، طراحی شده است، گفت: این گواهینامه حرفه ای علاوه بر این که مزایای زیادی برای روابط عمومی و شاغلان آن به همراه دارد می تواند در ارتقا و تثبیت جایگاه حرفه ای روابط عمومی تاثیر بسزائی داشته باشد.


وی تصریح کرد: اگر این برنامه با جدیت و حساسیت بالا پیاده سازی شود نه تنها امتیازی ارزشمند برای شاغلان فعال در روابط عمومی است بلکه تعهد به برتری شغلی و رفتار منطقی و اخلاقی را نهادینه می کند و تا حدود زیادی مانع ورود افراد بدون آموزش، دانش، تجربه و شخصیت حرفه ای به این حوزه می شود.


باقریان تصریح کرد: برنامة اعتباربخشي متخصصّان روابط عمومی ضمن ارزیابی دانش پایه فردِ فعال در حوزه روابط عمومی، تعهد این افراد به قانون حرفه ای و اخلاقی تاثیرگذار هنرهشتم که بر بهبود و تقویت روابط بین موسسات و مخاطبان تاکید دارد کمک می کند.


رییس انجمن متخصصّان روابط عمومی در ادامه با اشاره به این مطلب، “افرادی که مفتخر به دریافت اين گواهينامه حرفه ای بشوند، مجاز به استفاده از حروف “ای پی آر” که به “اعتبارنامه متخصصّان روابط عمومی” معروف است پس از نام خود می باشند”، گفت: دریافت این گواهینامه حرفه ای منوط به گذراندن سه مرحله سنجش آمادگی، آموزش و امتحانات کتبی و شفاهی است و کارشناسانی می توانند در این برنامه شرکت کنند که حداقل دارای پنج سال تجربه کاری باشند و این موضوع یک استاندارد جهانی است.


وی در پایان گفت: تحقیقات و تجارب جهانی نشان می دهد برنامه اعتباربخشی متخصصّان روابط عمومی در شناخت و افزایش اعتبار حرفه ای و به رسمیت شناختن افراد و ایجاد فرصت های شغلي می تواند بسيار مفيد ‌باشد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *