iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی: حوزه روابط عمومی فاقد خلاقیت و نوآوری است

DSC_8500

هادي کمرئي رئيس انجمن متخصصان روابط عمومی در دومين رخداد ملي بررسي مسائل و چالش هاي روابط عمومي ايران که توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد اظهار داشت: با چالس ها و مسائل بسياري در حوزه روابط عمومي مواجه هستيم..

دکتر کمره اي با بيان اينکه در حوزه روابط عمومي مسئوليت هاي خطير به افرادي واگذار شده که تخصص و مهارت لازم را ندارند، افزود: ما با چالس ها و مسائل بسياري در حوزه روابط عمومي مواجه هستيم و از منظر قانوني در ارتباط با روابط عمومي هيچگونه قانوني نداريم.

وي اظهار کرد:در اين راستا آيين نامه اي در اين خصوص ابلاغ شد ، اما ضمانت اجرايي پيدا نکرد.

رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي گفت: عوامل بيروني، فرهنگي و ديدگاه مديران به روابط عمومي از چالش هاي اصلي اين حوزه است. مديران ارشد سازمان نگاه حمايتي و عميق را به صورت تمام و کمال درک نکرده اند و ما بايد سعي کنيم نگاه مديران را تغيير دهيم. بايستي تغيير نگرشي در نگاه مديران ارشد، مديران عرصه روابط عمومي و درون سازماني شکل بگيرد.

وي افزود: مشکل ديگر اين است که بسياري از روابط عمومي ها با حوزه هاي ديگر تلفيق شده است که فعاليت ها و وظايف آنها کاملا متفاوت است.

کمره اي معتقد است که در حوزه روابط عمومي هنوز بسياري از افراد تخصص و مهارت لازم را ندارند و مسئوليت خطير روابط عمومي به آنها سپرده شده و نمي توانند وظايف خود را درست انجام دهند.

وي افزود: چالش ديگر در اين مقوله عدم نوآوري و خلاقيت در حوزه روابط عمومي است. اگر روابط عمومي بتواند کار کارشناسي را درست انجام دهد بالاترين مديران نيز نمي توانند در برابر آن مقاومت کنند و مجبور است بر اساس اين کارشناسي عمل کند.

رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي در پايان اظهار داشت: بايد يک مهندسي مجددي در روابط عمومي داشته باشيم تا تغييرات لازم ايجاد شود. حوزه روابط عمومي نسبت به گذشته بسيبار بهتر شده است و اما هنوز براي رسيدن به حد مطلوب فاصله زيادي داريم.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *