iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

نمایشگاه مطبوعات، تبلور و گامی برای افزایش سواد رسانه‌ای

n82708806-71950607

«سیدشهاب سید محسنی» مدرس دانشگاه در رشته رسانه و روابط عمومی، برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصتی مغتنم برای هم اندیشی اهل فرهنگ، هنر و رسانه دانست و گفت: از مزیت های مهم این رویداد تبلور سواد رسانه ای و نیز گامی برای ارتقای آن در کشور است.


سید محسنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بدون تردید برپایی همه ساله نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها فرصت مناسبی را برای هم اندیشی اهالی فرهنگ،هنر و رسانه و مجموعه علوم ارتباطات از اساتید، دانشجویان و دست اندرکاران و فعالان این رشته پدید می‌آورد که در پرتو آن ارائه تصویری از جامعه رسانه ای کشور به نمایش عمومی گذارده می شود.

** بیان مسائل در دیدار چهره به چهره
وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه مطبوعات فرصتی است تا مسئولان، کارشناسان، علاقمندان حوزه رسانه و عموم مردم در یک ارتباط مستقیم و رودررو با اهالی رسانه ایده ها، خواسته ها، گلایه ها و انتظارات خود را مطرح سازند و از طرفی هم اصحاب رسانه نیز در این نمایش مستقیم با علایق، سلایق و نوع نگاه خوانندگان و مخاطبانشان آشنا شوند.


این مدرس دانشگاه اظهار داشت: در این راستا یکی از مزیت های مهم برگزاری نمایشگاه مطبوعات فراهم شدن بستر ارتقا سواد رسانه ای در کشور است چرا که بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاه با افزایش آگاهی نسبت به فضای رسانه ای و معرفت شناسی رسانه ای که کسب می کنند با مهارت بهره گیری و استفاده مطلوب و درست از انواع رسانه نیز آشنا می شوند.

** نمایشگاه مطبوعات و افزایش سواد رسانه ای
به گفته سید محسنی، همچنین برگزاری برنامه های متنوع در حاشیه این نمایشگاه نظیر سخنرانی صاحبنظران، برگزاری تریبون آزاد و کارگاه های آموزشی که با تحلیل های کارشناسی رسانه ای همراه است نیز از دیگر دستاورهای فرهنگی است که می‌توانند به ارتقا سواد رسانه ای کمک شایانی کنند.


عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی کشور گفت: بر این باوریم برپایی نمایشگاهی جذاب و موفق می تواند فضا و زمینه ای را ایجاد کند که علاقمندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه باخط مشی، نحوه کار تولیدات رسانه ای و مراحل انتشار و بازتاب های خبری آشنا شده و نمایشگاه خود به مثابه کارگاه آموزشی برای افزایش اطلاعات بازدیدکنندگان درحوزه کار و نحوه بهره گیری درست از رسانه ها به شمار آمده و بتواند تبلوری از سواد رسانه ای را محقق سازد.

** نمایشگاه مطبوعات مرهمی بر زخم سواد رسانه خوانی
سید محسنی تصریح کرد: همچنین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بدون تردید می تواند ارامشی برای بحران مخاطب و سواد رسانه خوانی در کشور به شمار آید.


این مدرس دانشگاه گفت: آشتی بین رسانه‌ها و مردم و بویژه نسل جوان با روزنامه خوانی فرصتی است که با برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند زمینه آن را فراهم سازد.


او تاکید کرد: نمایشگاه باید هرسال با ابتکار و جذابیت جدیدی همراه باشد که بتواند مخاطبان بیشتری را همراه سازد. ضرورت استفاده از شیوه های جدید در برگزاری نمایشگاه، حضور چهره های شاخص رسانه ای و پاسخگو بودن آنان لازمه کار در این عرصه است و از طرفی هم تلاش برای حضور حداکثری رسانه ها در نمایشگاه ازدیگر ضرورت هایی است که می تواند تصویر کامل تری از فضای رسانه ای کشور را ترسیم و همدلی و حرفه گرایی را در این حوزه تقویت کند.


این مدرس رشته ارتباطات اظهار داشت: حضور فعال تشکل های صنفی رسانه ای نیز کامل کننده یک نمایشگاه تاثیر گذارخواهد بود.


به گفته سید محسنی الزام رسانه ها برای حضور افراد مطلع و صاحبنظر در غرفه ها وپاسخگویی به سئوالات، درخواست ها،گلایه و دریافت نظرها و پیشنهادات مخاطبان به طورقطع و یقین نمایشگاه مطبوعات را با کار کرد و بازده مناسب تر وافزایش رضایتمندی بازدیدکنندگان آن نیز همراه خواهد ساخت.


بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها 5 تا 12 آبان سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) همه روزه از ساعت 09:30 تا20:30 پذیرای اصحاب رسانه، علاقه مندان و بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور خواهد بود.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *