iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

کار در روابط عمومی بعنوان مشاغل سخت محسوب می شود

معاون رسانه اي مديركل روابط عمومی وزارت جهاد كشاورزي گفت: استرس هاي كار در حوزه روابط عمومی بسيار بالاست و كار در اين حوزه بعنوان مشاغل سخت محسوب مي شود.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شهاب سيدمحسني در گردهمایی سراسري مسئولین روابط عمومی هاي امو عشایر کشور اظهار داشت: كار در روابط عمومي زمان نمي شناسد و بصورت شبانه روزی است و فعالیت هاي آن در چارچوب هاي اداری نمی گنجد.

وي افزود: امروزه بخش مهمي از اطلاع رساني بصورت آنلاین انجام مي شود و روابط عمومی ها ديگر نمی توانند منتظر اين باشند كه با نامه نگاری و بروکراسی اداری اطلاعات در اختیار آنان قرار گیرد.

سيدمحسني با اشاره به اينكه کاركنان روابط عمومی باید آگاهی زیادی از مسائل جامعه و سازمان خود داشته باشند، تاكيد كرد: روابط عمومي ها بايد از سياست ها و برنامه هاي سازمان مطبوع خود با خبر باشند تا بر اساس آن تولید خبر و اطلاع رساني كنند و مدیران را نيز ترغیب به مصاحبه در خصوص آن سیاست ها و برنامه ها کنند.

معاون رسانه اي مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه اطلاع رسانی و اطلاع یابی دو وظیفه محوری در روابط عمومي است، اظهار داشت: امروزه در دنیا اطلاع یابی مهم تر از اطلاع رساني قلمداد مي شود اما در ايران روابط عمومی ها بیشتر نقش اطلاع رسانی دارند.

وي با بيان اينكه روابط عمومی ها در کشور ما در تولید محتوا ضعیف هستند، ابراز داشت: در حوزه عشاير يكي از راه هاي توليد محتوا برگزاري تورهاي رسانه اي است تا پس از كسب اطلاعات ميداني از زندگي و مسائل و مشكلات عشاير كار اطلاع رساني و تبلیغات رسانه ای انجام گیرد.

سيدمحسني ادامه داد: جامعه عشایري ویژگی های خاصی دارند كه یکی از اين ويژگي ها جاذبه های بصری زندگي آنان است كه در تعیین سیاست هاي اطلاع رسانی بايد بیشتر روی آن کار شود.

معاون رسانه اي مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي افزود: گردشگری عشاير موضوعی است که روابط عمومی ها می توانند از آن بهره برداري رسانه اي لازم را انجام دهند.

وي ابراز داشت: مخاطب اصلی در سازمان امور عشاير و واحدهاي استاني جامعه عشایری است لذا باید بدانیم چه نوع پیامی را با چه زبان و ابزاري ارسال كنيم تا عشاير بتوانند آن را دریافت و رمزگشایی کنند.

سيدمحسني افزود: اینکه بدانيم عشایر از چه رسانه ای بيشتر استفاده می کنند بسيار مهم است تا متناسب با آن رسانه برقراري ارتباط و اطلاع رساني لازم انجام شود.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *