iranian Association of Public Relations Specialists

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان

روابط عمومی

IAPRS

شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی تدوین شد

انجمن متخصصان روابط عمومی در راستای تحقق بخشنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در خصوص انتصاب نیروهای شایسته و با تجربه در روابط عمومی ها، پیش طرح شیوه نامه انتخاب و انتصاب مديران روابط عمومی را تدوین کرد.

به گزارش کمیته ارتباطات انجمن، در این شیوه نامه که در سه بخش شرايط تخصصی انتصاب مديران روابط عمومی، فرآيند انتخاب و انتصاب مديران روابط عمومی و تاييد نهايي و انتصاب طراحی شده، شرايط حداقلي هستند كه برای انتصاب افراد به پست هاي مديريت روابط عمومی در نظر گرفته شده است.

توان برنامه ریزی، توان مدیریتی، حرفه ای گرایی، مردمداری، آموزش کارکنان، مشارکت پذیری، رویکرد سیستمی، مسئولیت پذیری اجتماعی، پاسخگویی، ارتباط گستری، یکپارچه سازی، مدیریت اعتبار و ارزشیبابی مستمر از جمله معیارهای و مولفه های عمومی در نظر گرفته شده برای انتصاب یک فرد در پست های مدیریتی روابط عمومی است. همچنین كسب ميانگين 85 درصد امتياز ارزشيابي عملكرد در سال جزو این معیارهاست.

بر اساس این گزارش، دارا بودن حداقل ليسانس روابط عمومی يا رشته های مرتبط ارتباطات، روزنامه نگاری، تبلیغات و بازاریابی (طبق اولویت)، دارا بودن حداقل سه تجربه و تخصص همراه با فعالیت های شاخص در حوزه های تخصصی از جمله تالیف کتاب و مقاله، گواهینامه های تخصصی، گواهینامه های آموزشی و گذارندن حداقل 100 ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت، معیارهایی است که انجمن متخصصان روابط عمومی در این شیوه نامه پیشنهاد داده است.

یکی از بخش های حایز اهمیت این شیوه نامه، تشكيل بانك اطلاعات مديران روابط عمومی است که انجمن متخصصان روابط عمومی می تواند با همکاری سازمان ها و تشکل های ذیربط، اطلاعات تمامي افراد واجد شرایط كه از شرايط تخصصی لازم برخوردارند را در این بانك گردآوری و تشکیل نماید.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در همین خصوص گفت: دستگاه هاي اجرايي می توانند براي انتصاب در پست‌هاي مديريت روابط عمومی، شايستگي های تخصصي و صلاحيت‌هاي حرفه ای افراد واجد شرايط كه در بانك اطلاعات مديران روابط عمومی ثبت‌نام شده‌اند، براساس مفاد اين شیوه نامه احراز نمايند. كسب حدنصاب امتياز از شايستگي‌ها و احراز صلاحيت‌ها توسط افراد الزامي بوده و اولويت‌بندي آنان براساس امتيازات مكتسبه صورت مي‌گيرد.

مهدی باقریان افزود: پس از سنجش شايستگي‌ها و احراز صلاحيت‌ها، فردي كه بالاترين امتياز را كسب نموده است به دستگاه اجرایی معرفي شده و دستگاه مربوطه، می تواند فرآيند انتخاب، شرايط و شايستگي تخصصي فرد منتخب را بر اساس مستندات ارایه شده در پرونده فرد، مورد بررسي قرار داده و در صورت تطابق كامل آنها با مفاد اين شیوه نامه جهت صدور حكم انتصاب تاييد نمايد.

برچسب ها
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *