iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

وزیر پیشنهادی ارشاد تدوین برنامه برای ایجاد توازن رسانه ای را اولویت قرار دهد

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برخوردار از جایگاهی مهم و تاثیرگذار در ارتقا وضعیت رسانه ها و روابط عمومی ها به سمت حرفه ای گرایی دانست و گفت: انتظار این است وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین برنامه جامع را برای ایجاد توازن رسانه ای و ارتقای روابط عمومی ها در اولویت و مد نظر قرار دهد.

سید شهاب سید محسنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به معرفی سید عباس صالحی از سوی رئیس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی را فردی پر تلاش، با علم و دانش دانست و افزود: تهیه و تدوین برنامه ای جامع برای ایجاد توازن رسانه ای در کشور و همچنین ساماندهی حمایت یارانه ای از رسانه های واقعی و اتخاذ رویکردی برای خروج رسانه های کشور از سیاست زدگی، مهمترین مضوعی است که از این وزارتخانه در حوزه رسانه از دولت دوازدهم انتظار می رود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شناسایی و حمایت از رسانه هایی که به معنای واقعی به دور از سیاست زدگی در راستای اطلاع رسانی درست وآگاهی رسانی دقیق به مردم فعالیت می کنند، مد نظر قرار دهد.

سید محسنی اظهار داشت: معتقدم توسعه و گسترش رسانه های محلی و منطقه ای بدون تردید می تواند موجبات بیش از پیش اعتلای نظام رسانه ایی در کشور را فراهم آور. بر خلاف سایر کشورهای پیشرفته که نشریات محلی و منطقه ای جایگاه مهم و تاثیرگذاری در نظام اطلاع رسانی آن کشور ایفا می کنند، در ایران تمرکز رسانه ای به پایتخت محدود شده و بیش از 90 درصد روزنامه ها، خبرگزاری ها و تولیدات رسانه ای در تهران سیاستگذاری و انتشار می‌یابند، هر چند توسعه شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر این توازن رسانه ای در اطلاع رسانی را کمی بهبود بخشیده ولی نظام رسانه ای نیازمند ایجاد توازنی در امکانات و قدرت در تمامی استانها و کشور است که در پرتو آن دسترسی هموطنان از اطلاع رسانی و ابزارهای رسانه ای در یک سطح منطقی و مناسبی ارائه شود.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور گفت: یکی از راهکارهای توسعه رسانه ای در کشور بدون تردید حمایت و توسعه رسانه های استانی و محلی است.

سید محسنی اظهار داشت: در حوزه روابط عمومی ها نیز از این وزارتخانه انتظار می رود نسبت به حمایت و تقویت ادبیات نظری علم، حرفه و تخصص روابط عمومی ای اقدام کند.

به گفته وی، حمایت از انتشار کتب و نشریات حوزه تخصصی روابط عمومی، کمک به تقویت تشکل های روابط عمومی، مشارکت این وزارتخانه در همایش‌ها و رویدادهای علمی روابط عمومی و کارگاههای آموزشی تخصصی روابط عمومی برای توانمند سازی نیروهای شاغل در روابط عمومی ها نیز حداقل انتظاری است که از این وزارتخانه و بویژه معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی متصور است.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تهیه و اجرای برنامه ای جامع و همه جانبه نگر در حوزه رسانه ها و روابط عمومی ها به عنوان واحدهای ارتباطی و اطلاع رسانی کشور اقدامات مفید و اثر بخشی را در دستور کار قرار دهد و در این مسیر نیز از دیدگاه های مشورتی تشکل های تخصصی این حوزه نیز استفاده کند.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری 17 مردادماه در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سیدعباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.

جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم، از سه شنبه 24 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *